تقدیم به رییس جمهور محترم ! دکتر حسن روحانی :: حرف دل

حرف دل

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
حرف دل

اسلام تمامش سیاست است ، اسلام این نیست . والله اسلام تمامش سیاست است . اسلام را بد معرفی کرده اند . سیاست مدن از اسلام سرچشمه می گیرد . من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم وتسبیح دست بگیرم ؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم.
"امام خمینی (ره)"
.
.
.
ارتباط با من :
ایتا : https://eitaa.com/sajjad_moazeni
سروش : https://sapp.ir/sajjad_moazeni
تلگرام : https://t.me/sajjad_moazeni

آخرین نظرات

افسران - رئیس دولت راستگویان را بهتر بشناسیم...!!!

زمان فایل:۱۰:۵۴

دانلود فایل





زمان فایل:۰۸:۴۹

دانلود فایل

ادامه مطلب . . .
واقعا خوندنیه!!!

برشهایی از ماجرای مذاکرات:
1)
توافق‌نامه سعدآباد اولین گام ایران به سوی پذیرش تعلیق بود. این توافق‌نامه در ۲۹ مهر ۱۳۸۲ برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۰۳ به امضا رسید. در این مذاکرات ریاست هیئت ایرانی را حسن روحانی و کمال خرازی بر عهده داشتند. ریاست هیئت اروپایی را هم دومینیک دو ویلپن، جک استراو و یوشکا فیشر وزیران خارجه سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان بر عهده داشتند.
2)
ماحصل مذاکرات سعدآباد، صدور توافقنامه مشترک میان 3 کشور اروپایی و ایران با محتوای کم سابقه‌ای بود؛ توافقنامه‌ای که حسن روحانی در هنگام قرائتش در حضور خبرنگاران مجبور شد بارها توقف کند تا صدای شعارهای اعتراضی انبوه دانشجویان از خارج از محوطه کاخ، مزاحم اطلاع‌رسانی وی نشود.
3)
در این میان شاید مهم‌ترین بخش توافقنامه مربوط به این قسمت بود "به منظور اعتماد بیشتر، ایران به طور داوطلبانه تصمیم گرفته است که برنامه تعلیق خود را ادامه و توسعه داده تا شامل تمام فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی و بازفرآوری و کلیه آزمایش‌ها یا تولید در هر تأسیسات تبدیل اورانیوم شود، آژانس از این تعلیق مطلع خواهد شد و از آن دعوت خواهد شد که بر آن نظارت و آن را تأیید کند."
4)
در ادامه این توافق عجیب با وزرای خارجه تروئیکا آمده بود: "تعلیق به موقع انجام خواهد شد به شکلی که آژانس بتواند قبل از اجلاس نوامبر شورای حکام اجرای آن را تأیید نماید. تعلیق زمانی که مذاکرات برای یک توافق مورد قبول دو طرف در خصوص ترتیبات درازمدت پیش می رود، ادامه خواهد یافت."
5)
ماجرا اما به اینجا هم ختم نشد. بعدها سفیر آلمان در تهران پرده از هدف نهایی کشورهای مذکور از توافقنامه سعدآباد برمی دارد و در یک برنامه تلویزیونی و در پاسخ به سوال مجری صداوسیما صراحتا به مردم ایران اعلام می کند: «من نمی خواهم شمار را فریب بدهم! ما خواستار تعلیق همیشگی فعالیت های هسته ای ایران هستیم!»
6)
این رفتار تیم مذاکره کننده در مساله هسته ای البته شاید ترجمان دیپلماتیکی بود از آنچه چندماه قبل از آن برخی افراطیون عضو مجلس ششم در قالب نامه سرگشاده از رهبر انقلاب خواسته بودند.
در (مرداد82) 127 نماینده مجلس ششم طی نامه ای به رهبر انقلاب با تحلیل فضای دیپلماتیک وقت از ایشان می خواهند با نوشیدن "جام زهر" از طرف ملت ایران، قید دستیابی به انرژی هسته ای را بزنند!
7)
"اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود ".
8)
آنچنان که رسانه های آمریکایی بعدها و در سال 1385 منتشر کردند، در همان سال2003 ،صادق خرازی معاون وزیر خارجه وقت کشورمان با نگارش نامه ای تلاش کرد تا خواسته هم حزبی هایش در مجلس ششم از رهبر انقلاب را خود اجرا کند .
9)
وی در این نامه که با وساطت سوئیس به وزارت خارجه وقت آمریکا ارسال شد،نوشته بود که در ازای "خروج نام ایران از محور شرارت" و "فروش قطعات هواپیما به ایران" از سوی آمریکا ، ایران هم متعهد می شود "فعالیتهای هسته ای خود را شفاف کند" و "از خلع سلاح حماس و حزب الله حمایت کند".
10)
این درخواست صادق خرازی البته با موافقت دولت بوش همراه نشد و همین مساله باعث شد تا سه سال بعد و در زمان مقاومت دولت نهم در برابر خواسته های دولت دوم بوش در این زمینه،برخی نمایندگان کنگره در آمریکا این سند را "رو کنند" و از بوش در باره "رد" چنین "پیشنهاد خوبی" توضیح بخواهند.
11)
رادیو بی بی سی هم همان زمان در باره این نامه تحلیل جالبی ارائه داد و معنای دیگر نامه صادق خرازی را "کوتاه آمدن ایران" دانست و نوشت که این نامه به آن معنا بوده است که"ایران دیگر حرف های پیشین را تکرار نمی کند و عضوی سلطه پذیر از جامعه جهانی خواهد بود."
12)
رهبر انقلاب درخواست اروپایی ها دایر بر اینکه ایران باید از تلاش برای تولید سوخت هسته ای دست بردارد را "حرف زور" خواندند و تاکید کردند که ایران در زمینه هسته ای زیر بار حرف زور غرب نخواهد رفت.
13)
پروژه "خاورمیانه بزرگ" داشت به سرانجام می رسید و آمریکایی ها همراه متحدان اروپایی شان داشتند" ثمره پیروزی عراق را در سعدآباد درو می کردند"، افغانستان را پیش از آن گرفته بودند و از حاکمان دولتی و مجلسی ایران هم مطابق نامه سال 2003 خرازی به آنان قول گرفته بودند که از حزب الله لبنان و حماس حمایت نکند.
14)
کار داشت خوب پیش می رفت متحصنان مجلس ششم همچنان بر لزوم لحاظ عاقبت فشارهای غرب پافشاری می کردند اما ناگاه ورق برگشت و در نتیجه هم صدایی مردم و نخبگان و سرانجام ایستادگی ملی در موضوع هسته ای نتیجه دیگری رقم خورد و عاقبت مسئله ای که روزی قرار بود با نوشیدن جام زهر مختومه شود، به جایی رسید که طرف غربی حاضر شد تنها برای مذاکره با ایران از همه خواسته های خود بگذرد.
15)
یوشکا فیشر، وزیر اسبق خارجه آلمان که در ماجرای توافقنامه سعدآباد حضور داشت، چندی پس از اتمام دوره وزارت، کتاب خاطراتش را منتشر کرد.
وی در بخشی از این کتاب به ماجرای «دستپاچگی» تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات سعدآباد اشاره کرد.
16)
یوشکا فیشر در این‌باره می‌نویسد: "گفت‌وگوهای ما به نقطه‌ای رسید که ما به ایرانی‌ها گفتیم بدون قبول توقف فعالیت‌های اتمی راه‌حل مناسبی حاصل نخواهد شد و ما بدون معطلی خواهان رفتن به فرودگاه و بازگشت به کشورهای خود هستیم. این گفته‌های ما منجر به قطع جلسه شد. ایرانی‌ها با دستپاچگی شروع به تلفن زدن کردند و بالاخره در این‌باره هم به توافق رسیدیم."
17)
جک استراو، وزیر اسبق‌خارجه انگلیس نیز در خاطرات خود می‌نویسد: "این برنامه (دیدار خاتمی) با خوش‌بینی در جدول زمانی ساعت 10ونیم صبح گنجانده شده بود اما ساعت 10ونیم آمد و رفت و هنوز توافقی صورت نگرفته بود، بویژه بر سر مورد حساس تعلیق غنی‌سازی اورانیوم. ناگهان دکتر روحانی اعلام کرد وقتش است که همه برویم و رئیس‌جمهور را ببینیم.
18)
3 نفر به یکدیگر نگاه کردیم. دیگر همدیگر را خوب می‌شناختیم. من گفتم اما چیزی وجود ندارد که به خاطرش برویم و دیدار کنیم. دومینیک گفت برنامه‌های کاری ما در هواپیما و فرودگاه آماده است و یوشکا گفت ما خیلی خوشحال می‌شویم که برویم به کارمان برسیم. توافق را به وقت دیگری موکول کردیم و همه از صندلی‌ها بلند شدیم.
19)
قرار ملاقات آنها با خاتمی، راس ساعت 11 صبح بود اما آنها 3 ساعت این ملاقات را به تاخیر انداختند تا در نهایت حسن روحانی، تصمیم به پذیرش شرط آنان (تعهد به تعلیق) گرفت تا ملاقات خاتمی با وزرای اروپایی انجام شود؛ اما وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال دیدار با خاتمی، از ایران تعهدات بزرگی دریافت کردند.
20)
حسن روحانی در سعدآباد تعهد داد ایران همه فعالیت‌های غنی‌سازی و بازفرآوری را تعلیق و پروتکل الحاقی را امضا و قبل از تصویب در مجلس شورای اسلامی اجرا کند. شاید به همین خاطر، استراو در خاطراتش از مذاکرات سعدآباد به عنوان «روز استثنایی» یاد کرده است. ایران به تعهداتش عمل کرد اما در مقابل، دومین قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام به تصویب رسید.
21)
استراو: "در قطار بودم که کمال خرازی وزیر امور خارجه ایران زنگ زد و گفت می‌خواهد درباره موضوع هسته‌ای کشورش صحبت کند. به او گفتم گوشی را نگه دارد. من به توالت رفتم و از آنجا گفت‌وگو با وی را ادامه دادم. درخواست داشت که اجازه بدهیم حدود 10 سانتریفیوژ برای فعالیت‌های تحقیقاتی در ایران کار کنند که تاکید کردم اجازه فعال کردن یک دستگاه سانتریفیوژ را هم به ایران نمی‌دهیم."

منابع: آرشیو سایتهای جهان نیوز، رجانیوز و نکات پرس
...........................................................

درسی از عقب نشینی هسته ای در سال ۸۲

 یک تجربه‌اى در اختیار ملّت ایران است - که حالا من مختصراً عرض خواهم کرد - این تجربه ظرفیّت فکرى ملّت ما را بالا خواهد برد؛ مثل تجربه‌اى که در سال ۸۲ و ۸۳ در زمینه‌ى تعلیق غنى‌سازى انجام گرفت، که آن‌وقت تعلیق غنى‌سازى را در مذاکرات با همین اروپایى‌ها، جمهورى اسلامى براى یک مدّتى پذیرفت. خب ما دو سال عقب افتادیم، لکن به نفع ما تمام شد. چرا؟ چون فهمیدیم که با تعلیق غنى‌سازى، امید همکارى از طرف شرکاى غربى مطلقاً وجود ندارد. اگر ما آن تعلیق اختیارى را - که البتّه به‌نحوى تحمیل شده بود، لکن ما قبول کردیم، مسئولین ما قبول کردند - آن روز قبول نکرده بودیم، ممکن بود کسانى بگویند خب یک ذرّه شما عقب‌نشینى میکردید، همه‌ى مشکلات حل میشد، پرونده‌ى هسته‌اى ایران عادى میشد. آن تعلیق غنى‌سازى این فایده را براى ما داشت که معلوم شد با عقب‌نشینى، با تعلیق غنى‌سازى، با عقب افتادن کار، با تعطیل کردن بسیارى از کارها مشکل حل نمیشود؛ طرف مقابل دنبال مطلب دیگرى است؛ این را ما فهمیدیم، لذا بعد از آن شروع کردیم غنى‌سازى را آغاز کردن. امروز وضعیّت جمهورى اسلامى با سال ۸۲، زمین تا آسمان فرق کرده؛ آن روز ما چانه میزدیم سرِ دو، سه سانتریفیوژ؛ امروز چندین هزار سانتریفیوژ مشغول کارند. جوانهاى ما، دانشمندان ما، محقّقین ما، مسئولین ما همّت کردند، کارها را پیش بردند. بنابراین از مذاکراتى هم که امروز در جریان است، ما ضررى نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجه‌اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌اى است و پشتوانه‌ى تجربى ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادى ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه‌ى دیپلماسى فعّالیّت میکنند، کار میکنند، قرص و محکم حمایت میکنیم، امّا ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقى دارد مى‌افتد [تا] بعضى از تبلیغاتچى‌هاى مواجب‌بگیر دشمن و بعضى از تبلیغاتچى‌هاى بى‌مزدومواجب - از روى ساده‌لوحى - نتوانند افکار عمومى را گمراه کنند.
بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۳۹۲/۸/۱۲

  • حرف دل !...

نظرات (۱۰)

سلام
تشکر خیلی خوب و مفید بود و به دردم میخوره
من ایمان دارم به پایان این روزهای سرد و مه آلود ...

اللهم عجل الولیک الفرج
خانم ها آقایان ، آقای رییس! من حقوق دان نیستم تو کار قفل و کلیدم از یه جاهایی! قفل ها را باز کرده و در فناوری هایمان را قفل میکنم،
خانوم ها...! تخصص اصلی من تعلیق و تعطیلی و پلمپ هست ، فکر هم نکنید که تازه کارم ها! در مجلس دوم هم مجمع عقلا را من اداره میکردم{در دل : نمیدانم امام چرا تعطیلش کرد!}
.
.
.
.آیت الله علم الهدی : ما دلواپسیم و این دلواپسی دلیل دارد؛ مردم نیز باید دلواپس باشند چون ما 200 سال تجربه داریم و هروقت در این کشور مسئولان به غرب نزدیک شدند دین به مخاطره افتاده است.
  • خاבمـ المهـבے
  • سلام همسنگر
    خدا قوت . . .
    من تقریبا تمامی پست های صفحه نخست وبتون رو خوندم !
    واقعا خسته نباشید . . .
    انشالله در پناه حضرت حجت (ع) سلامت باشید...

    التماس دعا
    سلام
    وبلاگت خیلی زیباست
    خیلی ممنون که به من سرزدید
    آره راس میگی جریان این عکس چیه؟؟
    من ایمان دارم به پایان این روزهای سرد و مه آلود ...
    ماهِ من ، می دانم که بزودی آفتابی خواهی شد
    من این را از قاصدکهای خوش خبر شنیده ام ...

    اللهم عجل الولیک الفرج
  • برگی ازدوران من
  • سلام
    کسانی این کلیپهارامی سازندکه گزارش مجلس نشون دادمیلیاردهاتومان بیت المال رادرسازمان بیمه وتامین اجتماعی اختلاس کردن وکارتهای هدیه چندین ملیونی گرفتن.مدیر ایرنا امیدی شهرکی.شهرکردی //وبقیه جیره خوران ونون به نرخ روزخورها!
    حرفهای دشمنان ما وخاینین به مملکت دراین کلیپ صحیح وحرف منتخب مردم وشورای نگهبان ورهبر دروغ است.پس فاتحه این وسلام وانقلاب را باید خوند
    وقتی تمام مسیولین قبلی وتمام مسیولین فعلی ضددین ومملکت واسلامند دراین کشوربدنبال چه هستیم ؟غیرازرهبری هیچ کس سالم نیست چطورممکن است ماکه ادعای کشوری مسلمان داریم.
    مخالفین احمدی نژاد مخالف روش مدیریت واقتصادگری وریاست ایشون بودن وهستندولی افراطیون بقیه را ازریشه میزنند که بقیه دین وایمان ندارند پس کی دینداره؟
    گزارش تامین اجتماعی که گزارش 100 روزه نبوده وگزارش خود اصولگرایان مجلسه!
    138 شرکتی که بسوددهی رسیدن براحتی به یک شخص مصالحه شده و....!
    37 نماینده کارتهای هدیه صدها میلونی گرفتند که اسمشون راذکرکنند همه می فهمند مخالفان رابطه با امریکا وکسانی که توی مجلس گلوپاره میکنند والبته جز فحاشیدرخانه ملت کار دیگه ای بلد نیستند ومخالفین ژنو چه کسانی هستند ومنظورشون از منافع ملی واسلام وآرمیتا وشهدای هسته ای چیه؟!
    معلوم میشه غنی سازی 20 درصدکه هیچ برای آنها صدردصدچیه؟!
    معلوم میشه درلباس ایمه چه لفت ولیسهایی که نکردن ونمی کنند؟!
    معلوم میشه مخالفین آمریکا وغرب وشرق سالی چند با خود وخانواده هاشون چند بار به این کشورها میرند وبعضی هاشون که طبعه آن کشورها هم شدن
    خیلی زیبا بود دوست من، ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">