بوی گل سوسن و یاسمن آید + 2 دانلود :: حرف دل

حرف دل

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
حرف دل

اسلام تمامش سیاست است ، اسلام این نیست . والله اسلام تمامش سیاست است . اسلام را بد معرفی کرده اند . سیاست مدن از اسلام سرچشمه می گیرد . من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم وتسبیح دست بگیرم ؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم.
"امام خمینی (ره)"
.
.
.
ارتباط با من :
ایتا : https://eitaa.com/sajjad_moazeni
سروش : https://sapp.ir/sajjad_moazeni
تلگرام : https://t.me/sajjad_moazeni

آخرین نظرات
روز 12 بهمن 1357، پرشکوه ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس به شماره 4721 در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام(ره) ، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند.
"انقلاب اسلامی ایران"، متولد لحظه‌های ناب حضور است، حضوری که اراده و ایمان مردم را در قاب انقلاب اسلامی تصویر می‌کند، بازخوانی این لحظه‌ها ما را در پیروزی انقلاب شکوهمند و لمس حضور رهبری استوار "امام خمینی(ره)" با مردان واقعی آن زمان همگام می‌کند.

"امام آمد" تیتری ساده اما خبری مهم برای ملت هوشیار ایران اسلامی بود، خبری که عمق جان را برای استقبال تاریخی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی مهیا می‌کرد.

نسیم پیروزی انقلاب در 12 بهمن 57 با فدوم امام مهربانی‌ها وزیدن گرفت تا مقدمه‌ای برای شکوهی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران باشد.

در 12 بهمن 57  روزنامه اطلاعات در مقاله‌ای چنین نوشت؛ امام خوش آمدی... به شهری که ساکنانش تکبیرگویان، عرش و فرش طاغوتی را درهم پیچیدند، آن‌گاه که سایه سنگین ظلم از دروازه‌هایش پرکشید، هلهله کردند و اشک شوق به چشم آوردند و اینک که تو باز می‌گردی، جشنی خجسته برقرار کرده‌اند، هم بدان گونه که تاریخ را درسی عظیم دهند از پایداری و گذشت، ایمان و ایثار، عزت و افتخار!‏

امام خوش آمدی، به میان ملتت، به شهر و سرزمینت. اینک خروش ایران زمین را به چشم بنگر و فریاد ملتت را به گوش بشنو.‏



عاقبت امام با پرواز 4721 هواپیمای ایرباس، پاریس را به مقصد تهران ترک کرد، سرنشینان هواپیما 50 تن از همراهان امام و 150 تن از خبرنگاران رسانه‌های خارجی بودند.




با آن که پخش مستقیم مراسم ورود امام از شبکه تلویزیون، میلیون‌ها نفر را‌ در خانه‌ها پای تلویزیون نشانده بود، در تهران سیل جمعیت، برای دیدار رودر‌رو با امام خمینی خود را به مسیرتعیین شده و خیابان‌هایی که از فرودگاه تا بهشت زهرا به عنوان معبر امام انتخاب شده است، رسانده و در دو سوی خیابان‌ها، مستقر شده بودند.‏




هواپیمای مذکور که از این پس "پرواز انقلاب" لقب گرفت در ساعت نه و بیست و هفت دقیقه و سی ثانیه در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.




ساعت 9و20 دقیقه گروهی از منتخبین کمیته استقبال از امام وارد هواپیما شدند و رأس ساعت 9 و 33 دقیقه و 30 ثانیه، امام، در میان حلقه این گروه منتخب از پله‌های هواپیما فرود آمدند.






یک دقیقه بعد امام، در حلقه مأموران حفاظت و پلیس فرودگاه و هواداران امام و برگزیدگان کمیته استقبال سوار اتومبیل بنزی که در فرودگاه آماده بود، شدند و اتومبیل در میان فریادهای شور و هیجان مستقبلین به سوی خروجی فرودگاه به راه افتاد.‏





اتومبیل حامل امام خمینی، در حالی که به شدت توسط مأموران فرودگاه و افراد مسلح پلیس و گروه منتخب هواداران امام اسکورت می‌شد، ساعت 9 و 45 دقیقه در مقابل در ورودی سالن فرودگاه توقف کرد و امام، با آرامش، در میان حلقه محکم محاصره و اسکورت، از اتومبیل پیاده شدند.‏‏




به طرف دانشگاه

در حدود ساعت یازده و ربع صبح اتومبیل بلیزر آبی رنگ حامل امام خمینی(ره) به میدان آزادی رسید و از آنجا رهسپار دانشگاه شد؛ در مقابل اتومبیل حامل امام (ره)اتومبیلی حامل فیلمبرداران اعتصابی تلویزیون بود که مراسم را فیلمبرداری می‌کردند.‏

در حدود ده تن موتورسوار جوان با موتوسیکلت‌های بزرگ و قوی اتومبیل حامل امام را اسکورت می‌کردند، مأمورین پلیس گهگاه دیده می‌شدند که به جوانان مسئول انتظامات کمک می‌کردند، امام خمینی(ره) به ابراز احساسات انبوه جمعیتی که در میدان آزادی و خیابان‌های اطراف تجمع کرده بودند، پاسخ می‌دادند، اتومبیل حامل ایشان به آرامی حرکت می‌کرد تا مردم بتوانند امام خمینی(ره) را ببینند.‏





سخنرانی انجام نشد

در حدود ساعت یازده و سی دقیقه اتومبیل امام خمینی(ره) به مقابل دانشگاه رسید، با رسیدن اتومبیل امام (ره) ابراز شادمانی و احساسات مردم اوج گرفت و شعارهای "حزب فقط حزب‌الله" و "الله اکبر" به گوش می‌رسید.‏

مأموران انتظامات به شدت سعی می‌کردند از هجوم مردم به خیابان مسیر جلوگیری کنند، اما موفق به آرام کردن مردم نشدند و به همین علت امام خمینی(ره) موفق به سخنرانی در مقابل دانشگاه نشدند و اتومبیل ایشان به راه خود ادامه داد، ازدحام جمعیت در این هنگام به قدری زیاد بود که عده‌ای بیهوش شدند، جمعیت از پیاده‌روها به خیابان ریختند و به‌رغم تلاش مأموران انتظامات، سعی می‌کردند به دنبال اتومبیل حامل امام(ره) حرکت کنند.‏‏



جمعیت میلیونی مردم سبب شده بود اداره امور حتی از توان کمیته 70 هزار نفری استقبال نیز خارج شود. فاصله 33 کیلومتری میدان آزادی تا بهشت زهرا مملو از جمعیت بود و ماشین حامل امام قادر به طی مسیر نبود. به ناچار از بالگرد استفاده شد و در نهایت، قطعه 17 شهدا واقع در بهشت زهرا برای فرود امام درنظر گرفته شد.







استقبال بی‌سابقه در بهشت زهرا

در بهشت زهرا از امام خمینی(ره) چنان استقبالی شد که به راستی بی‌سابقه و یک حادثه استثنایی بود، امام (ره) در میان غریو فریادها و شعارهای مردم مسافتی را پیاده طی کردند و سپس با یک اتومبیل به قطعه 17 بهشت زهرا رفتند و در آنجا برای شهدا دعا و طلب مغفرت کردند؛ امام خمینی (ره) سپس به جایگاه ویژه‌ای که برپا شده بود رفتند، که در آنجا پسری 11 ساله آیاتی از کلام‌الله مجید قرائت کرد و سپس یکی از بستگان یکی از شهدا بیانیه‌ای را قرائت کرد، سپس امام خمینی (ره) در میان انبوه جمعیت حاضر در بهشت زهرا سخنان مهمی ایراد فرمودند که بازتاب گسترده‌ای در ایران و جهان داشت.‏







بخشی از سخنان امام خمینی(ره) در بهشت‌زهرا:

< تعیین دولت با پشتیبانى ملت‏>

"من دولت تعیین مى‌کنم! من تو دهن این دولت مى‏‌زنم! من دولت تعیین مى‏‌کنم! من به پشتیبانى این ملت دولت تعیین مى‏‌کنم! من به واسطه اینکه ملت مرا قبول دارد... این آقا که خودش هم خودش را قبول ندارد! رفقایش هم قبولش ندارند، ملت هم قبولش ندارد، ارتش هم قبولش ندارد؛ فقط امریکا از این پشتیبانى کرده و فرستاده، به ارتش دستور داده که از این پشتیبانى بکنید؛ انگلیس هم از این پشتیبانى کرده و گفته است که باید از این پشتیبانى بکنید؛ یک نفر آدمى که نه ملت قبولش دارد، نه هیچ یک از طبقات ملت از هر جا بگویید قبولش ندارند، بله چند تا از اشرار را دارند که م‌ ‏آورند توى‏ خیابان‌ها! از خودشان هست این اشرار، فریاد هم مى‏‌کنند، از این حرف‌ها هم مى ‌زنند. لکن ملت این است، این ملت است.




مى‏ گوید که در یک مملکت که دو تا دولت نمى‏‌شود! خوب، واضح است این؛ یک مملکت دو تا دولت ندارد لکن دولت غیر قانونى باید برود؛ تو غیر قانونى هستى! دولتى که ما مى‌گوییم، دولتى است که متکى به آراى ملت است؛ متکى به حکم خداست، تو باید یا خدا را انکار کنى یا ملت را! باید سر جایش بنشیند این آدم! و یا اینکه به امر امریکا و اینها وادار کند یک دست‌ه‏اى از اشرار، این ملت را قتل عام کند."





برای دریافت متن کامل بیانات امام خمینی(ره) در بهشت‌زهرا اینجا کلیک کنید.

ساعت15.30 سخنرانی تمام شده.؛ هلی‌کوپتری که برای بردن امام (ره) آمده سه بار سعی می‌کند بنشیند ولی نمی‌تواند. شلوغ است. عبا و نعلین امام (ره) در می‌آید و بین جمعیت گم می‌شود. ایشان را به جایگاه برمی‌گردانند و پارچه‌ای روی سرشان می‌کشند تا گردوغبار هلی‌کوپتر اذیتش نکند.

در ساعت 16 آمبولانس شرکت نفت می‌آید، ناطق نوری و احمدآقا همراه امام (ره) سوار می‌شوند و آمبولانس به طرف جاده قم می‌رود؛ آن هلی‌کوپتر هم از بالا دنبالشان می‌رود تا بالاخره در بیابانی، جایی بنشیند و امام (ره) را به آن منتقل کنند.

ساعت 17.30 همه فکر می‌کردند، امام از بهشت‌زهرا می‌رود مدرسه رفاه اما نرفته بود،همه نگران بودند؛ امام(ره) در بلوار کشاورز تصمیمشان را گفتند؛ می‌خواستند بروند خانه برادرزاده‌اشان،‌دختر آقای پسندیده و کسی هم نمی‌توانست منصرفشان کند؛ آدرس هم دقیق یادش نبود.

ساعت 22.30 با احمدآقا به مدرسه رفاه برگشتند؛ نزدیک نصفه‌شب بود و دیگر جان همه از نگرانی به لبشان رسیده بود؛ حدود 10سال قبل از انقلاب آقای بهشتی، باهنر و رجایی این مدرسه را راه‌انداختند؛ شامل یک دبستان و یک مدرسه راهنمایی در خیابان ایران بود؛ امام (ره) اولین شب را بعد از ورود اینجا بودند و به دلیل کوچکی اینجا صبح فردا به مدرسه علوی رفتند؛ مدرسه علوی محل سکونت امام (ره) تا قبل از رفتنشان به قم و بعد جماران بود؛ ملاقات‌های امام (ره) با مردم و آن عکس‌های معروف در همین مدرسه که در خیابان ایران است بود.




بدین ترتیب از ورود امام ده روز تاریخی که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپری شد تا طومار رژیم پهلوی و 2500 سال استبداد شاهنشاهی برای همیشه در هم تنیده شود.


  • حرف دل !...

نظرات (۳۱)

  • محمد تقی جعفری
  • امام، عشق است
  • آرمان بدیعی
  • آیت الله جوادی آملی:

    خدا غریق رحمت کند مرحوم صدرالمتألهین را؛ ایشان در تفسیرش دارد که عالم نظمش نظیر نظم معماری نیست عالم مثل حلقات عدد است که اگر کسی عدد هشت را بین هفت و نه بردارد روی دستش می‌ماند. این را کجا می‌خواهد بگذارد. این الا و لابد باید سر جایش بگذارد. عالم این‌قدر منظم است.

  • مهدی رنجوری
  • یاد و نام شهدای ایران زمین بخیر . متنی زیبا و جالب بود

    در اینروز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد؛ بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از آیت‌الله خمینی به ۳۳ کیلومتر رسیده بود. در ساعت ۹:۵۰ دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. خمینی پس از ورود به فرودگاه و ایراد سخنرانی طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم شده بود عازم گورستان بهشت زهرا شد…

    دوازدهم بهمن که اولین روز شروع دهه ی فجر می باشد روزیست که بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از آیت‌الله خمینی به ۳۳ کیلومتر رسیده بود. در ساعت ۹:۵۰ دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. خمینی پس از ورود به فرودگاه و ایراد سخنرانی طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم شده بود عازم قبرستان بهشت زهرا شد…

    مشاهده روزنامه های زمان انقلاب

    خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه ۱۷ که مدفن شهدای انقلاب بود شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.ساعت ۹ بامداد روز شنبه ۱۴ بهمن در محل مدرسه شماره ۲ علوی یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور قریب به سیصد خبرنگار ایرانی و خارجی برگزار شد که در آن ابتدا خلاصه‌ای از نظریات آیت‌الله خمینی خوانده شد؛ سپس سوالات خبرنگاران آغاز گردید که خلاصه‌ای از پاسخ خمینی به این شرح بود:« کاری نکنند که مردم را به جهاد دعوت کنم، اگر موقع جهاد شد می‌توانیم اسلحه تهیه کنیم. دولت را بزودی معرفی خواهیم کرد. اعضای شورای انقلاب تعیین شده‌اند.

    از ارتش می‌خواهم هر چه زودتر به ما متصل شود. ارتشیان فرزندان ما هستند، ما به آنها محبت داریم باید به دامان ملت بیایند. قانون اساسی که تدوین شده به آراء عمومی گذاشته می‌شود تمام اتباع خارجی بطور آزاد در ایران زندگی خواهند کرد.خمینی در روز ۱۶ بهمن طی فرمانی مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر موقت تعیین و معرفی کرد. عصر همان روز در سالن سخنرانی مدرسه علوی یک مصاحبه مطبوعاتی بین‌المللی ترتیب داده شد، در این جلسه بازرگان برنامه و وظایف دولت موقت را تشریح کرد و افزود برگزاری همه پرسی درباره تغییر رژیم، برگزاری انتخابات مجلس موسسان و انجام انتخابات مجلس از وظایف این دولت است.

    روز۱۹بهمن ماه بزرگ‌ترین راه پیمایی انقلاب صورت گرفت.ر قطعنامه پایانی راه پیمایی نخست وزیری مهدی بازرگان توسط تظاهرکنندگان تایید شد.در روز ۲۰ بهمن ماه که مصادف با روز جمعه بود، مردم در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند تا سخنرانی رییس دولت موقت را استماع نمایند. در همین هنگام در غرب تهران درگیری شدیدی صورت گرفت؛ عده زیادی از افراد گارد شاهنشاهی به پادگان همافران نیروی هوایی حمله بردند و به محض آغاز درگیری آنان عده زیادی از جوانان وابسته به جناح‌های مختلف به نفع همافران وارد صحنه درگیری شدند.

    این درگیری خونین ده‌ها نفر کشته و مجروح بر جای گذاشت ولی در نهایت همافران توانستند حلقه محاصره نیروهای گارد را بشکنند. روز بیست و یکم بهمن ماه روز نبرد مسلحانه همه جانبه مردم و نیروهای دولتی بود. درگیری خونین مردم و لشکر گارد در این روز به اوج خود رسید؛ و جنگ تانک‌ها با مردم مسلح باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر شد. آیت‌الله خمینی تهدید کرد در صورت عدم جلوگیری از کشتار لشکر گارد حکم جهاد خواهد داد. در اینروز چندین کلانتری توسط گروههای مسلح مردمی تسخیر شدند که در نتیجه آن مقادیر زیادی اسلحه به دست مردم افتاد.

    در همین روز فرمانداری نظامی تهران اعلامیه شماره ۴۰ را انتشار داد؛ بموجب این اعلامیه رفت و آمد مردم از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۵ بامداد ممنوع اعلام شد. در پی اعلامیه مزبور اعلامیه دیگری صادر و منع عبور و مرور تا ساعت ۱۲ بامداد تمدید شد. مردم عملاً مقررات حکومت نظامی را باطل ساختند و تا صبح در خیابان‌ها با ایجاد حریق و راه بندان‌های متعدد مانع حرکت قوای نظامی می‌شدند.

    در این روز به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.[۹] در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

    در اینروز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد…

    بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از آیت‌الله خمینی به ۳۳ کیلومتر رسیده بود. در ساعت ۹:۵۰ دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. خمینی پس از ورود به فرودگاه و ایراد سخنرانی طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم شده بود عازم گورستان بهشت زهرا شد…

    خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه ۱۷ که مدفن شهدای انقلاب بود شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.
    وقایع ۱۴ بهمن

    ساعت ۹ بامداد روز شنبه ۱۴ بهمن در محل مدرسه شماره ۲ علوی یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور قریب به سیصد خبرنگار ایرانی و خارجی برگزار شد که در آن ابتدا خلاصه‌ای از نظریات آیت‌الله خمینی خوانده شد؛ سپس سوالات خبرنگاران آغاز گردید که خلاصه‌ای از پاسخ خمینی به این شرح بود:
    «     کاری نکنند که مردم را به جهاد دعوت کنم، اگر موقع جهاد شد می‌توانیم اسلحه تهیه کنیم. دولت را بزودی معرفی خواهیم کرد. اعضای شورای انقلاب تعیین شده‌اند. از ارتش می‌خواهم هرچه زودتر به ما متصل شود. ارتشیان فرزندان ما هستند، ما به آنها محبت داریم باید به دامان ملت بیایند. قانون اساسی که تدوین شده به آراء عمومی گذاشته می‌شود تمام اتباع خارجی بطور آزاد در ایران زندگی خواهند کرد.     »
    تعیین دولت موقت

    خمینی در روز ۱۶ بهمن طی فرمانی مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر موقت تعیین و معرفی کرد. عصر همان روز در سالن سخنرانی مدرسه علوی یک مصاحبه مطبوعاتی بین‌المللی ترتیب داده شد، در این جلسه بازرگان برنامه و وظایف دولت موقت را تشریح کرد و افزود برگزاری همه پرسی درباره تغییر رژیم، برگزاری انتخابات مجلس موسسان و انجام انتخابات مجلس از وظایف این دولت است.
    راه‌پیمایی ۱۹ بهمن

    روز نوزدهم بهمن ماه بزرگ‌ترین راه پیمایی انقلاب صورت گرفت. در قطعنامه پایانی راه پیمایی نخست وزیری مهدی بازرگان توسط تظاهرکنندگان تایید شد.
    وقایع ۲۰ بهمن

    در روز ۲۰ بهمن ماه که مصادف با روز جمعه بود، مردم در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند تا سخنرانی رییس دولت موقت را استماع نمایند. در همین هنگام در غرب تهران درگیری شدیدی صورت گرفت؛ عده زیادی از افراد گارد شاهنشاهی به پادگان همافران نیروی هوایی حمله بردند و به محض آغاز درگیری آنان عده زیادی از جوانان وابسته به جناح‌های مختلف به نفع همافران وارد صحنه درگیری شدند. این درگیری خونین ده‌ها نفر کشته و مجروح بر جای گذاشت ولی در نهایت همافران توانستند حلقه محاصره نیروهای گارد را بشکنند.
    وقایع ۲۱ بهمن

    روز بیست و یکم بهمن ماه روز نبرد مسلحانه همه جانبه مردم و نیروهای دولتی بود. درگیری خونین مردم و لشگر گارد در این روز به اوج خود رسید؛ و جنگ تانک‌ها با مردم مسلح باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر شد. آیت‌الله خمینی تهدید کرد در صورت عدم جلوگیری از کشتار لشگر گارد حکم جهاد خواهد داد.در اینروز چندین کلانتری توسط گروههای مسلح مردمی تسخیر شدند که در نتیجه آن مقادیر زیادی اسلحه به دست مردم افتاد. در همین روز فرمانداری نظامی تهران اعلامیه شماره ۴۰ را انتشار داد؛ بموجب این اعلامیه رفت و آمد مردم از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۵ بامداد ممنوع اعلام شد. در پی اعلامیه مزبور اعلامیه دیگری صادر و منع عبور و مرور تا ساعت ۱۲ بامداد تمدید شد. مردم عملاً مقررات حکومت نظامی را باطل ساختند و تا صبح در خیابان‌ها با ایجاد حریق و راه بندان‌های متعدد مانع حرکت قوای نظامی می‌شدند.
    وقایع ۲۲ بهمن

    سایت پاتوق ۹۸ : در این روز به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود
    تصمیم شورای عالی ارتش

    ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. نظامیان حاضر در جلسه عبارت بودند از: عباس قره باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، عبدالعلی نجیمی، احمدعلی محققی، عبدالعلی بدره‌ای، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب اللهی، عبدالمجید معصومی، جعفر صانعی، اسدالله محسن زاده، حسین جهانبانی، محمد کاظمی، خلیل بخشی آذر، علی محمد خواجه نوری، پرویز امینی افشار، امیر فرهنگ خلعتبری، محمد فرزام، جلال پژمان، منوچهر خسروداد، ناصر فیروزمند، موسی رحیمی لاریجانی، محمد رحیمی آبکناری و رضا وکیلی طباطبایی.ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و بامضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.
    مراسم دهه فجر

    هرساله در طول دهه فجر مراسم و یادبودهای زیادی توسط دولت و طرفداران نظام جمهوری اسلامی انجام می گیرد. برخی از این مراسم که معمولا با بودجه های سنگین دولتی و سازمانی برگزار می شود در ادارات دولتی، وزارتخانه ها، مدارس، و خیابان ها انجام می گیرد. صدا و سیما معمولا به پخش آهنگ‌ انقلابی و تصاویر منتخب روزهای انقلاب ۱۳۵۷ ایران می پردازد.

    همچنین جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولا در طول دهه فجر برگزار می شود.

    در مدارس کودکان کلاس‌های درس را با نوارهای رنگی، پرچم و عکس روح‌الله خمینی و سیدعلی خامنه‌ای تزئین می‌کنند.


    پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود. بلکه همان‌گونه که

    بسیاری از دولتمردان آمریکائی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان

    زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.

    گذشته از آنکه آمریکا مطلوبترین شرائط جغرافیائی، اقتصادی و نظامی را در یکی از حساسترین مناطق جهان که

    مرزهای طولانی با رقیب (دولت شوروی) داشت، از دست می‌‌داد امواج این انفجار بزرگ رژیمهای وابسته به غرب را

    در ممالک اسلامی و بلاد عربی متزلزل و بیمناک کرده بود. پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی داشت و

    مبتنی بر اندیشه دینی و ارزشهای معنوی بود.

    پیروزی انقلاب به معنای صدور پیام و ارزشهای آن و به حرکت در

    آمدن موجی از خیزشهای رهایی بخش در کشورهای اسلامی و جهان سوم بود. همزمان با ایران، رژیم وابسته به

    آمریکا در نیکاراگوئه نیز سرنگون شد. در افغانستان دولت شوروی ناگریز از کودتای خونین و سپس لشکرکشی و

    اشغال این کشور شد تا حرکت اسلامی را مهار کند.1 در عراق، کودتای صدام با همین هدف شکل گرفت. 2

    مردم لبنان و فلسطین پیروزی انقلاب ایران را جشن گرفتند و جهاد خویش را در شکلی نوین و ملهم از انقلاب

    اسلامی آغاز کردند. جنبشهای اسلامی در مصر، تونس، الجزایر، سودان، عربستان و ترکیه احیا شدند.

    پس از جنگ جهانی دوم نظمی ظالمانه بر جهان حکمفرما بود. مناطق مختلف جهان بین دو قدرت غالب شرق و

    غرب تقسیم شده بود و سازمان‌های نظامی ورشو و ناتو نگهبانان این نظم ناعادلانه بودند. هیچ حرکت و تحولی در

    جهان سوم خارج از این چارچوب و بدون وابستگی به یکی از دو قطب حاکم امکان موفقیت نمی‌یافت. اینک انقلابی

    در جهان معاصر و در منطقه امن غربیها پیروز شده بود که شعار اصلی آن «نه شرقی نه غربی» بود. نهضت امام

    در ایران مستقیماً با امپریالیسم آمریکا درافتاده بود و شکست را بر او تحمیل کرده بود. این واقعیت کمونیست‌ها را

    در ادعای مبارزات ضدامپریالیستی شان خلع سلاح می‌کرد و برای نخستین بار در عصر حاضر، دین را به عنوان

    عاملی حرکت‌زا در پهنه مبارزات ملتها مطرح می‌ساخت.

    با وجود همه ناباوریها و تمامی تلاشهایی که در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت

    امام‌خمینی بعمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش پیروز گردید و از این جهت پیروزی آن

    بیشتر به یک معجزه شبیه بود تا تحولی عادی. به جز امام‌خمینی و توده‌‌های بیشماری که خارج از تحلیل‌های

    معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند، عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه کسانی که در رخدادها

    و حوادث ایران دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را، حتی تا روزهای واپسین عمر رژیم شاه ناممکن می‌دانستند.

    چنین بود که از صبحدم 22 بهمن 1357 خصومت با نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده آغاز شد. جبهه

    دشمنیها را آمریکا رهبری می‌کرد و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمامی رژیمهای وابسته به

    غرب در آن مشارکت فعال داشتند. شوروی (سابق) و اقمار آن نیز ناخرسند از اتفاقی که در ایران افتاده و به

    حاکمیت دین منجر گردید، با آمریکائیها در بسیاری از خصومتها همسو شدند. نمونه بارز این هم‌پیمانی در همنوائی

    نیروهای چپ و راست ضدانقلاب داخل کشور که بعدها اسناد وابستگی آنان به سفارتخانه‌های شوروی و آمریکا

    افشا گردید و از آن بارزتر هماهنگی همه‌‌جانبه دو کشور در تجهیز صدام و حمایت از او در جنگ با جمهوری

    اسلامی را می‌‌توان مشاهده کرد. اما امام‌خمینی با همان منطقی که نهضت اسلامی را آغاز کرده بود، در اوج

    فتنه‌ها و فشارهای خارجی انقلاب را هدایت کرد و آن را با اراده خویش به دوره سازندگی و ثبات هدایت نمود.

    نهضتی که امام‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس

    از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان

    «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است.

    به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرحهای سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران ک غالباً با

    حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است. و به همین دلیل است

    که پس از گذشت نزدیک به سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوریسین‌ها و سیاستمداران اروپائی و آمریکائی

    بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاکید می‌کنند. 

    نهضتی که در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است. مهمترین

    دستاوردهای این انقلاب در صحنه‌ بین‌المللی تاکنون به قرار زیر بوده است.

    1. تجدید بنای تفکر انقلابی بر مبنای دین 

    2. مطرح شدن اسلام بعنوان یک ایدئولوژی انقلابی. 

    3. تلفیق موفقیت آمیز رهبری سیاسی و مذهبی. 

    4. احیاء اخوت اسلامی در میان مسلمانان جهان.

    5. احیاء روحیه گرایش به معنویات و ارزشهای دینی در میان مسلمانان جهان. 

    6. احیاء روحیه خودباوری و سلطه ستیزی در میان ملتها. 

    7. منفعل شدن دولتها و قدرتها در برابر اراده ملتها. 

    از این رو «22 بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلکه

    باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد.

    انشایم را  با نام خداوند بخشنده و مهربان آغاز می کنم. 

    دهه فجر برای ما  دانش آموزان نام آشنائی است که از تاریخ ورود امام خمینی به ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

    وقتی شاه خائن در روز 26 دی ماه(1357) از ایران فرار می کند و امام خمینی در روز 12 بهمن ماه به ایران وارد می شوند  روز نامه ها با خطی بزرگ در این دو روز نوشته بودند (شاه رفت ، امام آمد) .

    مردم ایران در طول این 10روزبه خیابان ریختند و علیه شاه و نوکران او شعار می دادند تا اینکه انقلاب اسلامی 22 بهمن ماه پیروز می شود. مردم در شب22 بهمن ماه به دستور امام حکومت نظامی شاه را از بین بردند .

    هر سال در چنین روز هایی جشن پیروزی انقلاب در سراسر ایران بر گزار می شود و ما نیز وظیفه داریم در مدرسه ی خود جشن کوچکی برگزار کنیم.

    دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه کند که یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

     

     

     مقاله دهه فجر

        به دنبال گسترش قیام مردمی، امام قدس سره در پیامی عزم خود را مبنی بر بازگشت به ایران اعلام می دارد. بختیار که با حمایت امریکا و به عنوان یک چهره ی ملی قصد مهار انقلاب و خاموش کردن شعله های قیام را دارد، خود را در این امر ناتوان می یابد و می کوشد که با قانونی جلوه دادن دولت خود، قیام مردم را سرکوب نماید. مخالفت خود را با بازگشت امام قدس سره اعلام، و دستور بسته شدن فرودگاه های کشور را می دهد.

    در پی انتشار این دستور مردم خشمگین، به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعارهای کوبنده دولت بختیار را مخاطب قرار می دهند. پس از پانزده سال دوری از وطن درمیان استقبال پرشور مردم قدم به خاک این سرزمین گذاشت ، پانزده سالی که به خاطر خروشیدن بر استبداد و طاغوت و به خاطر بر زبان جاری کردن حقیقت به عراق ، ترکیه و فرانسه تبعید شد .

    پس از یکصد و هفده روز توقف امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، امام خمینی (ره) ساعت سه و سی دقیقه به وقت تهران به سوی تهران حرکت کردند . حاشیه های روزی که امام آمد . . .

    حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پیامی خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشکر از آنها خداحافظی کردند. ایشان پس از اقامه نماز در کف هواپیما، روی دو پتو با آرامش خوابیدند ، این در حالی بود که همه علاقمندان، دوستداران و نزدیکان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود که همه را تا لحظه فرود آن در فرودگاه تهران، نگران ساخته بود.

    در هواپیما دویست نفر امام را همراهی می کردند که پنجاه تن از آنان همراهان و هواداران و نزدیکان امام خمینی و ۱۵۰ نفر دیگر از خبرنگاران بودند . راس ساعت نه و سی و هفت دقیقه و سی ثانیه امام در میان حلقه گروه منتخب استقبال کنندگان از پله های هواپیما فرود آمدند .

    خمینی ای امام . . . با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فریاد «الله اکبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. استقبال کنندگان با خواندن سرود «خمینی ای امام»، اشک‌های مشتاقان را بر گونه‌هایشان جاری کردند.

     

     

    پاسخ امام به عواطف یک میهن(مقاله دهه فجر)

     حضرت امام طی بیاناتی در فرودگاه تهران گفتند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشکر می‌کنم. عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است که نمی‌توانم جبران کنم. ایشان ضمن اشاره به اینکه طرد شاه از کشور قدم اول پیروزی بود، همگان را به وحدت کلمه و ادامه مبارزه تا قطع کامل ریشه‌های فساد ترغیب کردند.

    ایشان سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند. با وجود سرمای زمستان، شب پیش از ورود امام ، بسیاری از مردم مشتاق ، در مسیر حرکت ایشان خوابیده بودند . هنگام ورود امام خمینی به مدت بیست دقیقه مراسم استقبال توسط تلویزیون ایران به طور زنده پخش شد ، اما ناگهان عکس شاه بر روی صفحه تلویزیون ظاهر و برنامه قطع شد .

    در حالی که مراسم ورود حضرت امام به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، نظامیان با یورش به این سازمان از ادامه پخش آن ممانعت کردند. عده‌ای از مردم با قطع جریان پخش مستقیم ورود حضرت امام از تلویزیون به علت هجوم مأمورین نظامی، از عصبانیت تلویزیون‌های خود را به خیابان پرت کردند.

    بسم الله الرحمن الریحم

    باز هم دهه فجر رسید روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که برای پدر و مادرهای ما پر از خاطره است. هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبودهای زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد. همچنین در سازمان‌ها، ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش‌ها می‌شود. صدا و سیمای ایران نیز غالباً به پخش نماهنگ‌ها و تصاویر مربوط به روزهای مبارزات و تظاهرات می‌پردازد.همچنین جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می‌شود.در روز ۱۲ بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای خمینی به ایران، در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه نواخته می‌شود. در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده‌است، راهپیمایی حامیان حکومت ایران در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود. دهه فجر بر همه ی ایرانیان مبارک باد
    سلام وبلاگتون عالیه...
    خوشحال میشم به وب منم بیاین...
    منتظرم...
  • پرنیان عفاف
  • 22 بهمن یادمان نرود آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است
    کاش رهایم نمیکرد در این شهر غریب

    که تنها مٱمنم دستان او بود

    که توقعم از دنیاشان فقط او بود

    که رفت....

    چه زود...

    چه "بی تعارف" رفت!
    سلام.
    سپاس از حضورتون،بلاگ زیبایی دارید
    خدا قوت،پایدار باشید
  • محسن روزبه
  • سلام
    ایام الله دهه فجر بر شما هم مبارک
    ان شاء الله شکرگزار این نعمت باشیم و حافظ خوبی برای آن
    گاهی حفظ نعمت از بدست آوردنش سخت تره و مهمتر
    به روزم تشریف بیارید
    یا علی
    ســــ‗__‗ـــلام خوبــــ‗__‗ـــی؟؟؟

    آپــــ‗__‗ـــم...

    منتــــ‗__‗ـــظرم...

    بــــ‗__‗ـــابــــ‗__‗ـــای
  • سیدمهدی نقیبی راد
  • ماشاالله از دیشب عجب برفی اومده
  • شقایق گلی ک عاشق نی

  • خدایا اونی که تو زندگیمون نیست ، تو خوابمونم نباشه خواهشا

    ==========================

    سلام اپم خواسی بیا.......
    باران بیاید یا نیاید
    تو باشی یا نباشی
    خاطراتت باشند یا نباشند
    من خیس از یاد توام
  • ایمان و مجید
  • گاهی آدم به جایی می¬رسد که دست به خودکشی می¬زند!!!
    نه اینکه تیغ بردارد رگش را بزند... نه...
    قید احساسش را می¬زند...
    ˒՚ˏـღ҉۪҉۫҉ˎعِشــــقَتـــــــ ـــ شوخــــی زیـــبآییـــــــــ ـ

    ˒՚ˏـღ҉۪҉۫҉ˎبـــوב کـــِــــه بـــآ قَلــــــب مـَــن کـَــرבی

    ˒՚ˏـღ҉۪҉۫҉ˎزیبــا بـــــوב …اِمّـــا…شوخیـ ــــــــ بــــوב

    ˒՚ˏـღ҉۪҉۫҉ˎحـــآلا . . .تـــو بی تَقصیریـــــــ !

    ˒՚ˏـღ҉۪҉۫҉ˎخُـבآی تـــو هـَــم بـــی تَقصـــیر اَست

    ˒՚ˏـღ҉۪҉۫҉ˎتـَــمآم اِیـــن تَـــنهایـی تـــآوان اِشتبـــاه خـــوבمـَــن اَســت

    سلام علیک
    ممنون ... فونتش بهم ریخته بود
    ****
    دیگر توان ندارم تحقیر دیگری را
    یا حرفهای تلخ امثال جان کری را
    رو کن گزینه ها را ما تشنه جهادیم
    بسیاردوست دارم سردار جعفری را
    کلن دهه فجر غرور انگیزه ...
    محشره

    التماس دعای فرج
    یاعلی
    آپم
    آپم
    آپم
  • تـــا به تـــا
  • سلام
    دعاگو بودیم در حرم رضوی
    این هم سوغاتی:
    هر کس ما اهل بیت پیامبر (ص)را دوست بدارد،پس باید فقر را چونان لباس رویین بپذیرد.
    (یعنی آماده ی انواع محرومیت ها باشد)
    حکمت ۱۱۲ نهج البلاغه
    تــــ‗__ُِ‗ـــو صـــآבِقـــآنــــ‗_ِِ_‗ـــه בُرُوغ بگِــــ‗__‗ـــو

    مـــَن عـــآشقــــ‗__‗ـــآنــــ‗_ِ_‗ـــه

    کــــ‗__‗ـــآری خوآهــــ‗_َ_‗ـــم کــَــ‗__‗ـــرב

    تـــآ "مــــ‗__‗ـــآه" هَمیشــــ‗__‗ـــه

    پُشــــ‗__‗ـــتِ اَبــــ‗__‗ـــر

    بـــآقــــ‗__‗ـــی بــــ‗__‗ـــآنـَב!
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اگر صادقانه و با محبتی قلبی و دلسوزانه انجام نشه؛
    اگر مودبانه و از راه درستش و از طریق اهلش انجام نشه...
    حتی اگر همه ی اینها باشه ولی با ظرافت خاص خودش انجام نشه،
    درست برعکسش نتیجه میده و میشه:

    نهی از معروف و امر به منکر...
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • مبارک ه
    فجر است و سپیده حلقه بر در زده است / روز آمده، تاج لاله بر سر زده است

    با آمدن امام در کشور ما / خورشید حقیقت زافق سر زده است . . .

    دهه فجرمبارک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">