تبار شناسی و رتبه بندی خواص در فتنه 88 :: حرف دل

حرف دل

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
حرف دل

اسلام تمامش سیاست است ، اسلام این نیست . والله اسلام تمامش سیاست است . اسلام را بد معرفی کرده اند . سیاست مدن از اسلام سرچشمه می گیرد . من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم وتسبیح دست بگیرم ؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم.
"امام خمینی (ره)"
.
.
.
ارتباط با من :
ایتا : https://eitaa.com/sajjad_moazeni
سروش : https://sapp.ir/sajjad_moazeni
تلگرام : https://t.me/sajjad_moazeni

آخرین نظرات

براى امتیاز دهى به مواضع خواص جامعه در ایام فتنه ۸۸ و پس از آن تا به امروز، مجموعه نکاتى که رهبر حکیم انقلاب در بیش از ۵۰ سخنرانى خود از خطبه مهم نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸ تاکنون در مورد فتنه بیان داشته، شاخصى متقن و خدشه ناپذیر است.

مهم‏ترین کلیدواژه‌‏هاى ایشان در این ایام تأکید بر «تبیین جنگ نرم»، «تمسک توامان به بصیرت و صبر»، «تلاش براى فهم حقایق»، «اعلام مواضع صریح و شفاف»، «عدم اتخاذ مواضع دوپهلو»، «مرزبندى با ضد انقلاب و نظام سلطه» و نهایتا اعلام استراتژى نظام در «جذب حداکثرى و دفع حداقلى» بوده است. در مقایسه با این شاقول و میزان، خواص جامعه در مواجهه با فتنه به ۵ دسته قابل تقسیم‌‏اند:

ادامه ی مطلب . . .

۱- افراد در خط ولایت (اهل البصر و الصبر): این گروه از خواص بصیر و صبور جامعه، پشت سر رهبرى حرکت کردند تا گمراه نشوند و نلغزند. این افراد از مؤثرین کشور، خط مشى رهبرى نظام را فهم کرده، در آن مسیر حرکت نمودند و هرجا که صحنه را غبارآلود دیدند و دچار ابهام شدند تنها به یک دهان چشم دوختند. نه دچار افراط شدند و نه به ورطه تفریط گرفتار.

۲- تندروها و جلورونده‌‏ها (ضعف صبر): این گروه با این‏که بصیرت لازم براى درک صحیح فتنه را داشتند، چه بسا از سر دلسوزى با تندروى قبل از تکمیل فرآیند روشنگرى و از همان ابتدا با سردادن شعار دستگیرى و حتى اعدام سران فتنه به‏ دنبال فیصله دادن قائله بودند. ایشان که فقط نیمى از دوگانه صبر و بصیرت را گرفته بودند، بعد از ۹ دى و خصوصاً بعد از غائله ۲۵ بهمن ۸۹ وقتى دیدند که کسى براى سران داخلى فتنه تره هم خرد نمی‌کند به اشتباه خود پى ‏بردند.

۳- عقب‏مانده‏‌ها و متأخرین (ضعف بصیرت): این گروه که در تحلیل صحنه دچار اشتباه شدند، یا از ابتدا بر خطر جنگ نرم واقف نبودند یا فتنه را کوچک شمردند. آن‏ها بجاى دیدن تقابل انقلاب و ضد انقلاب، به‏دلیل اختلافات سیاسى احتمالى با رئیس جمهور، گناه اصلى فتنه گران یعنى ظلم در حق راى مردم را ندیدند یا معادل و هم سنگ خطاهاى ساختارى نظیر کهریزک قلمداد کردند. در نتیجه برخى از ایشان با درک نکردن نیاز لحظه با تاخیرى چند هفته‏اى، عده‏اى دیگر با چند ماه فاصله و حتى گروهى دیگر بعد از ۹ دى به اعلام موضع علیه فتنه گران پرداختند.

۴- ساکتین در فتنه تاکنون (بى‏ بصیرت‏ها و مردودین): این عده که یک نام بزرگ در میان آن‏ها بیش از بقیه خودنمایى مى‏کند و همچنان ساکتند در امتحان فتنه مردود شدند، سقوط کردند و از چشم مردم انقلابى و نظام افتادند. شاید همراهى قبلى آن‏ها با فتنه گران، خصوصا نامه بى‏ادبانه و بى‏سلام به نایب امام زمان(عج)، چنین سرنوشت شومى را برایشان رقم زده است. البته صبر على‏‌گونه رهبر معظم انقلاب فرصت داد تا برخى از این خواص در معرض سقوط، بعد از گذشت یک و نیم سال از فتنه اعلام برائت کنند و جزء ساکتین نمانند؛ هرچند که حسنات الابرار سیئات المقربین.

۵- سران فتنه (بازیچه‌‏هاى داخلى نظام سلطه): این جماعت دوم خردادى که از مدعیان همیشگى و دروغین جمهوریت نظام بودند در ماجراى فتنه علاوه بر ظهور تام مخالفت همیشگى با اسلامیت نظام، رأى اکثریت مردم را نیز برنتافتند و به مقابله با قانونى برخاستند که قبل از انتخابات ۸۸ با شیطنت همه چیز را تنها در چهارچوب آن قابل دفاع عنوان مى‌‏کردند. اینان به هر کارى براى رسیدن به اهداف پلیدشان دست یازیدند و از ذبح کردن شعارهاى اصلى نظام در حمایت از فلسطین و حتى جسارت به عکس امام(ره) نیز دریغ نکردند. این گروه شقى کار را به جایى رساندند که در روز عاشورا به خیام عزاى حسینى حمله‏‌ور شدند و نهایتاً در ۹ دى و ۲۲ بهمن ۸۸ توسط همان جمهوریت که مردم مومن و حسینى بودند حذف شدند.

پدیده‌‏هاى اجتماعى را نمی‌توان در خلاء و فارغ از تاریخ و تبار آن بررسى نمود. جامعه، چوب و سنگ نیست که در خلاء و شرایط آزمایشگاهى به زیر میکروسکوپ برده شود. واقعه‌‏اى چون ۹ دى را باید ذیل تاریخى فهمید که سرچشمه آن است. از این حیث نه‏ دى واقعه‏‌اى اصیل است که از انقلاب اسلامى و خواست عمومى مردمى مسلمان در جهت نیل به جامعه‌‏اى مقاوم و مستقل سیراب شده است.

منبع : سایت بچه های قلم

  • حرف دل !...

نظرات (۱۳)

  • یاران یار
  • در تهاجم معنوی ، تهاجم فرهنگی ، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمی بینید هوشیاری لازم است.
    چکیده ایی از سخنان رهبر معظم انقلاب امام خامنه ایی درباره جبهه نرم
    التماس دعای ظهور
    یا زهرا
    یاد گرفتـــه ام

    انسان مدرنی باشــــم

    و هــر بار که دلتنگ میشــــوم

    بـه جای بغض و اشک
    تنهـــا به این جملـــه اکتفــا کنـــم کــه

    هوای بـــد ایــن روزهــا

    آدم را افسرده میکنـد ..!
  • طلبه امروزی
  • سلامی و درودی
    با دو مطلب «هاشمی بدون روتوش» بروز هستم . در این مطلب نگاهی تاریخی به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی شده است .
    + مطالبی درباره حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی و دکتر حسن روحانی و محمود احمدی نژاد
    * 7 جمله دوست داشتنی:
    1- با گذشته تان صلح برقرار کنید تا زمانِ حالِ شما را تباه نکند.
    2- آنچه که دیگران درباره شما فکر می کنند اهمیتی ندارد.
    3- زمان همه چیز را التیام می بخشید. کمی زمان دهید، فقط مقداری.
    4- هیچکس دلیل خوشبختی شما نیست مگر خود شما.
    5- زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید، شما درک درستی از ماهیت سفر آنها ندارید.
    6- زیاد فکر نکنید، ندانستن پاسخ همه پرسشها اشکالی ندارد.
    7- لبخند بزنید، شما صاحب همه مشکلات دنیا نیستید.
    گاهی با خودم می گویم
    بد نبود اگر درخت بودم
    بیخیال از سردی روزگار
    من به خواب میرفتم...
    خیلی خوب بود.به حق اگر نوشته خودتان بود تقسیم بندی خوبی بود
    حق یارتان موفق باشید
  • مرتضی سواری از افسران
  • سلام وبلاگ خوبی داره به سایت ما هم سر بزنید ممنون
  • اَینَ صاحِبــــــُــ یَوم ِ الفَــــتـح
  • سلام.خداقوتـــــــــــــ.
    ممنون ازحضوروپیام بسیارخوبتون

    پیامبر صلى الله علیه و آله:
    مَن اُلهِمَ الصِّدقَ فى کَلامِهِ وَ النصافَ مِن نَفسِهِ وَ بِرَّ والِدَیهِ وَ وَصلَ رَحِمِهِ، اُنسِى ءَ لَهُ فى اَجَلُهُ وَ وُسِّعَ عَلَیهِ فى رِزقِهِ وَ مُتِّعَ بِعَقلِهِ وَ لُـقِّنَ حُجَّتَهُ وَقتَ مُساءَلَتِهِ ؛

    به هر کس، راستگویى در گفتار، انصاف در رفتار، نیکى به والدین و صله رحم الهام شود، اجلش به تأخیر مى افتد، روزیش زیاد مى گردد، از عقلش بهره مند مى شود و هنگام سئوال [مأموران الهى] پاسخ لازم به او تلقین مى گردد.

    اعلام الدین ، ص 265

    التماس دعای فـــــــــــــــــــــــــــــــرج
    یاحق
    امام علی (ع): در فتنه هاچونان شتر دوساله باش، نه پشنی دارد که سواری دهدو نه پستانی تا اورا بدوشند
    نهج البلاغه
    حکمت1
    مرگ بر فتنه گر
  • بنده خدا
  • چند بار این 5 دسته رو خوندم ولی نفهمیدم خودم جزء کدوم دستم!تو حرف که خب مشخصه اما تو عمل...!!!
    التماس دعا
  • پسر انسان
  • نه اینجا کوفه است و نه ما کوفی
    دیگر علی تنها نمی ماند
    ما با ولایت الفتی دیرینه داریم

    عشق امام و رهبری در سینه داریم

    دست خدا هر روز، آری بر سر ماست

    روح خدا، فرزند زهرا، رهبر ماست

    سلام
    ادامه د اره، خودت بیابخون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">