30 دی ماه 1392 :: حرف دل

حرف دل

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
حرف دل

اسلام تمامش سیاست است ، اسلام این نیست . والله اسلام تمامش سیاست است . اسلام را بد معرفی کرده اند . سیاست مدن از اسلام سرچشمه می گیرد . من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم وتسبیح دست بگیرم ؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم.
"امام خمینی (ره)"
.
.
.
ارتباط با من :
ایتا : https://eitaa.com/sajjad_moazeni
سروش : https://sapp.ir/sajjad_moazeni
تلگرام : https://t.me/sajjad_moazeni

آخرین نظرات

به کجا می‌رویم ؟!


1- رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم خوزستان می‌گوید «می‌دانید توافقنامه ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» و چند ساعت بعد، «جی کارنی» در پاسخ به خبرنگاران که نظر دولت آمریکا را درباره دیدگاه آقای روحانی پرسیده بودند می‌گوید «سخنان رئیس‌جمهور ایران مصرف داخلی دارد» و تاکید می‌کند «این مسئله نه برای ما تعجب‌برانگیز است و نه باید باعث تعجب شما بشود. آنچه مقامات ایرانی می‌گویند اهمیتی ندارد، بلکه آنچه انجام می‌دهند مهم است»!
بعد از امضای توافقنامه ژنو- سوم ‌آذرماه جاری/ 24 نوامبر 2013- مقامات آمریکایی، از جمله باراک اوباما، جان کری و «وندی شرمن» در مصاحبه‌های پی‌درپی تصریح می‌کنند که در توافقنامه حق غنی‌سازی برای ایران به رسمیت شناخته نشده است- منظورشان غنی‌سازی صنعتی است که مطالبه اصلی کشورمان است و نه تحقیقاتی- و در مقابل آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه کشورمان اعلام می‌کند که اظهارنظر مقامات آمریکایی عاری از واقعیت است و مصرف داخلی دارد و تاکید می‌کند که دولتمردان آمریکایی برای قانع کردن کنگره، لابی‌صهیونیستی و تندروهای آمریکا، به اینگونه اظهارات خلاف واقع درباره توافقنامه ژنو متوسل می‌شوند و با لفاظی تلاش می‌کنند نگرانی‌های داخلی خود را حل کنند.»
پس از توافق اخیر ایران و گروه کشورهای 5+1 درباره تفسیر ابعاد و جزئیات اجرایی توافقنامه ژنو- برنامه اقدام مشترک JPA‌- آقای دکتر عراقچی مذاکره‌کننده محترم و ارشد تیم هسته‌ای کشورمان، این توافقنامه را غیرقابل انتشار دانست و گفت «پس از توافق ژنو، مذاکراتی درباره چگونگی اجرای آن انجام دادیم که نتیجه آن برداشت‌های مشترک به صورت شفاهی بود و در قالب ‌NON  PAPER و به عنوان سند غیررسمی مکتوب شد». آقای عراقچی در ادامه می‌گوید «انتشار این سند، به معنای رسمیت دادن به آن است» و توضیح نمی‌دهد که اگر این سند «غیررسمی»! است چرا قرار است اجرای توافقنامه ژنو دقیقاً براساس آن صورت پذیرد؟!
و اما، بر خلاف نظر آقای عراقچی که متن توافق جدید را «غیر‌قابل‌انتشار» و حتی به زیان هر دو طرف مذاکرات دانسته بودند، کاخ سفید علاوه بر آن که متن کامل توافق یادشده را به کنگره تسلیم کرد، خلاصه‌ای 4 صفحه‌ای که اصلی‌ترین محورهای مورد توافق ایران و 1 + 5 در آن آمده‌بود را نیز منتشر کرده و در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داد.
در پی این اقدام دولت آمریکا، سرکار خانم افخم سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان این بیانیه را «یکسویه» نامیده و گفت: «بیانیه کاخ‌سفید، برداشت یکسویه و یک جانبه‌ای از توافقات غیررسمی اخیر بین کارشناسان ایران و 5+1 می‌باشد و به هیچوجه ملاک ارزیابی یا قضاوت در مورد نحوه اجرای توافق ژنو نیست» و...
2- با توجه به نمونه‌های یادشده، آیا این پرسش بدیهی و منطقی در ذهن مردم کشورمان پدید نمی‌آید که واقعیت ماجرا چیست؟ و چرا بسیاری از آنچه که برای مردم ایران- و در مواردی حتی برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی- ناگفتنی است، از نگاه حریف محرمانه نیست؟! مسئولان محترم هسته‌ای کشورمان تقریبا در تمامی موارد یاد شده، قبل از انتشار متن توافقات از سوی حریف، انتشار آن را «محرمانه»! تلقی کرده و یا به مصلحت ندانسته بودند! و بعد از آن که طرف مقابل تفسیر خود از اسناد مورد اشاره -FACT  SHEET- را با صدور بیانیه و به گونه‌ای آشکار اعلام کرده است، مذاکره‌کنندگان کشورمان، این بیانیه‌ها را «یکسویه»، «غیرقابل اعتماد» و «دارای مصرف داخلی» معرفی کرده‌اند که باید گفت؛
الف: اگر متن‌های یاد شده غیر قابل انتشار بوده است چرا طرف مقابل بلافاصله دست به انتشار آن زده و می‌زند؟!
ب: چنانچه حریف در جریان مذاکرات متعهد می‌شود که متن مذاکرات و یا محتوا و جزئیات توافق‌ها محرمانه بماند ولی به تعهد خود عمل نکرده و دست به افشا و انتشار آن می‌زند، چرا با مشاهده اولین تخلف و عهدشکنی حریف، باز هم و برای چندمین بار، تعهدات طرف مقابل را می‌پذیریم و نهایتاً خود را در موضع انفعال قرار می‌دهیم؟!
ج: در عصر ارتباطات و در فرهنگ و قواعد شناخته شده آن، کسی که در اعلام نظر خود  پیشدستی می‌کند، برگ برنده بیشتر و مؤثرتری در اختیار خواهد داشت و با این پیشدستی، طرف مقابل را به موضع انفعال می‌اندازد. چرا که از این طریق، افکار عمومی را به نفع خود شکل می‌دهد و طرف دیگر را به جای پرسشگری که موضع برتر در اینگونه چالش‌هاست، به نقطه پاسخگویی، یعنی چند پله پایین‌تر می‌کشاند. متأسفانه و علی‌رغم احترامی که برای تیم محترم مذاکره کننده کشورمان قایل هستیم، باید گفت، در موارد یاد شده، از حریف رو دست خورده و عرصه افکار عمومی را برای شانتاژ و یکه‌تازی دشمن باز گذاشته‌اند!
د: طی چند ماه گذشته و تقریباً در تمامی موارد، بعد از آن که حریف دست به انتشار متن‌های - به اصطلاح- محرمانه زده است، تیم محترم هسته‌ای کشورمان، متن‌های منتشر شده را «یکسویه»، «غیر قابل اعتماد» و «دارای مصرف داخلی» دانسته‌اند ولی این انتظار منطقی و طبیعی را در افکار عمومی بی‌پاسخ گذاشته‌اند که در مقابل ادعای «یکسویه» حریف، واقعیت دو سویه چیست؟ و در حالی که می‌دانند و به تجربه دریافته‌اند، طرف مقابل اهل ادعاهای یکسویه است چرا در اعلام واقعیت دو سویه پیشدستی نمی‌کنند تا به جای خود، حریف را در موضع انفعال قرار دهند؟!
بدیهی است که مردم به تیم هسته‌ای مذاکره‌کننده کشورمان اعتماد و اطمینان دارند و دیدگاه و نظر آنان را به همان اندازه قابل قبول می‌دانند که ادعای حریف را فریبکارانه و به دور از صداقت تلقی می‌کنند.
3- «مذاکره» در عرف شناخته شده سیاسی، عرصه معامله است و معامله، میدان «بده و بستان» است. وقتی کار به مذاکره می‌کشد، هر یک از دو سوی مذاکره، در مقابل امتیازی که می‌دهند، امتیاز می‌گیرند و پایان مذاکره هنگامی است که طرفین، از مجموعه «داده‌ها» و «گرفته‌ها» به نقطه «توافق» می‌رسند.
بنابراین، برای ارزیابی دقیق یک توافقنامه باید مجموعه آنچه «داده‌ایم» را با مجموعه آنچه «گرفته‌ایم» مقایسه کنیم و تنها در این صورت است که می‌توان توافق به دست آمده را «مثبت» یا «منفی» ارزیابی کرد.
مسئولان محترم کشورمان در ارزیابی خود از توافقنامه ژنو و یا متن اخیر موسوم به برنامه اقدام مشترک - JPA - از «داده‌ها» کمتر سخن می‌گویند و بیشتر به «گرفته‌ها» اشاره می‌کنند تا آنجا که رئیس‌جمهور محترم در اظهاراتی که- با عرض پوزش- اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد، اعلام می‌کند «توافق ژنو، یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران»! اما، وقتی به متن توافقنامه مراجعه می‌شود، آنچه «داده‌ایم» در مقابل آنچه «گرفته‌ایم» نه فقط قابل مقایسه نیست، بلکه بسیار کم‌اهمیت‌تر و ناچیزتر از آن است که با واژه «برد- برد» کمترین تناسبی داشته باشد، چه رسد به این که، توافقنامه یاد شده را «تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» بدانیم. قدرت‌های بزرگ جهان صدالبته که بارها طی سی و چند سال گذشته، به اجبار- و نه به اختیار- در مقابل ملت ایران سر تسلیم فرود آورده‌اند اما در تمامی این موارد، ایستادگی و استقامت ملت ایران کارساز بوده است که فهرست آن نیز به درازا می‌کشد و شرح مبسوط و جداگانه‌ای می‌طلبد.
آیا توافقنامه ژنو که اجرای آن از امروز آغاز می‌شود، در این فهرست جای دارد؟! متأسفانه شواهد موجود حکایت دیگری دارند و این بیم جدی هست که حریف در مقابل برخی از کوتاه آمدن‌های ما، گام‌های بیشتری به جلو بردارد. به عنوان مثال، اوباما در توضیح توافقنامه ژنو تصریح کرده بود که در گام اول 6 ماهه، مبلغ 7 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد ولی در متن اعلام شده اخیر، این مبلغ به 4/2میلیارد دلار، آن هم در هشت قسط تنزل یافته است! و یا برنامه تحقیق و توسعه- R&D- ایران در توافق اولیه به رسمیت شناخته شده بود، اما در توافق جدید، حریف حتی نصب یک سانتریفیوژ در بخش روزمینی نطنز که مخصوص تحقیق و توسعه است را نپذیرفت! و موارد دیگری که سرنوشت راکتور آب سنگین اراک، افزایش فراقانونی مداخلات آژانس، پذیرش تلویحی بازرسی‌ها در سطحی بسیار فراتر از پروتکل الحاقی و... از جمله آنهاست و نیاز به تجدیدنظر و پیشگیری ضروری و به‌موقع مسئولان محترم دارد.

حسین شریعتمداری

تحلیل هوشمندانه رسایی پیرامون توافقنامه ژنو

دانلود ویدیو با حجم ۵۶ مگابایت
دانلود نکنی ضرر کردی !...
  • حرف دل !...

نظرات (۵۰)

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم شبی با شهدا در دوکوهه اندیمشک برگزار شد به تحلیل شرایط سیاسی کشور پرداختند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش رهبری در محافظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان داشت: جمهوری اسلامی دوحسن دارد که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، یکی وجود ولایت در راس که مقام معظم رهبری هستند، که وجود مبارک ایشان اجازه خیلی از اتفاقات را نمی دهد، مبینیم که در بسیاری از نقاط جهان کودتا می شود و انقلابها نابود می شوند، اما بخاطر وجود مبارک مقام ولایت و علاقه ای که مردم به مرجعیت و ولایت فقیه دارند کسی نمی تواند آسیبی به انقلاب اسلامی وارد کند.


وی افزود: حسن دوم مردمی بودن نظام است، که به موقع مردم می آیند و حمایت و تدبیر می کنند که آن هم قابل تقدیر است و دولت هم باید قدر این دو را بشناسد و توجه داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دیدار کاترین آشتون با برخی سران فتنه اظهار داشت: یکی از اصول انقلاب اسلامی ما استقلال و عزت اسلامی ماست و ما باید اینها را حفظ کنیم و مسئولین هم موظف هستند آن را چه در بحث هسته ای و چه سایر مباحث حفظ کنند در مجلس گاهی اتفاق می افتد که ۵ یا ۶ وزیر بخاطر برخی مسائل برای پاسخ به سوال نمایندگان حضور پیدا می کنند.

آقاتهرانی در رابطه با سوال دیگری در مورد توافقات هسته ای تصریح کرد: متاسفانه مجلس هم نامحرم برخی مسائل است، رهبری فرمودند ما به دولت اعتماد داریم و به آنطرفی ها اعتماد نداریم، ما هم به دولت اعتماد می کنیم بگذارید بروند جلو ببینیم آثار آن را خواهیم دید. امیدوارم که دولتی ها هم از این حسن نیت مقام معظم رهبری و تبعیت مردم و متدینین، مواظبت کنند.

وی افزود: وقتی حضرت آقا می فرمایند ملاحظه کنید، پیگیری می کنیم اما باید بیایند و در مجلس و شفاف بگویند، شفاف نیست، بنده که بعنوان یک نماینده مجلس هستم از بیرون خبر دارم نه بعنوان یک نماینده، در حالیکه ما باید نظارت کنیم، حق نظارت داریم و مردم رای داده اند که ما بتوانیم نظارت کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امیدوارم این مسائل و شبهات بزودی حل شود، توضیح داد: این تردید و دلهره ای که مردم در این زمینه دارند ما هم بعنوان یک نماینده داریم و دلمان هم می خواهد که کاری انجام شود، اما اگر کاری کنیم می گویند اینها نمی گذارند، ما می گذاریم اگر می توانند منافع کشور را جذب کنند بسم الله ، بله باید در معاملات مواظبت کنند و کوتاه نیایند و ضرر نکنند.

وی گفت: همین خانمی[اشتون] که چندی پیش به ایران آمد، اینها انگلیسی هستند و کارشان است، قبلا آمده اند و جلساتی گذاشته اند با بعضی ها که خلاف بوده است و دوباره هم تکرار کرده اند آن وقت بعضی ها این خانم را مقصر می دانند، این خانم کارش این است ، مسئولین باید پاسخگو باشند، یعنی وزارت خارجه باید بگوید اینها آمده اند، کجا رفت و چرا رفت؟ این مسائل الان در مجلس مطرح است و ما نمایندگان هماز حق و حقوق شما کوتاه نمی آئیم.
  • فاطمه راهبر

  • سلام.
    ممنون از توجه وراهنماییتون.سپاسگزارم.
    اما در مورد وب نویسی / مدرسه ملاکها رو اینطور اعلام کرده :
    مطالب خاطرات و دلنوشته های خودتان از قبیل زیارت یا اردو باشد.
    از درج زندگی نامه و کپی برداری مطالب اینترنتی خود داری شود.
    در هر ماه می توانید یک مطلب ساسی روز بگذارید.
    مجددا از راهنمایی های شما سپاسگزارم.
    نمی دونم شما تا حالا در مورد واژه "خالی بندی" فکر کردین که ممکنه سابقه دیرینه ای هم واسه خودش داشته باشه؟

    این روزها عبارت خالی بندی به معنی دروغ گفتن و لاف زدن رایج شده است اما پیشینه این واژه به دهها سال پیش یعنی زمان سلطنت رضا شاه بر می گردد! نقل می کنند که در زمان رضاشاه به دلیل کمبود اسلحه، بعضی از پاسبانهایی که گشت می دادند فقط غلاف خالی اسلحه یعنی همان جلدی که اسلحه در آن قرار می گیرد را روی کمرشان می بستند و در واقع اسلحه ای در کار نبود. دزدها و شبگردها وقتی متوجه این قضیه شدند برای این که همدیگر را مطلع کنند به هم می گفتند که طرف "خالی بسته" و منظورشون این بود که فلان پاسبان اسلحه ندارد و غلاف خالی اسلحه را دور کمرش بسته به این معنی که در واقع برای ترساندن ما بلوف می زند که اسلحه دارد و روی همین اصل بود که واژه خالی بندی رواج پیدا کرد.
    معلوم نیست دارن مارو ب کجا میبرن.....

    چرا معلومه!!! روایات گفتن
    پاسخ:
    کی؟
  • ایمان و مجید
  • دوست داشتن به تعداد دفعات گفتن نیست

    حسی است که باید بی کلام هم لمس شود...
    ادامه رو تو ادامه مطلب بخون :))
    گفتمش دل میخری پرسید چند؟ گفتمش دل مال تو تنها بخند. خنده کرد و دل زدستانم ربود تا به خود بازآمدم او رفته بود دل زدستش روی خاک افتاده بود جای پایش روی دل جا مانده بود..
  • محمدصادق برجیان
  • تسلیم قدرت های بزرگ!!
    آدمو سگ بگیره، جو نگیره.
    ____8888___88888888___8888_
    ___888888_8888888888_888888___
    ___888888888888888888888888___
    ___888888888888888888888888__
    ____8888888888888888888888__
    _____88888888888888888888__
    _______8888888888888888___
    _________888888888888____
    ______________**___________
    ____####______**______####_
    ___#######____**____#######
    ____#######___**___#######_
    ______######__**__######__
    *•. .•*..*•. .•*..*•. .•* *•. .•*..*•. .•*.*•
  • حلقه تربیتی شهید اسماعیل زاده تسوجی
  • با سلام دوست عزیز
    لطفا نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد سه فعالیت اخر حلقه را برایمان ارسال کنید.
    نظرات سازنده شما باعث دلگرمی ماست
    با تشکر
    سلام
    امام زمان عجل الله تعالی فرجه به یکی از دوستان خود که از آن حضرت پرسیده بود:
    آقاجان! قربانتان بشوم, چرا
    با اینکه ما این همه دعای فرج را می خوانیم شما نمی آیید؟
    فرمودند: شما که دعای فرج را نمی خوانید! شما
    دعای سلامتی من را می خوانید (یعنی اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن ....
    شما باید دعای (الهی عظم البلا...) را زیاد بخوانید

    (امام زمان و سید بن طاووس صفحه238.نجم الثاقب صفحه 480)
  • علیرضا بیگدلی
  • با سلام
    با مطلبی با عنوان :
    طنز :اصطلاحات را بهتر یاد بگیریم ! (2) بروز هستم.
    http://farhangeparvaz.blog.ir/1392/11/03/estelahat123123222222

    یاعلی(ع)
    فرهنگ پرواز
    از شهرها ژنو برای شما و کربلا برای ما...
    من پایبند به توافقات عاشورایم...
    نه ژنو و نه هیچ کوفت و زهر مار دیگر...
    سلام
    ممنون از مطلبتون ..
    سلام بزرگوار
    ممنون از حضور گرم و اطلاع رسانی تون .
    اتفاقاً این قسمت از صحبتهای جان کری رو دیشب من هم شنیدم و برام جالب بود .
    « آنچه مقامات ایرانی می‌گویند اهمیتی ندارد، بلکه آنچه انجام می‌دهند مهم است»!

    سخنان ابوذر بر بالای قبر فرزندش(قیامت و مرگ)
    هنگامی که ذر، پسر ابوذر غفاری از دنیا رفت، ابوذر کنار قبرش نشست و با چشمی گریان و دلی سوزان چنین گفت: «ای فرزندم! خدا تو را بیامرزد که تو نیکو فرزندی بودی. من از تو خشنود بودم، ولی سوگند به خدا! مرگ تو مرا در هم نشکست؛ زیرا به کسی غیر خدا دل نبسته ام و به کسی نیاز ندارم. اگر ترس و وحشت قبر نبود، دوست داشتم به جای تو بخوابم. ای فرزندم! بدان که فراق تو مرا به گریه نینداخته است و سوگند به خدا! برای جدایی تو گریه نمی کنم، بلکه گریه ام برای این است که هنگام مرگ و پس از آن به تو چه گذشت. ای پسرم! در پاسخ پرسش بازخواست کنندگان چه گفتی و آنها با تو چه گفتند؟
    خدایا! آنچه از حقوق پدری بر پسرم واجب کرده ای، آن را به او بخشیدم! تو هم از حقوق خود بر او بگذر»


    بحارالانوار، ج 22، ص 429
    عالی ست

    خدا قوت ..

    وممنون از حضور دائم وهمیشگیتون ..

    حضورت سبزتون مستدام:)

    سلام
    متاسفانه آقایون دارند خودشون و گول میزنند .
  • فریاد بی صدا
  • سلام
    به روزم
  • حسین ابراهیمی
  • ﻫﻤﻪ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﻌﺠﻴﻞ ﻇﻬﻮﺭﺵ ﺻﻠﻮﺍﺕ ‏
    ﻛﺎﺵ ﺍﻳﻦ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﺒﺮﻳﻚ ﺣﻀﻮﺭﺵ ﺻﻠﻮﺍﺕ
  • عطر گل نرگس
  • بسمه تعالی
    سلام علیکم
    به لطف خدا نظرتان را در وبم دیدم و بهتان سر زدم!
    وبلاگ زیبایی دارید و موضوع خوبی را برای وبتان انتخاب کرده اید.الحمدلله
    خوشحال میشم بازهم نظرتان را در وبم ببینم
    التماس دعا
    و من الله توفیق
  • سجاد مؤذنی
  • قرارداد ژنو
    برگزاری موفق اجلاس ژنو و توافق کولاک ایران و چند بعلاوه چند ، که موجب شد به همه دور هم خوش بگذرد وتوافق برد - برد بدجور تحقق پیدا کند ، اخباری مبنی بر ادامه این روند در سایرحوزه ها هم شنیده میشود . کشور دوست و برادر آمریکا (استکبار جهانی سابق) اعلام کرده است که در نظر دارد با عنایت به توافق صورت گرفته در ژنو ، یکسری توافق های دیگر هم با ایران داشته باشد چون توافق قبلی خیلی حال داده است.
    وزارت خارجه ایالات متحده به نمایندگی از ملت همیشه در صحنه آمریکا (یانکی های سابق) پیشنهاد برگزاری یک سری مذاکره فی مابین پیرامون مسابقات والیبال را مطرح کرده است.
    این وزارت خارجه گفته که با توجه به شکست مفتضحانه تیم ملی والیبال آمریکا در برابر ایران موجی از خشم و ناراحتی مردم آمریکا را در برگرفته و آنها از دولت مردان خود خواسته اند تا با ایران به توافقی در این زمینه دست یابد . مردم آمریکا اعتقاد دارند که این باخت خاطره دوتائی 98 را زنده کرد!
    در همین راستا قرار است بسته پیشنهادی زیر از سوی آمریکا به ایران تحویل داده شود و ایران هم فرصت دارد در مدت زمانی اندک نظر مثبت خود را اعلام کند .
    متن بسته پیشنهادی مذکور بدین شرح است :
    تعهدات آمریکا
    کشور ابرقدرت بزرگ آمریکای کبیر بر اساس این توافق متعهد میشود زین پس در مسابقات والیبال ایران و آمریکا این اقدامات را انجام دهد:
    در همه ست ها در زمین بازی حاضر شود.
    تیم والیبال ایران را به رسمیت شناخته و از شلیک هرگونه گلوله به نقاطی از بدن بازیکنان ایرانی که خطر مرگ بالای 70 درصد ایجاد کند ، خودداری نماید.
    هر کدام از بازیکنان آمریکا در هر ست فقط 5 فحش به بازیکنان ایران بدهند که تنها یکی از آنها شامل بستگان درجه یک بازیکنان ایرانی می شود!
    بازیکنان آمریکا تمام تلاش خود را برای گرفتن سرویس های بازیکنان ایرانی به کار خواهند بست اما این موضوع موجب نمی شود که بازیکنان ایرانی پر رو شده و هی کاری کنند که بازیکنان آمریکا مجبور شوند همه تلاش شان را بکار ببندند.
    الاخره بخشی از تلاش آنها باید باقی بماند یا نه؟
    دولت آمریکا متعهد میشود 5 توپ والیبال اصل را برای تمرین در اختیار ایران قرار دهد.
    دولت ایران میتواند در رده سنی نوجوانان و جوانان به پرورش والیبالیست بپردازد اما در رده بزرگسالان باید از اعضای تیم ملی چوگان و شمشیربازی برای مسابقات والیبال با آمریکا استفاده کند!
    دولت آمریکا متعهد میشود 8 عدد تور والیبال در اختیار ایران بگذارد و ایران اجازه دارد فقط این تورها را تعمیر کند و حق ساخت تور جدید نخواهد داشت.
    استفاده از تورهای ماهیگری بلا مانع است.
    دولت آمریکا یک عدد تلمبه نیمه اتوماتیک برای باد کردن توپ های والیبال در اختیار ایران قرار می دهد.
    تعهدات ایران
    کشور ایران بر اساس این توافق متعهد می شود زین پس در مسابقات والیبال ایران و آمریکا این اقدامات را انجام دهد:
    با سه نفر بازیکن درمیدان حاضر شود.
    یکی از بازیکنان باید از ناحیه هر دو چشم ، یا دو بازیکن از ناحیه یک چشم نابینا باشند.
    دولت آمریکا برای نشان دادن حسن نیت خود دخالتی در اینکه چشم راست یا چپ این بازیکنان نابینا باشد انجام نمی دهد.همچنین دولت آمریکا حاضر است در راستای اقدامات انسان دوستانه خود مقداری دارو که بدون درد چشمها را کور میکند در اختیار ایران قرار دهد!
    دولت ایران متعهد می شود از بین علی پروین و فیروز کریمی یکی را برای هدایت تیم ملی والیبال خود انتخاب کند . در عوض دولت آمریکا اختیار استفاده از ولاسکو برای مربی گری در هر کدام از تیم های فوتبال را به خود ملت بزرگ ایران واگذار می کند.
    تیم والیبال ایران حق ندارد سه سرویس را پشت سر هم بگیرد و سرویس های آمریکایی ها حداقل دو تا در میان باید بخوابند!
    قد بازیکنان ایران نباید بیشتر از 150 سانتی متر باشد.
    استفاده از هرگونه آب یا غذا توسط بازیکنان ایران در فاصله سه روز مانده به بازی ، دوپینگ حساب شده و بازیکن خاطی به استراحت اجباری در گوانتانامو محکوم می شود.
    دولت ایران متعهد میشود اجازه هر گونه بازدید از پادگانهای نظامی خود را به دولت آمریکا بدهد. (این بند چون در توافق نامه هسته ای نیامده بود گفتیم اینجا بیاریم و مطمئنیم دولت ایران برای نشان دادن حسن نیست خود حتما آن را خواهد پذیرفت)
    دولت آمریکا در پایان ، کمتر بودن تعداد تعهدات ایران نسبت به آمریکا را همچنان نشانه حسن نیت خود دانسته و اضافه کرده است دیگه چی میخواید ؟
    التماس دعا...
    براتون درستش کردم...

    التماس دعا/.
    همون طورکه عنوان وبتون بود نوشتم...ولی بخاطرقالب وبلاگ اونطوری شد

    مونالیزا...یا لبخند ژکوند...یکی ازآثارلئوناردو داوینچی
    سلام دوست عزیز

    ممنون ازحضورتون...لینک شدین
    ممنون

    اون فونت مال خود قاب وبلاگه
    آها
    این تاریخ رو خود بلاگفا مینویسه

    فکر کنم شما نمیتونید تارخ بذارید برای اینه که blog این کار رو انجام نمیده چون وبلاگ هایی که blogfa نیستند تاریخ ندارند

    خوتون گفتید فونت رو چطور توی وب مینویسم
    راستی چه چیز می تواند جاذبه خاک را بشکند
    و ما را از این سیاره کوچک
    معلق به بی کران ها ببرد؟
    به راستی که حقیقت زندگی عشق است
    و زندگی بدون عشق سرابی بیش نیست..

    سلام دوست عزیز

    وب زیبایی دارید..موفق باشید

    خوشحال میشم بمنم سربزنید

    التماس دعا...[گل][گل]
    سلام
    جایی خواندم نوشته تون درباره شیعه و ترویج وهابیت بود
    اینها بماند وقتی سازمان اموزش و مثلا پرورش هنوز نتوانسته به دانش اموز دبیرستانی بفهماند چرا مسلمان است و او الان شک دارد که خدا هست
    و ان اقای ضرغامی که با این صدا و سیمایش مردم را دعوت به خرید ماهواره میکند
    هزار بچه هم که بیاوری در جامعه ما از فقر فرهنگ میمیرد

    لینک شدید
    التماس دعا
    تا رهبر ما سیدعلی هست، غمی نیست..
    شهید آوینی ره:

    سَر" آن است که در طریق وصال به باد رود و " جان" متاعی است که هم او بخشیده است تا به بهای آن لقایش را باز خریم، و سّر آن که خون مقتول عشق را ثارالله گفته اند نیز در همین جاست.
    کربلای ستم ستیز و ستم سوز
    بی گمان تجلی و تحقق آیات قرآنی را می بایست در صحنه بزرگ عاشورایی دید که فجر موفقیت های ستم ستیزان مظلوم علیه ستمگران بود؛ چرا که آنان توانستند نه تنها پیروزی را برای امت اسلام رقم زنند بلکه جلوه هایی از پیروزی در نبرد نهایی علیه ظالمان را به نمایش گذارند و طومار حکومت ستمگران اموی را در هم پیچند.
    در فرهنگ کربلایی، واژگان روشنی از تاویلات قرآن به دست راسخون در علم الهی یافت می شود که هم چنان بر عرصه هستی می درخشد و راهنمای مردمان ستم ستیز ستمدیده می باشد.
    همه کسانی که در رخداد کربلا در جبهه عدالت علیه ستم می جنگیدند کسانی بودند که در مسیر الهی، همه سختی ها و بلایا و مصیبت ها را به جان خریده بودند. از این رو اجازه نمی دادند تا دشمن تفسیر واژگونه از رخداد کربلا ارائه دهد. در اخبار کربلا آمده است که یزید ملعون در هنگامی که اسیران کربلا و سران شهداء را به دربار آوردند، این آیه را به عنوان تعریض خواند: ما اصابکم من مصیبه فبما کسبت ایدیکم و یعفو عن کثیر. یعنی گرفتاری هایی که به مردم می رسد به سبب کارهای خودشان است و این در حالی است که خدا از بسیاری از خطاها و گناهان مردم گذشت می کند وگرنه مصیبت های آنها بسیار بیش از این می بود.
    امام سجاد(ع)، پاسدار ارزش های قرآنی و کربلایی، در رد این دیدگاه یزید که در جهت تغییر مفاهیم و ارزش های اسلامی صورت می گرفت، فرمودند: نه چنین است که تو گمان کرده ای. این آیه درباره ما فرود نیامده بلکه آنچه درباره ما نازل شده این آیه است که خداوند می فرماید: ما اصابکم من مصیبه فی الارض و لا فی انفسکم الا فی کتاب من قبل ان نبراها؛ یعنی نرسد مصیبتی به کسی در زمین و نه در جانهای شما آدمیان مگر آنکه در نوشته آسمانی است پیش از آنکه خلق کنیم آن را تا افسوس نخورید بر آنچه از دست شما رفته و شاد نشوید برای آنچه شما را آمده است. پس مائیم آن کسانی که چنین هستند.
    یعنی این مصیبت کربلایی و مبارزه در برابر ستم و ستمگران به حکم قضای کلی الهی برای ما و شهیدان کربلایی نوشته شده بود و درحکم قدر الهی نیز این شهادت و اسارت برای ما بوده است. بنابراین ما به حکم الهی گردن نهادیم و در برابر ظلم و ستم ایستادیم و تن به ظلم و ستم نسپردیم و خوار و ذلیل نشدیم بلکه با عزت با خداوند پیمان خون بستیم و این چنین ظالمان را رسوا کردیم.
    مبارزه با ظلم در سیره ائمه علیهم السلام و لسان قرآن

    نام کتاب:صحیفه امام جلد سوم (مهر 52 تا مهر 57)
    روزشمار: 1356/11/29
    صفحه:347
    ائمه، سراسر عمر در مبارزه با ظلم از آن طرف، در بین ما هم اشخاصی هستند که [می‌گویند] اولوالامر هر چه، هر زهر ماری می‌خواهد باشد، باید ما از او اطاعت کنیم، اولوالامر است! اولوالامر یعنی زورگو! با زورگو نباید حرف زد. خوب؛ پس چرا امام حسن مخالفت کرد؟ چرا امام حسین مخالفت کرد با اوالوامر، آن وقت که اولوالامر عبارت از یزید بود؟ توتی الملک * یکی از آخوندها به من نوشته بود - چند سال پیش از این - که شما مخالفت چرا می‌کنید با او؛ توتی الملک من تشاء؛ خداوند هر کس را می‌خواهد [سلطنت می‌دهد]، این مملکت را خدا داده [به او]؛ من جواب او را که ندادم، قابل جواب نبود اما این تکذیب قرآن است. مگر فرعون را کسی دیگر ملک به او داده بود؟ آن هم خدا به او داده بود، پس چرا موسی رفت با او مخالفت کرد؟ مگر نمرود را کسی دیگر به او اعطای ملک کرده بود؟ آن هم از طرف خدا است، پس چرا ابراهیم می‌رود با او مخالفت می‌کند؟ چرا پیغمبر مخالفت است؟ چرا حضرت امیر با معاویه؟ خوب معاویه هم در آنجا یک اولوالامری است برای خودش. خوب، بعد از آن چرا امام حسن با او مخالفت کرد؟ امام حسن پدر معاویه را در آورد. امام حسین چرا پا شد با چند نفر از عیالاتش رفت؛ با پنجاه شصت نفر راه افتاد رفت آنجا مخالفت اولوالامر کرد. این حرفها حرفهای نامربوط است. آن اولوالامری که پهلوی خدا و رسول قرار می‌گیرد باید پهلوی خدا و رسول باشد. باید مثل خدا و رسول - بلاتشبیه - یعنی ظلل خدا و رسول باید باشد. حکومت سلطان اسلام "ظل‌الله " است. معنی " ظل" این است که حرکتی ندارد خودش، حرکت به حرکت اوست: سایه آدم خودش که حرکتی ندارد؛ هر حرکتی آدم می‌‌کند سایه هم، دستش را این جور می‌کند، سایه هم همان طور. ‌"ظل‌الله " این است؛ آن کسی را که اسلام به " ظل‌اللهی " شناخته است، این است که از خودش یک چیزی مایه نگذارد، به تبع احکام اسلام حرکت بکند، حرکت حرکت تبعی باشد. رسول‌الله اینطور بود، "ظل‌الله" بود. این مردیکه هم ظلل‌اله است؟ اولوالامر! یک طایفه از ما هم، بیچاره‌ها غفلت کردند و غافل شدند و اولوالامر را… یزید هم اولوالامر است! بر ضد یزید هم اگر قیام کرد قتلش واجب است! قتل سیدالشهداء [را] واجب می‌داند! قاضی‌شان ** است حکم کرد به اینکه واجلب القتلند! قیام بر خلاف مصالح مسلمین ! این واجب القتل است! خوب، کتاب و سنت را نمی‌دانیم؛چه باید کرد؟ ما قرآن را نخواندیم نمی‌دانیم؛ منطق قرآن را نمی‌دانیم. باید قرآن بخوانیم، قبل از همه چیزها ببینیم قرآن چه می‌گوید. تکلیف ما و وظیفه ما [را] قرآن تعیین می‌کند. وظیفه ما را با سلطان قرآن تعیین می‌کند. قصه می‌خواست خدا بگوید؟! قصه‌سرایی می‌خواسته بکند؟! مبارزه در منطق قرآن و سنت نبی (ص) قصه حضرت موسی را آنهمه در قرآن تکرار می‌کند. اگر می‌خواست قصه بگوید، خوب قصه گو یکی می‌گوید بس است دیگر. چند دفعه می‌گویی! آنهمه قرآن پافشاری می‌کند و در هر چند صفحه‌اش موسی را پیش می‌آورد و مخالفت با فرعون ، برای اینکه بگوید آقا بفهم! آنهمه قرآن از - عرض بکنم - مقاتله، از قتال با کفار ، و از قتال با کذا و منافقین و اینها ذکر می‌کند، می‌خواهد قصه بگوید؟! خوب، قصه یک دفعه گفت بس است دیگر. مگر قرآن کتاب قصه است؟! قرآن کتاب انسان سازی است، کتاب انسان متحرک است، کتاب آدم است، کتابی است که آدمی باید از اینجا تا آخر دنبا و تا آخر مراتب حرکت بکند، یک همچو کتابی است که هم معنویات انسان را درست می‌کند و هم حکومت را درست می‌کند. همه چیز توی قرآن هست، و در سنت نبی - صلی‌الله علیه و آله و سلم - و اخبار ما مطالعه باید بکنیم ببینیم که - ما - تکلیفمان چیست، قرآن با ما چه گفته ، باید چه بکنیم؟ هی ما قرآن را خوانده‌ایم که فرعون کذا کذا، و موسی کذا کذا؛ تدبر نکردیم که خوب آن چیزی که گفته برای چه گفته. برای اینکه تو هم مثل موسی باش نسبت به فرعون عصرت ، تو هم عصایت را بردار مخالفت کن با این مردک. لااقل تایید نکنید از این دستگاه. خداوند ان شاءالله که همه شما را توفیق بدهد؛ موفق باشید. خداوند ان‌شاءالله این را از سر مسلمین بردارد. خداوند تبارک و تعالی این مردمی که الان ممکن است گرفتار باشند، خدا حفظشان بکند. خداوند تبارک و تعالی این قضیه را به صلاح مسلمین و به صلاح مذهب ختم بفرماید. پاورقی: * بخشی از آیه 26 سوره آل عمران. ** شریح قاضی. [1356/11/29]
    اصل مقابله با مستکبران به معناى درگیرى ذاتى و همیشگى اسلام با هرگونه تکبر و برترى جویى است که در سیره رسول خدا (ص) و ائمه هدى (ع) درخشش خاصى دارد. استکبار چهره‏هاى گوناگون دارد و در هر لباسى که ظهور کند باید با آن مقابله کرد. این اصل به معناى درگیرى پیوسته حق و باطل است مقابله آنان که ولایت الهى را پذیرفته‏اند با آنان که تحت ولایت شیطان هستند که اگر انسانهاى الهى با چهره‏هاى گوناگون استکبار مقابله نکنند و تباهگرى و ستم پیشگى آنها را دفع ننمایند، زمین را تباهى و ستم پر خواهد ساخت .
    «ولولا دفع اللّه الناّس بعضهم ببعض لفسدت الارض.» 1

    و اگر خداوند بعضى از مردم را به وسیله بعضى دیگر دفع نکند زمین را فساد مى‏گیرد.

    اگر این رویارویى نباشد و از سلطه مستکبران جلوگیرى نشود و انسانهاى الهى با آنان مقابله نکنند، آنها همه شرافتها و ارزشها را دفن کرده، تلاش مى‏کنند که یادخدا را محو سازند.

    ولو لا دفع اللّه الناس بعضهم ببعض لهدّمت صوامع و بیع و صلوات و مساجد یذکر فیها اسم اللّه کثیراً و لینصرنّ اللّه من ینصره انّ اللّه لقوى عزیز.» 2

    و اگر خداوند بعضى از مردم را به وسیله بعضى دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‏ها و معابد یهود و نصارا و مساجدى که نام خدا در آن بسیار برده مى‏شود ویران مى‏گردد و خداوند کسانى را که او را یارى کنند (و از آیینش دفاع کنند) یارى مى‏کند، خداوند قوى و شکست‏ناپذیر است .

    اگر اهل ایمان و انسانهاى آزاده تماشاگر تباهگرى طاغوتها و مستکبران باشند و از منافع حیاتى خود دفاع نکنند و آنها در مقابل خود مانعى نبینند اثرى از معابد و مراکز عبادت الهى باقى نخواهند گذاشت زیرا دیرها و صومعه‏ها و معابد و مساجد در حقیقت پایگاههاى بیدارى انسانها و دعوت به خدا پرستى هستند و لازمه خداپرستى مقابله با جبارانى است که منافعشان در اسارت انسانهاست و خواهان آنند که مردمان چون بت ایشان را بپرستند. سنّت دفاع و مقابله سنتى است فطرى که خداوند انسان را بر اساس آن آفریده است و او را بدین راه، رهنمون گشته. زیرا مى‏بینیم که انسان را مانند سایر موجودات مجهز به جهاز و ادوات دفاع کرده تا به آسانى بتواند دشمن مزاحم حقش را دفع کند و نیز او را مجهز به فکر ساخته است تا به وسیله آن بتواند وسایل دفع و مقابله را تدارک کند تا از خود و هر شأنى از شئون زندگیش که حیاتش با آن تکمیل مى‏شود و سعادتش بسته به آن است، دفاع کند. 3

    همیشه گروههاى حق‏طلبى هستند که در مقابل گروههاى دیگرى که در جهت استثمار و استعمار و استحمار انسانها عمل مى‏کنند، به پا خیزند و همه پیام آوران الهى رسالت آگاه کردن مردم و به پا شدن آنها علیه ستم و برپاداشتن عدالت را داشته‏اند.

    "«لقد ارسلنا رسلنا بالبّینات و أنزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم النّاس بالقسط و انزلنا الحدید فیه بأس شدید و منافع للناس و لیعلم اللّه من ینصره و رسله بالغیب انّ اللّه قوىّ عزیز.» 4

    بیقین پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و کتاب و میزان همراهشان فرو فرستادیم تا آدمیان به داد برخیزند و آهن را فرو فرستادیم که در آن آسیبى سخت و سودها براى آدمیان هست و تا خدا معلوم کند چه کسى خدا و فرستادگان او را ندیده یارى مى‏کند، آرى خدا خودش هم نیرومند و عزیز است .

    آهن فرو فرستاده شده است تا حق طلبان با سلاحهاى آهنین از عدالت دفاع کنند که در این مقابله و رویا رویى سختیهاست و در عین حال سودهاى بسیار. در این مقابله است که مشخص مى‏شود یاوران خدا و رسولان او چه کسانى هستند. چه کسانى از مجتمع دینى دفاع کرده، کلمه حق را بسط مى‏دهند و البته خداوند احتیاجى به یارى یارى کنندگان ندارد زیرا خدا قوى است که به هیچ وجه ضعف در او راه ندارد و عزیزى است که ذلت به سویش راه نمى‏برد و این آزمایشى است براى جدا شدن صفوف. و این سنّتى جارى است. و منظور از اینکه فرمود این بارى را ندیده انجام مى‏دهند، این است که در حال غیبت رسول او را یارى مى‏کنند، حال یا غیبت رسول از ایشان و یا غیبت ایشان از رسول. 5

    بنابراین همیشه دو جبهه در برابر هم قرار داشته‏اند، جبهه مدافع حق و عدالت و جبهه ملازم ستم و بیداد. خداوند سرپرست اهل حق و طاغوتها سرپرستان اهل کفرند.

    «الله ولى الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الى النور و الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت یخرجونهم من النور الى الظلمات اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون.»6

    خدا «ولى» کسانى است که ایمان آوردند، آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى بیرون مى‏برد، حال آنکه کسانى که کافر گشتند «اولیاى» آنان طاغوت است، آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها مى‏برند، اینان همدم آتشند، آنان در آن ماندگارند.

    یک جبهه، جبهه یاوران حق و یک جبهه، جبهه یاوران باطل. در یک سو پیامبران و پیروان آنها و در سوى دیگر، چهره‏هاى گوناگون استکبار ؛ یاوران شیطان، قدرتهاى بیدادگر سیاسى (ملا) 7، قدرتهاى فاسد اقتصادى (مترفان)8 و قدرتهاى منحرف مذهبى (احبار و رهبان) .9 و همیشه با پیامبران الهى، انسانهاى حقگراى بسیارى بوده‏اند که پرچم مبارزه را هرگز زمین نگذاشته‏اند.

    «و کاین من نبى قاتل معه ربیون کثیر فما و هنوا لما اصابهم فى سبیل الله و ماضعفوا و ما استکانوا و الله یحب الصابرین.» 10

    و چه بسیار پیامبرانى که مردان الهى فراوانى به همراه آنها پیکار کردند. آنها هیچگاه در برابر آنچه در راه خدا به آنها مى‏رسید سست نشدند و ناتوان نگردیدند و تن به تسلیم ندادند و خداوند استقامت کنندگان را دوست دارد.

    «ربیون» یعنى آنان که مختص پروردگار خویش بوده، به غیر او مشغول نیستند. آنها در پیوندى محکم با حق بوده، اهل اخلاص و استقامتند. آنها الگوهاى مقابله با مستکبرانند. آنها به یارى پیام آوران الهى برخاستند و از مشکلات طاقت فرساى مبارزه در راه حق هرگز سست و ناتوان نشدند و هرگز در برابر دشمنان کرنش نکردند و ذلت نشان ندادند و تسلیم نشدند.

    «و ما کان قولهم الا ان قالوا ربنا اغفرلنا ذنوبنا و اسرافنا فى امرنا و ثبت اقدامنا و انصرنا على القوم الکافرین. فاتهم الله ثواب الدنیا و حسن ثواب الاخرة والله یحب المحسنین.» 11

    گفتارشان جز این نبود که خدایا از گناهان و اسراف ما درگذر و ما را ثابت قدم بدار و در غلبه بر کافران یاریمان فرما. و خداوند به آنها هم بهره و ثواب دنیوى را عطا فرمود و هم از ثوابهاى نیک آخرت بهره‏مندشان ساخت و خدا نیکوکاران را دوست دارد.

    خداوند در این آیات وضع و حال «ربیون» را چه از نظر کردار و چه از نظر گفتار حکایت کرده است تا سرمشقى براى مؤمنان در مبارزه و مقابله با مستکبران باشند و شعار آنان را شعار خود و کردار آنان را کردار خود قرار دهند و به همان راهى روند که آنان رفتند تا به بلندى مرتبه و ارزشها و کرامتهایى که آنان دست یافتند، دست یابند. 12

    البته این سخن که همیشه انسانهایى هستند که با باطل و تباهى و ستمگرى مقابله مى‏کنند به معناى اصالت بخشیدن به نزاع و تخاصم نیست. دشمنى اصل نیست. جنگ و پیکار مقصد نیست. رحمت و محبت اصل است؛ غضب و شدت تبعى است. مقابله با مستکبران در واقع برداشتن خارهاى مسیر کمال انسانهاست. برداشتن موانع راه هدایت است. باز کردن کند و زنجیرهاى بسته شده به دست و پاى آدمیان است و نیز رحمت به آنان که خود را در ظلمات ستمگرى فرو برده‏اند تا بیش از آن فرو نروند. و رسول اکرم (ص) مظهر رحمت واسعه الهى بود و همگان را بر هدایت مى‏خواست و پیکارهاى آن حضرت نیز رحمت بر همگان بود امام امت (ره) در این باره در وصیتى به فرزندشان فرموده‏اند:

    «... راستى چرا پیمبر خاتم (ص) از ایمان نیاوردن مشرکان آن گونه تأسف و تأثّر جانفرسا داشت که مخاطب شد به خطاب «لعلک باخع نفسک على آثارهم ان لم یؤمنوا بهذا الحدیث أسفا».13

    جز آنکه به همه بندگان خدا عشق مى‏ورزیدند و عشق به خدا عشق به جلوه‏هاى او است. او از حجابهاى ظلمانى خود بینى‏ها و خود خواهى‏هاى منحرفان که منجر به شقاوت آنان و منتهى به عذاب الیم جهنم که ساخته و پرداخته اعمال آنان است رنج مى‏برد و سعادت همه را مى‏خواست؛ چنانچه براى سعادت همه مبعوث شده بود و مشرکان و منحرفان کوردل با او که براى نجات آنان آمده بود دشمنى مى‏کردند... و اهل معرفت مى‏دانند که شدت بر کفار که از صفات مؤمنین ست و قتال با آنان نیز رحمتى است و از الطاف خفیه حق است و کفار و اشقیا در هر لحظه که بر آنان مى‏گذرد بر عذاب آنان که از خودشان است افزایش کیفى و کمى «الى مالانهایة له» حاصل مى‏شود، پس قتل آنان که اصلاح‏پذیر نیستند رحمتى است در صورت غضب و نعمتى است در صورت نقمت ؛ علاوه بر آن رحمتى است بر جامعه، زیرا عضوى که جامعه را به فساد کشاند چون عضوى است در بدن انسان که اگر قطع نشود او را به هلاکت کشاند...»14

    مستکبران همیشه به مقابله با حق پرداخته‏اند و سد راه هدایت بوده‏اند و از این رو براى برداشتن مانع باید با آنان مقابله شود، آنها آیات خدا را منکر مى‏شوند و دست از استکبار خویش بر نمى‏دارند.

    «والذین کذبوا بایاتنا و استکبروا عنها اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون.» 15

    و آنها که آیات ما را تکذیب کنند و در برابر آن تکبر ورزند اهل دوزخند، جاودانه در آن خواهند ماند.

    آنها به آیات الهى گوش نمى‏سپارند: «و اذا تتلى علیه ایاتنا ولى مستکبراً کان لم یسمعها کان فى اذنیه و قرا فبشره بعذاب الیم.» 16 (و چون آیات ما بر او خوانده مى‏شود از سر استکبار روى بر مى‏تابد، پندارى آن را نشنیده است گویى در دو گوش او سنگینى است. پس او را به عذابى دردناک مژده بده). آنها ایمان به حق نمى‏آورند و به انکار آخرت مى‏پردازند: «لا یؤمنون بالاخرة قلوبهم منکرة و هم مستکبرون.» 17(آخرت را باور نمى‏کنند، دلهایشان انکار کننده است و خودشان مستکبرند).

    بنابراین مقابله با مستکبران به مفهوم درگیرى همیشگى پیروان حق با پیروان باطل در چهره‏هاى گوناگون آن است. چهره‏هایى که تجلى بزرگ بینى و تکبر و اَنانیت است. قرآن کریم از آنان با اسامى مختلفى به اعتبار صفتى که در ایشان ظهور یافته نام برده است که همه پیروان شیطانند زیرا او رأس مستکبران و پیشوا و بزرگ ایشان است .
    سلام علیک
    کدوم رو میگی؟
    والیبال رو!!؟
  • حسین ابراهیمی
  • گفتمش آغاز درد عشق چیست؟گفت
    آغازش سراسر بندگیست
    گفتمش پایان آن را بگو؟گفت پایانش همه
    شرمندگیست
    گفتمش درمان دردم را بگو؟گفت درمانی
    ندارد بی وفاست
    گفتمش یک اندکی تسکین آن؟گفت
    تسکینش همه سوز و فناست...
  • سجاد مؤذنی
  • قرارداد ژنو
    برگزاری موفق اجلاس ژنو و توافق کولاک ایران و چند بعلاوه چند ، که موجب شد به همه دور هم خوش بگذرد وتوافق برد - برد بدجور تحقق پیدا کند ، اخباری مبنی بر ادامه این روند در سایرحوزه ها هم شنیده میشود . کشور دوست و برادر آمریکا (استکبار جهانی سابق) اعلام کرده است که در نظر دارد با عنایت به توافق صورت گرفته در ژنو ، یکسری توافق های دیگر هم با ایران داشته باشد چون توافق قبلی خیلی حال داده است.
    وزارت خارجه ایالات متحده به نمایندگی از ملت همیشه در صحنه آمریکا (یانکی های سابق) پیشنهاد برگزاری یک سری مذاکره فی مابین پیرامون مسابقات والیبال را مطرح کرده است.
    این وزارت خارجه گفته که با توجه به شکست مفتضحانه تیم ملی والیبال آمریکا در برابر ایران موجی از خشم و ناراحتی مردم آمریکا را در برگرفته و آنها از دولت مردان خود خواسته اند تا با ایران به توافقی در این زمینه دست یابد . مردم آمریکا اعتقاد دارند که این باخت خاطره دوتائی 98 را زنده کرد!
    در همین راستا قرار است بسته پیشنهادی زیر از سوی آمریکا به ایران تحویل داده شود و ایران هم فرصت دارد در مدت زمانی اندک نظر مثبت خود را اعلام کند .
    متن بسته پیشنهادی مذکور بدین شرح است :
    تعهدات آمریکا
    کشور ابرقدرت بزرگ آمریکای کبیر بر اساس این توافق متعهد میشود زین پس در مسابقات والیبال ایران و آمریکا این اقدامات را انجام دهد:
    در همه ست ها در زمین بازی حاضر شود.
    تیم والیبال ایران را به رسمیت شناخته و از شلیک هرگونه گلوله به نقاطی از بدن بازیکنان ایرانی که خطر مرگ بالای 70 درصد ایجاد کند ، خودداری نماید.
    هر کدام از بازیکنان آمریکا در هر ست فقط 5 فحش به بازیکنان ایران بدهند که تنها یکی از آنها شامل بستگان درجه یک بازیکنان ایرانی می شود!
    بازیکنان آمریکا تمام تلاش خود را برای گرفتن سرویس های بازیکنان ایرانی به کار خواهند بست اما این موضوع موجب نمی شود که بازیکنان ایرانی پر رو شده و هی کاری کنند که بازیکنان آمریکا مجبور شوند همه تلاش شان را بکار ببندند.
    الاخره بخشی از تلاش آنها باید باقی بماند یا نه؟
    دولت آمریکا متعهد میشود 5 توپ والیبال اصل را برای تمرین در اختیار ایران قرار دهد.
    دولت ایران میتواند در رده سنی نوجوانان و جوانان به پرورش والیبالیست بپردازد اما در رده بزرگسالان باید از اعضای تیم ملی چوگان و شمشیربازی برای مسابقات والیبال با آمریکا استفاده کند!
    دولت آمریکا متعهد میشود 8 عدد تور والیبال در اختیار ایران بگذارد و ایران اجازه دارد فقط این تورها را تعمیر کند و حق ساخت تور جدید نخواهد داشت.
    استفاده از تورهای ماهیگری بلا مانع است.
    دولت آمریکا یک عدد تلمبه نیمه اتوماتیک برای باد کردن توپ های والیبال در اختیار ایران قرار می دهد.
    تعهدات ایران
    کشور ایران بر اساس این توافق متعهد می شود زین پس در مسابقات والیبال ایران و آمریکا این اقدامات را انجام دهد:
    با سه نفر بازیکن درمیدان حاضر شود.
    یکی از بازیکنان باید از ناحیه هر دو چشم ، یا دو بازیکن از ناحیه یک چشم نابینا باشند.
    دولت آمریکا برای نشان دادن حسن نیت خود دخالتی در اینکه چشم راست یا چپ این بازیکنان نابینا باشد انجام نمی دهد.همچنین دولت آمریکا حاضر است در راستای اقدامات انسان دوستانه خود مقداری دارو که بدون درد چشمها را کور میکند در اختیار ایران قرار دهد!
    دولت ایران متعهد می شود از بین علی پروین و فیروز کریمی یکی را برای هدایت تیم ملی والیبال خود انتخاب کند . در عوض دولت آمریکا اختیار استفاده از ولاسکو برای مربی گری در هر کدام از تیم های فوتبال را به خود ملت بزرگ ایران واگذار می کند.
    تیم والیبال ایران حق ندارد سه سرویس را پشت سر هم بگیرد و سرویس های آمریکایی ها حداقل دو تا در میان باید بخوابند!
    قد بازیکنان ایران نباید بیشتر از 150 سانتی متر باشد.
    استفاده از هرگونه آب یا غذا توسط بازیکنان ایران در فاصله سه روز مانده به بازی ، دوپینگ حساب شده و بازیکن خاطی به استراحت اجباری در گوانتانامو محکوم می شود.
    دولت ایران متعهد میشود اجازه هر گونه بازدید از پادگانهای نظامی خود را به دولت آمریکا بدهد. (این بند چون در توافق نامه هسته ای نیامده بود گفتیم اینجا بیاریم و مطمئنیم دولت ایران برای نشان دادن حسن نیست خود حتما آن را خواهد پذیرفت)
    دولت آمریکا در پایان ، کمتر بودن تعداد تعهدات ایران نسبت به آمریکا را همچنان نشانه حسن نیت خود دانسته و اضافه کرده است دیگه چی میخواید ؟
    یا ایشون خیلی زرنگه یا خیلی ...
    ما آموخته ایم دنباله رو اصلح باشیم
    حتی اگر72 نفر باشیم.
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • چی بگم!

    موافق این بساط نیستم
    ولی به قول جنابی ...
    ای آقای حقوق دانی که رفتید و امضا کردید حالا بیایید پاسخگو باشید
    بعداً باشد و اینها خودشان باشند و بروند بگویند شکر خوردیم ما توافقاتمان را پس میگیریم
    همین مردم کاری میکنند که آقایان بگن شکر خوردیم

    توکل به خدا
    آقامون زنده باشن
    دست امام زمان رو سرمون بحق حضرت زهرا سلام الله علیها

    به این ها صحبت های جناب آقای معین هم اضافه گردد!
    روزی به آیت الله بهجت (ره) گفتند کتابی در زمینه ی اخلاق معرفی کنید

    ایشان فرمودند:

    لازم نیست یک کتاب باشد ، یک کلمه کافیست که بـدانـی : "خـــــدا میبیند....."
    "خـــــدا میبیند....."
    "خـــــدا میبیند....."
    حضرت آقا فرمودن ما ضربه ای نمی خوریم از این مذاکرات، بلکه دو حالت داره، یا واقعاً پیروز می شیم و قضیه هسته ای حل میشه(که واقعاً بعید هست) یا دوباره غربی ها از اعتماد ما سوءاستفاده می کنن و ایضاً بازم به مردم خودمون و مردم دنیا ثابت میشه که غرب، عروسک بدشکلی هست که برای زنده موندن فقط بلده نقش بازی بکن.
    الخیر فی ما وقع ... ان شاءالله/
    سم رب الشهدا
    شهید احمدی روشن

    «من در نطنز،
    با شب بیداری،
    با کار مضاعف،
    با دوری از زن و بچه،
    با غنی سازی،
    با پیشرفت در انرژی هسته ای،
    با یو سی اف،
    با فلان فرمول شیمیایی و با نماز شب کنار لوله های آزمایشگاهی،
    مشغول مبارزه دیگری با فتنه هستم»

    20 در صد غنی سازی پـَـــر...

    ای شهید راهت ادامه دارد!؟
  • محمدصادق برجیان
  • ما برای آنکه ایران؛
    گوهری تابان شود؛
    خون دلها خورده‌ایم…

    خورده بودیم…
    خورده بودیم…
    خورده بودیم…
  • علیرضا رضایی
  • هعــــــــــــــــــــــی از این ژنو . . . .

    خداکنه خون شهدای هسته رو هم توی توافق نامه لحاظ کرده باشند . . .
    ما را با تنهاییمان جا گذاشتن
    و برای دلخوشی دلمان گفتن

    جای شما خالی ...
  • وخدایی که دراین نزدیکیست
  • طاعت آن نیست که برخاک نهی پیشانی
    صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست
    (سعدی)
    آقا دست روی دلمون نذارید که این دل خونه...
    صد رحمت به دولت قبل!!!
    امام راحل ره:
    «این محاصره اقتصادى را که خیلى از آن مى‏ ترسند، من یک هدیه ‏اى مى‏دانم براى کشور…ما نه از اقدام نظامی می ترسیم نه از محاصره اقتصادی. چون ما شیعه ی ائمه ای هستیم که شهادت را استقبال می کردند…اگر ما را تحریم کنید روزه می گیریم ما آبرویمان را با شکم عوض نمی کنیم…»
    پاسخ:
     من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش مى‏ کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد . نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگى روزمره خود به فراموشى سپرده شوند .
    اگر بندبند استخوانهای مان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالاى‏ دار برند ، اگر زنده زنده در شعله‏ هاى آتشمان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستى‏ مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمى‏ کنیم‏.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">