به همین سادگی :: حرف دل

حرف دل

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
حرف دل

اسلام تمامش سیاست است ، اسلام این نیست . والله اسلام تمامش سیاست است . اسلام را بد معرفی کرده اند . سیاست مدن از اسلام سرچشمه می گیرد . من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم وتسبیح دست بگیرم ؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم.
"امام خمینی (ره)"
.
.
.
ارتباط با من :
ایتا : https://eitaa.com/sajjad_moazeni
سروش : https://sapp.ir/sajjad_moazeni
تلگرام : https://t.me/sajjad_moazeni

آخرین نظرات

به همین سادگی

نویسنده : کبری خدابخش دهقی 

سال چاپ : ۱۳۹۶

تعداد صفحات : ۱۱۲

قطع : پالتویی

وزن : ۱۲۵گرم

شابک : ۹۷۸۶۰۰۳۳۰۰۸۸۰

قیمت : 7000 تومان

تلفن ثبت سفارش : ۰۹۱۳۸۰۲۰۲۸۷


کتاب به همین سادگی شامل خاطراتی از ازدواج شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است . این کتاب به منظور نشان دادن سبک زندگی شهدا تدوین و نوشته شده است.
به همین منظور نویسنده به سراغ خاطرات ۸۰ تن از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رفته است، که در نهایت تصمیم بر این شده است که خاطرات ۴۰ تن از شهدا جمع آوری و تنظیم شود.
خاطرات شهیدان چمران، برونسی، کاظمی، حمید و مهدی باکری، مصطفی طالبی، دقایقی، منوچهر مدق، شهید مصطفی احمدی روشن و ... از جمله شهدایی هستند که خاطرات آنها در این کتاب جمع آوری شده است.
کتاب شامل خاطرات کوتاهی از همسران شهداست که خاطره ازدواج آنها به صورت داستان های کوتاه بازنویسی شده است
در بخش هایی از این کتاب به روایت معصومه سبک خیز می خوانیم:

«عبدالحسین پسر خاله مادرم بود اما ما اصلا با هم رفت و آمد نداشتیم. نزدیک عید سال ۴۷ بود که مادرش به خواستگاری ام آمد. پدرم از این خواستگاری خیلی راضی و خوشحال بود.
می گفت: من اگر قرار باشد دخترم را شوهر بدهم به مال و ثروت یک جوان شوهر نمی دهم به ایمان و اخلاق آن پسر نگاه می کنم، به تلاش هایش برای اینکه نان حلال بر سر سفره اش بیاورد نگاه می کنم. من نگاه به نمازهای شب عبدالحسین، نمازهای اول وقتش، قرآن هایی که می خواند و اخلاق خدایی که دارد می کنم و من عبدالحسین را به عنوان یک داماد نمونه و تک برای دخترم انتخاب می کنم. بعد از خواستگاری یک روز آمدند برای عید دیدنی. شیرینی که رسم بود برای دختر تازه نامزد کرده ببرند نخودچی و کشمش بود. و یک تکه طلا و یا هدیه ای گران قیمت اما کوچک زیر این نخودچی کشمش ها می گذاشتند. یک ظرف پر از نخودچی کشمش برایم آوردند، و یک انگشتر بسیار زیبا. بعد از اینکه رفتند همه خانواده مشتاق بودند ببینند زیر شیرینی ها برای عروس چه گذاشته اند. یک انگشتر طلای بسیار زیبا».

  • حرف دل !...

نظرات (۶)

وقتی شهید شدی،خواهی شناخت‌...!

پاسخ:
ان شاءالله...

ای بی خبر بکوش، شهادت گرفتنی ست...!

پاسخ:
ببخشید، شما؟ 
پس هنوز شهید نشدی؟!

پاسخ:
معرفت دُرِ گرانی ست به هرکس ندهندش
دنیا و آخرتم و گرفتی!
چجوری حلالت کنم؟!

پاسخ:
سلام علیکم 
به سادگی
دعا میکنم خدا بهت عقل بده...
به همین سادگی!
پاسخ:
الهی آمین
  • حرف دل !...
  • مقام معظم رهبری :

    من توصیه میکنم این کتابهایی را که درباره‌ی شهدا نوشته شده، درباره‌ی ایثارگران دوران دفاع مقدّس نوشته شده و شخصیّت‌های اینها را تشریح میکند، بخوانید؛ هم کتابهای شیرین و کتابهای پرجاذبه‌ای است، هم ذهن شما را با مسائل بسیاری آشنا میکند.

    بیانات در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان  ۱۳۹۵/۰۹/۲۳

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">