فقر یعنی ... :: حرف دل

حرف دل

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
حرف دل

اسلام تمامش سیاست است ، اسلام این نیست . والله اسلام تمامش سیاست است . اسلام را بد معرفی کرده اند . سیاست مدن از اسلام سرچشمه می گیرد . من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم وتسبیح دست بگیرم ؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم.
"امام خمینی (ره)"
.
.
.
ارتباط با من :
ایتا : https://eitaa.com/sajjad_moazeni
سروش : https://sapp.ir/sajjad_moazeni
تلگرام : https://t.me/sajjad_moazeni

آخرین نظرات

آیا میدانید اولین
جمله ای که ما در اول دبستان یاد می گیریم چیست؟
.
.
.
بابا آب داد بابا نان داد
...
آیا میدانید اولین
جمله ای که انگیلیسی ها در اول دبستان یاد می گیرند چیست؟
.
.
.
من می توانم بخوانم و بنویسم
...
آیامیدانید اولین
جمله ای که ژاپنی ها ها در اول دبستان یاد می گیرند چیست؟
.
.
.
من می توانم بدوم

این است که ما همیشه چشممان دنبال دست پدر است

کار از ریشه خراب است . . .
...................................
فقر یعنی اینکه ... !!!
...
فقر اینه که دو تا النگو تو دستت باشه
و دو تا دندون خراب تو دهنت
.
.
.
فقر اینه که روژ لبت
زودتر از نخ دندونت تموم بشه
.
.
.
فقر اینه که شامی که امشب جلوی مهمونت میذاری
از شام دیشب و فردا شب خانواده ات بهتر باشه
.
.
.
فقر اینه که ماجرای عروسی فخری خانوم و زن صیغه ای پسر وسطیش رو از حفظ باشی
اما تاریخ کشور خودت رو ندونی
.
.
.
فقر اینه که وقتی کسی ازت میپرسه در 3 ماه اخیر چند تا کتاب خوندی؟
برای پاسخ دادن نیازی به شمارش نداشته باشی
.
.
.
فقر اینه که توی خیابون آشغال بریزی
و از تمیزی خیابونای اروپا تعریف کنی
.
.
.
فقر اینه که ماشین چهار صد میلیونی سوار بشی
و قوانین رانندگی را رعایت نکنی
.
.
.
فقر اینه که دم از دموکراسی بزنی
ولی تو خونه بچه ات جرات نکنه از ترست بهت بگه بر حسب اتفاق قاب عکس مورد علاقه ات رو شکسته
.
.
.
فقر اینه که ورزش نکنی
و به جاش برای تناسب اندام از غذا نخوردن و جراحی زیبایی کمک بگیری
.
.
.
فقر اینه که در اوقات فراغتت
به جای سوزاندن چربی های بدنت ، بنزین بسوزانی
.
.
.
فقر اینه که کتابخونه ی خونت
کوچکتر از یخچالت باشه
.
.
.
فقر اینه که به جای کمک به آدمی که نیازمند کمکه
موبایلتو در بیاری و ازش فیلم و عکس بگیری
.
.
.
فقر اینه که تمامی ابزار مدرن آشپزی تو آشپزخونت باشه
ولی فقط تخم مرغ درست کردن بلد باشی
.
.
.
فقر اینه که . . .
"خودت کاملش کن"


  • حرف دل !...

نظرات (۶۳)

فقر یعنی جلو یه اروپایی تاکمر خم شی و از مهمون نوازی ایرانی ها تعریف کنی ولی وقتی یه کارگر افغان ک عمرشو تو کشورت صرف کارگی و زحمت صادقانه کرده به چشم یه برده نگا کنی و فک کنی,خیلی ادمی...
پاسخ:
متاسفانه ...
تا طعم تلخ فقرو نچشیده باشی نمیتونی فقرو تعریف کنی...
فقر یعنی تو مدرسه به خاطر نداشتن لباس زیر روت نشه لباساتو عوض کنی..فقر یعنی اینکه مادرت مجبور بشه با کلفتی بچه هاشو بزرگ کنه ..فقر یعنی به خاطر چندر قاز مجبور بشی کار ناشایست انجام بدی فقر یعنی پدرت به خاطر 5هزارتومان مجبور بشه یک خاور نخاله پر کنه..فقر یعنی یه جوان  از بدبختی بره اشغال جمع کنه....
پاسخ:
تا طعم تلخ فقر نچشیده باشی نمیتونی فقر و تعریف کنی ...
این جمله زیبا از کیه؟

پاسخ:
کودوم جمله؟
فقر اینه که کسایی که خودشون استثمارت می کنن بیان و حرف از فقر بزنن .  برو عمو معلومه نه فقرو دیدی نه چشیدی.....
  • مهدی رنجوری
  • افشاگری محمدرضا رحیمی در نامه به احمدی نژاد/ بازی را در صحنه رفاقت باختم
    تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۳
    سایت الف
    کد مطلب: 257978
    معاون اول دولت دهم در نامه‌ای افشاگرانه به سوابق دوستی خود با محمود احمدی‌نژاد اشاره و با گلایه از وی اعلام کرد: گیریم که امروز در منظر مردم محکوم شدم اما دیر نخواهد بود که روزنامه اعمال ما نزد خدای متعال گشوده می‌شود و حق و باطل نمایان می‌گردد.

    متن کامل نامه‌ رحیمی به احمدی نژاد که در اختیار ایلنا قرار گرفته به شرح ذیل است:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    جناب آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم دولت های نهم و دهم
    سلام علیکم
    این مختصر را چگونه می‌توانم آغاز کنم جز آنکه بگویم: چون دوست دشمن است شکایت کجا برم؟
    البته شما دشمن نبوده‌اید و مرا با شما دوستی و رفاقت دیرینه ایست که مربوط به سال‌های اخیر نیست. نیک می دانید و دیگران هم خوب است در این مجال مطلع شوند که رفاقت من و شما به سال‌های دوری بر می‌گردد که در کردستان و آذربایجان غربی بودید و سپس به اردبیل رفتید تا تقدیرمان این باشد که هر دو استانداری دولت ششم را تجربه کنیم. گذر زمان شما را به ریاست جمهوری و بنده را به خدمتگزاری در دیوان محاسبات کشور رساند.

    از ابتدای آشنایی، هم من و هم شما همواره حق رفاقت بجا آورده‌ایم و در برخی مواقع هم اختلاف دیدگاه‌هایمان مانع از تداوم رفاقت‌هایمان نشد، در همان دوره البته افراد منتقد با بهانه جملات مقلوب شده جریان رسانه‌ای تخریب بنده را کلید زدند و متهم به اغراق و تملق شدم. چندی گذشت و اصرار کردید که به جمع دولت بپیوندم؛ پاسخم منفی بود با این استدلال که اگر در دیوان بمانم بیشتر منشأ کمک و خدمت به کشور خواهم شد. نپذیرفتید و بدون اطلاع من حکمی صادر کردید و با حفظ سمت به عنوان معاون حقوقی منصوب نمودید که خلاف مقررات بود. چاره ای نداشتم جز آنکه از دیوان محاسبات استعفاء بدهم و به همین خاطر باعث رنجش برخی از دوستان قدیمی و صمیمی‌ام شدم و آغاز رنجش‌ها هم از همانجا شروع شد. به دولت آمدم و آنچه در توان داشتم در طبق اخلاص گذاشتم و در انجام وظایف محوله بویژه ترمیم روابط دولت و مجلس کوتاهی نکردم. در اواخر دولت نهم بود که به دلایلی که هنوز هم برخی از آنها برای من نامعلوم است، چند تن از اعضای دولت را کنار گذاشتید و حتما خاطرتان هست که من از باب مشورت مخالف بودم و دلایلی آوردم و وقتی نپذیرفتید، یادآوری کردم که دولت از نصاب می‌افتد و نیازمند رأی مجدد اعتماد مجلس می‌شود.

    ماجرای معاون اولی پیش آمد. بعد از ناکامی گزینة اول، به بنده پیشنهاد دادید. و همان موقع گفتم که با وجود کینه‌های سیاسی و برخی زخم‌های کهنه، از من بگذرید، زیرا عاقبت کار را می‌دانستم که برخی مخالفان سیاسی با عنادورزی به دنبال هتک حیثیت و بر باد دادن آبرویم خواهند بود؛ اما باز هم مخالفت با تصمیم شما سخت بود.

    آقای دکتر احمدی نژاد؛ دوست عزیز و قدیمی!
    در دولت دهم همة اعضاء شاهد و گواهند که جز کار و کار به چیزی نمی‌اندیشیدم و ۶ صبح تا ۱۲ شب، حداقل زمانی بود که مصروف خدمت در دفتر کارم می کردم. و این جدیت در کار از نگاه منصف نمایندگان محترم وقت مجلس شورای اسلامی پنهان نماند و در نا مه‌ای به امضاء ۲۱۱ نفر تقدیر خود را از انتصاب شما اعلام نمودند.

    زمان گذشت و رفته رفته احمدی‌نژاد و رفتارهایش متفاوت از سال‌های گذشته شده بود. هربار که به مشورت می‌نشستیم به سروش آسمانی کذایی بیشتر توجه می‌کردید تا مشورت‌های ناشی از تجربه های مختلف من. در سال آخر دولت اصرارتان بر کاندیداتوری فرد مورد نظر چنان بود که گویی از جایی به شما الهام می‌شده است و حاضر نبودید حرفی غیر از آن بشنوید و نظر بنده و جمعی از همکارانم در دولت را نپذیرفتید و وقعی ننهادید تا جایی که اینجانب با همفکری برخی از اعضای کابینه چاره‌ای نداشتم جز اینکه در شرایط سخت عمل جراحی همسرم برای ثبت در آیندة تاریخ و برای دلگرمی همکارانم در دولت خطر کنم و به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام نمایم تا به طور نمادین اختلاف نظرم را با رویکرد شما بیان کنم و البته در نهایت باز هم به اصرار شما، بازی را بار دیگر در صحنة رفاقت باختم و باز هم حرفتان را گوش کردم و علیرغم میلم انصراف دادم.

    آقای دکتر احمدی نژاد!
    در جریان قهر شما پس از ماجرای آقای مصلحی بسیاری از دوستان شما تلاش کردند که من هم کار را رها کنم تا دولت بخوابد و بسا کسانی که به من گفتند آماده باشم برای عهده دار شدن کفالت ریاست جمهوری. اما گفتم حوصله کنید احمدی نژاد باید برگردد که من میانه او و خودم را با خدمت به نظام آزموده‌ام که:
    ما را سریست با او که گر خلق روزگار دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم.

    ذکر یک نمونه دیگر از خاطرات تلخ این دوره شاید خالی از فایده نباشد. به یاد دارید که خودم را در فضای سیاسی و رسانه‌ای سپر کردم تا خانم دکتر دستجردی که پرتلاش و مردانه در میدان کار بود از دولت خارج نشود؟ اما متاسفانه شما لجبازی کردید و به بهانه تعلل در عزل رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران که فردی توانمند و متعهد بودند، او را عزل کردید و مرا هم نزد رسانه‌ها و افکار عمومی سکه یک پول ساختید و البته همان موقع در جریان قرار گرفتم که با مشورت اطرافیان پیش‌نویس عزل بنده را هم آماده کرده بودید.

    و اما اینک که از هر سو مورد هجمه قرار گرفته‌ام و نا آگاهان نیز گمان کرده‌اند که درهای رحمت خدا به روی بندگان، راه در دالان‌های سیاست دارد و رسانه‌ها عرض و آبرو و حیثیت ۳۵ ساله خدمت و امنیت و آسایش همسر بیمار و دختران رنجورم را به باد داده‌اند و بی آنکه اصل ماجرا را بدانند و تبیین کنند حدیث مدعی را با کینه بر سر بازار جار می‌زنند و بر سر تقسیم غنائم این آبروریزی و هتک حیثیت، مسابقه و مناظره راه انداخته‌اند.

    شما بهتر از هر کسی می‌دانید که در ۵ سال گذشته، مگر به ضرورت، در مقام پاسخگویی به رسانه‌ها برنیامده‌ام. مگر آنجا که استانداری کردستان، تراکتورهایی را که دولت به کشاورزان منطقه هدیه داده بود و با ابتکار خودشان بطور نمادین آرم مقدس الله مندرج در پرچم جمهوری اسلامی ایران را طراحی و به نمایش درآوردند و برخی رسانه‌های مغرض آن آرم مقدس را تعبیر به جمله‌ای از باب مداهنه نمودند، و تا امروز از سر جهل مرا مورد طعن و شماتت قرار می‌دهند، پاسخی داده‌ام؟!

    آیا وقتی در حضور رئیس کمیسیون آموزش مجلس، وزیر علوم وقت و جمعی از اساتید دانشگاه از رساله دکتری خود دفاع کردم و فرد مدعی را به خاطر ادعای کذب در دادگاه محکوم نمودم، سخنی به رسانه‌ها کشاندم تا دفاعی کرده باشم؟!

    آیا وقتی با تلاش همکارانم در دیوان محاسبات، فساد موجود در بیمه ایران را افشاء کردم و با یک مهندسی معکوس، خود متهم آن شدم، جمله‌ای در دفاع بر زبان آوردم؟!

    یا وقتی برای نخستین بار مفاد قرارداد ننگین کرسنت را در حضور رسانه‌ها بالای دست گرفتم و آن را متوقف کردم، کسی در برابر انتقام گیری مخالفین، حتی آخ از زبان من شنید؟!

    همه آنچه ظرف چندین سال بر من رفته است، یک طرف ماجرا است و البته این زخم وقتی "کاری" می شود که جنابعالی نیز مصلحت را در آن می‌جویید که دامن خود را از آن برچینید!

    آقای احمدی نژاد؛ دوست عزیز و قدیمی!
    آیا بهتر نبود با اطلاعی که به صحت و سلامت زندگی من که از نزدیک با آن آشنا هستید داشتید، گواهی می‌دادید؟ و شهادت می دادید که من به بیت المال خیانت نکرده‌ام و زندگی‌ام به ریالی مال حرام آلوده نیست؟ آیا نباید می‌گفتید که رحیمی پس از عمری خدمت چون حقوق و مزایای بازنشستگی‌اش برقرار نشده، برای گذران زندگی به سختی افتاده است؟

    آقای احمدی نژاد، براستی نمی‌دانید یا فراموش کرده‌اید که ماجرای این پرونده چیست؟

    شاید فراموش کرده‌اید که رحیمی محکوم امروز، چوب لجبازی‌ها و آبروبری‌های گاه و بیگاه شما را می‌خورد.

    یادتان می آید در ماجرای یکشنبه سیاه چقدر اصرار کردم که نکنید و آبرو نبرید و بگذارید از مجاری قانونی، ماجرا پی‌گیری شود.
    من با توکل بر خداوند و به گواه وضعیت دیروز و امروز زندگی‌ام که تغییری نکرده و شاهد سلامت زندگی من است تا لحظة آخر و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد در پی اعاده حیثیت و اثبات بی‌گناهی خود و خانواده‌ام هستم. اما شما نیز گویا مانند برخی رسانه‌های معاند خارجی وناآگاه به این نتیجه رسیده‌اید که هرچه هست همین فضای غبار آلود رسانه‌ها و دعواهای سیاسی است؟

    گیریم که امروز در منظر مردم محکوم و در آینده نیز با استناد به همین اخبار و اطلاعات آمیخته حق و باطل و منازعات دور از حق و عدالت اصلاح طلب و اصول گرا، تاریخ را نیز اینگونه نوشتند، اما دیر نخواهد بود که روزنامه اعمال ما نزد خدای متعال گشوده می‌شود و حق و باطل نمایان می‌گردد. از آنکه جاهل است و یا مغرض است، توقع و یا اعتراضی ندارم. بر رسانة ملی که با تغییرات جدید متاسفانه در پی جلب و جذب مخاطب به هر قیمتی، برآمده و به بهانه تبیین راهکار مبارزه با مفاسد اقتصادی، میدان‌هایی فراخ برای عقده گشایی علیه ارگان‌ها و نهادهای انقلابی و تریبونی برای تطهیر فتنه گران فراهم می آورد، هرجی نیست. اما از دوستی که از ۵ سال پیش در جریان رنج‌هایی که بر خود و خانواده‌ام رفته است، و از نزدیک اشک دختران، رنجوری همسر، سکتة منجر به مرگ مادر، سکتة خواهری که افتخار دارد شهیدی را نثار انقلاب اسلامی کرده است و اشک چشم برادری که هنوز از ترکش خصم التیام نیافته است را دیده، و من بخاطر تداوم دوستی با او از خودگذشتگی‌ها کرده ام و تا امروز که بیانیه دو پهلویش را در دفاع از خودش دیدم، کلامی در تضعیفش بر زبان نیاورده‌ام، این انتظار نمی‌رفت که از مضمون بیانیه دو صفحه‌ای اش، جز برائت از رحیمی، استنباط نشود.

    آقای احمدی نژاد عزیز!

    برای آگاهی ملت شریف ایران و یادآوری مجدد بار دیگر می‌گویم که:
    همواره در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، کمیته‌هایی برای برنامه‌ریزی و راهبری امر انتخابات توسط جریانات سیاسی تشکیل می‌گردد. در این راستا برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته‌ای متشکل از برخی چهره‌های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک‌های غیردولتی پشتیبانی مالی شود. در میان افراد کمک کننده فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات قضایی و اجرایی به اینجانب معرفی شده بود، برای کمک اعلام آمادگی نمود. بنده نیز به واسطة حساسیت و اطمینان خاطر از سالم بودن کمک‌های نامبرده همچون سایر موارد در خصوص ایشان از طریق حراست دیوان محاسبات از مجاری ذیصلاح، در خصوص وی استعلام کردم که پس از اطمینان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضمیمة پرونده است، برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی نمودیم و از وی خواستیم که به کاندیداهایی که ما معرفی می‌کنیم از محل حساب شخصی و با چک بانکی خودش کمک نماید. در نهایت نامبرده مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیة اسناد و کپی چک‌های صادره که به قریب ۱۷۰نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید. بنابراین کل این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده و عینا به حساب نامزدها پرداخت گردیده است.

    آیا شما اطلاع نداشتید که کل ماجرا همین است که متاسفانه در اثر اطلاع رسانی نادرست و مغرضانه و نگاه سیاسی خصمانه به موضوع یک کلاغ چهل کلاغ کردند که فلانی برده است و خورده است. وقتی کمک کننده این یک میلیارد و دویست میلیون تومان و نیز دریافت کنندگان، مشخص و معلوم هستند، لذا باید پرسید ارتباط این موضوع با بنده چیست؟ و آیا به اندازه همه جرائمی که برای اینجانب تعیین شده است، می‌توان عمل مجرمانه از ماوقع آنچه گفته شد، استخراج نمود؟ آیا آسیبی که ظرف ۵ سال گذشته در افکار عمومی و بطور گسترده در تیراژ میلیون‌ها بار در رسانه‌های داخل و خارج به خود و خانواده‌ام وارد شده است، کمتر از مجازاتی است که در این حکم برایم تعیین شده است؟
    درپایان توفیق و عاقبت بخیری همگان را از خداوند متعال خواستارم.

    والسلام
    محمد رضا رحیمی
     
    باید از احمدی نژاد تجلیل کرد و یا از او شکایت. چون شعارهای انقلاب را زنده کرده است باید همیشه ممنون باشیم. اینکه اقتصاد را به صفر رسانیده بیکاری و اختلاس در زمان او شدت یافت و یا در سال 88 به مردم توهین نمود و آنها را خس و خاشاک نامید باز هم باید از او دفاع کرد. ایران کشوری مقتدر با پشتوانه مردمی دین دار می باشد. جانم فدای ایران
  • مهدی رنجوری
  • با سلام و عرض ادب

     فقر در کشور ما قابل مشهود است و نیازی به گفتن مطالب نیست. وقتی که بنای تحریم ها از سالهای نخستین انقلاب گذاشته شد تا زمان ریاست جمهوری جناب آقای احمدی نژاد، که ایشان با تکرار نمودن قضیه هولوکاست و اینکه تحریم یک کاغذ پاره بیش نیست موجبات تحریم بیشتر از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گردید. بچه نیستیم که خودمان را گول بزنیم و بگوییم چیزی ندیده ایم اینجاست و در این موقع می طلبد رهبری ورود پیدا کرده و با عزمی جدی از قوه قضاییه و سایر افراد بخواهد بدون پارتی بازی کسانی که به کشور و مردم خیانت می کنند را مجازات نمایند. الان دو سالی می شود که نرخ ها کم و بیش ثابت مانده ولی تا چندین سال دیگر هم کسی نمی تواند اقتصاد بیمار ایران را علاج کند. تنها باید از خداوند و همچنین از مدیران وطن پرست درخواست نماییم که این مملکت را نجات دهند. اما در مورد کشورهای همسایه بغیر از افغانستان و پاکستان و عراق که قربانی جهل خود و همچنین اسیر استعمار گشته اند بقیه در وضعیت مطلوبی بسر می برند. استراژی نظام مبتنی بر صدور اسلام ناب محمدی به سایر نقاط می باشد. اول باید مملکت خود را درست کرد بعد به دیگر کشورها کمک مستشاری نمود.

    پاسخ:
    فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ
  • مهدی رنجوری
  • با سلام و عرض ادب

    مطالب مفید و سودمندی بود.

    فقر یعنی کشوری با این همه امکانات ولی تحویل گرفتن عربها

    فقر یعنی کشوری به این بزرگی ولی به صفر رسانیدن اقتصاد

    کشوری با اعتقادات مذهبی ولی وجود ریاکاران

    پاسخ:
    سلام
    شما یه تحقیق ساده در مورد همین چند تا کشور همسایه ی ایران بکنید بعد در مورد مسائی کل کشور نظر بدید یا حداقل سفر به خارج که هیچ یه بار تا سر کوچه برید و برگردید
    فقر اینه که ادعای مسلمونی بکنیم ولی می ریم تو اجتماع داد می زنیم که همسر
    من از همه خوشکل تره ،اندامش باربی تره

    فقر اینه که بچه های ما اسپایدر من و بنتمن و شرک رو بشناسن و عکس اونارو
    رو لباساشون داشته باشن ولی از همت و بابایی و زین الدین و چمران و صیاد
    شیرازی هیچ خبری نداشته باشن،

    فقر اینه که با محجبه ها بی احترام باشیم ولی با یه خانم سانتی مانتال خیلی مودبانه
    برخورد کنی

    فقر اینه که به زمین خوردن یه خانم تو خیابون به خاموش کردن ماشین پشت
    چراغ قرمز بخندیم

    فقر اینه که اگر یه خانم مسن که یک عمر غصه زندگی پیرش کرده و دیگه
    برورویی نداره اگه ازت ادرس بپرسه جوابشو ندیو روتو برگردونی

    فقر اینه که وقتی با همسرت می ری بیرون مدام بهش گوشزد کنی که موها و
    گردنشو بپوشونه،وقتی تنها میری بیرون جلو پای زن یکی دیگه ترمزبزنی و بهش
    بگی خوششششگلهههه؛

    فقر اینه که تو خیلی از سریالها وفیلم های سینمایی و حتی کارتونا هیچ اسمی
    ازخـــــــــدا نیست...

    فقر اینه که با خدا باشی باز احساس تنهایی کنی

    فقر اینه که بی خدا باشی فکر کنی همه چی داری

    اری ای هموطن ، گروهی به فرهنگ تغذیه نیاز دارند
    وگروهی به تغذیه فرهنگی پس بیاییم
    سریعا به گروه مربوطه مراجعه کنیم که سفره جمع شدنی است
    سلام
    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    " معنای فقر "
    با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/23105
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت "حرف تو" به شما:
    "امام علی (علیه‌السّلام): دارائی‌های خود را با پرداخت زکات حفظ (بیمه) کنید."
    یا علی
    انتم الفقراءالی الله والله هو الغنی الحمید...همه فقیریم هیچ ازخود نداریم وهرچه هم داریم ازاوست وازلطف اوست نفسی که می کشیم ، روزی که داریم چه کم چه زیاد ، همه ازاوست ...مطلبتون خوب بود وتامل برنگیز امیدواریم ازفرصتهائی که خداوند به ما داده حداکثر استفاده رابرای بنده خوب بودن وخوب بندگی کردن بکارببریم .
    نوشته تون درست بود، نظرات رو خوندم، دیدم قبلیا هر چی که می خواستم بنویسم تو نظرات، قبلا نوشتن!!!
    به همین خاطر نوشتم چی بنویسم... بد کردم نظر دادم :))))))))
    درسته، چی بنویسم.
  • حامیان ولایت
  • سلام . ممنون از حضورتون در وبلاگ حامیان ولایت. مطالب زیبا و پرمحتوایی دارید. اجرتون با امام زمان . یاعلی التماس دعا
  • سید محمد علوی زاده
  • سلام
    خداقوت برادر!
    واقعا عالی بود.............
    مممممممننننننننوووووووووووووووووونننننننننن
    سلام..خیییلی جالب بود!!!
    وبتون عالیه.ممنون که سر زدین!
    التماس دعا یا علی
  • سیدعلی حسینی
  • فقر یعنی جرج جرداق مسیحی 300 بار نهج البلاغه رو خونده باشه و ما...
    سلام
    واااااای چقدر شما برای حرف هاتون دنبال منطق می گردی عزیز من اگه مناطق مرزی ما را می گین که واقعا از نظر من یک فرد در مناطق مرزی اگه نخواد پول حروم تو زندگیش بیاد با چند تا معامله ی کوچیک میتونه حقوق چند ماه ما حالا نمی دونم شما هم مثل ما یا نصف حقوق شما هههه،را در بیاره پس اینهایی که شما گفتید قاچاق می کنند تا زندگی شون را بگذرونند بله باید هم اینجوری باشه و گرنه استاندار کردستان که حتی سایت سنت آنلاین هم به تحسین نصب ایشون پرداخته چطوری بدون هیچگونه قاچاق و عمل غیر قانونیی میتونه یه فرد شاخص و مرفه بشه!!!!پس شما درد را از آنجایی که میسوزه پیدا کن(به قول آقا محمود)
    یا حق
  • بنده خدا
  • فقر اینه که کتاب با عظمت قرآن رو داریم اما نمی خونیمش و نمی فهمیمش
    "و قال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا"و پیامبر عرضه داشت:پروردگارا قوم من قرآن را متروک گذاشتند.سوره فرقان،آیه 30
    سلام،تمام مطالب وبتون رو خوندم،خیلی جالب بودن،انشالله موفق باشید،اگه دوست داشتید به وب من هم سر بزنید،طنز و تمسخر و عاشقانه نیست،شاید به دردتون بخوره
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام و تشکر از حضورتون
    وبلاگت باز نمیشه
  • از افسران
  • سلام
    نظر خانوم روانبخش بسیار زیبا بود
    پاسخ:
    بله!
    فقر یعنی اینکه ما شیعه ایم ولی اگه بهمون بگند سند حقانیت تون چیه نمیتونیم بگیم
    فقر یعنی این که دینت رو نشناسی و از دنیا بری :)
    ضمنن آپیم.یا علی
  • طلبه امروزی
  • سلامی و درودی
    من دوباره برگشتم ... بروزم با مطلب «بازگشت» ، دلیل غیبتم را نوشته ام ... دوستانی که ما را لینک کرده اند ... آدرس وبلاگ قبلی را حذف و آدرس این وبلاگ را جایگزین کنند . + مباحثی درباره «آزادی بیان»
  • مصطفی شالباف
  • سلام
    بسیار زیبا بود
    فقر یعنی یک مسیحی بیشتر از ما از علی بداند
    فقر یعنی یک آمریکایی با قرآن زندگی اش را متحول میکند و ما هنوز در خواندن آن مانده ایم
    فقر یعنی...
  • نینجاسایبری
  • فقر اینه که ماجرای عروسی فخری خانوم و زن صیغه ای پسر وسطیش رو از حفظ باشی
    اما تاریخ کشور خودت رو ندونی
    این قسمتش واقعن جالب بود.....
  • نینجاسایبری
  • سلام همسنگری مطلب بسیار خوب ومفیدی بود....اما چی بگم که این عکس ها دله آدم رو به درد میاره....
    راستی با قطعیه یارانه ها بروزم...یاعلی
  • برگی از دوران من
  • ای کاش این همه تمرکز، انرژی، تخصص، بودجه و ... که صرف امور اینچنینی که فعلاً هیچ کارکردی جز جنجال تبلیغاتی ندارند، صرف طراحی و تولید خودروی واقعاً ملی و با کیفیت در خور ملت ایران، و قابل رقابت با خودروهای وارداتی می شد.
    ای کاش مسئولان لشکری و کشوری و ... منافع ملی را فقط در توسعه نظامی و کارهای تبلیغاتی نمی دیدند!
    ............................................................
    واقعا"
    واقعا"
    واقعا" برات متاسفم
    ببخشید برا شما نه برا خودم که میام تو این وبلاگ
    با خودم میگم شما تحصیل کرده ای ، یه چیز ازتون یاد بگیرم
    از خودم معذرت میخام . . .

    پاسخ: خواهش میکنم.اشکالی نداره .این نظر منه ومنم تکرار کردم که قرار نیست نظراتمون را بت کنیم .هرکس میتونه برداشت خودشو داشته باشه وببخشید که وقت شما در این وبلاگ هدر رفته.
    ما میتونیم با احترام نظر همدیگر را بشنویم بدون اینکه توهین کنیم وهمدیگر را تحقیر نمائیم.
    هر کس در جایگاهی قراردارد شماها بالایید ما پایین. شماها دورترها را می بینید ما جلو دماغمونو بیشتر نمی بینیم وتفاوتها همینجاها ست ولی قرار نیست مارا با هم دشمن کنه!؟
  • برگی از دوران من
  • sسلام
    این کشتی هستش که همه ما سواریم وبا تخریب همدیگه جز نابودی همه چیزی عایدمون میشه

    فقط متاسفم که هر روز شاهد اخبار دزدی واختلاس وکشمکش وتوهین وتهمت وافترا مسئولین در کشور هستیم
    http://www.20gan.blogfa.com/
    فقط بهتر کشتیتوی مردم ووبلاگهای مخالف هم بزنید وبیشت دنبال خواست مردم باشید تا نظر من وتحقیر من
    http://ha7394.blogfa.com/post/37


    مهمترین حق مسلم شما این بود!؟
    سلام...

    همین الان....

    http://zareh.blog.ir/post/263
  • برگی از دوران من
  • بازم سلام
    پیشنهاد میکنم آق محمد یک سری به مطالب منهم بزنه وکلا منو زیر سوال ببره
    http://www.20gan.blogfa.com/category/110/

    http://www.20gan.blogfa.com/category/111
  • برگی از دوران من
  • سلام
    آقا محمد جان که در پاسخ نظر من مطلبی مرقوم فرمودید
    من حداقل سه تا چهار سال توی استانهای خوزستان شهر های اهواز آبادان وماهشهر ,استان سیستان وبلوچستان شهرهای چابهار ایرانشهر وزاهدان,استان خراسان جنوبی بیرجند,سربیشه,قائنات,استان چهار محال وبختیاری وشهرهای دیگری از کشوربهمراه خانواه زندگی کردم واز نزدیک با آنها آشنا هستم ونشست وبرخواست داشتم.
    فقربرای ما ها که فقر مادی ندارید فقرمعنوی معنی داره.عزیزم شکم خالی دین نداره!
    بیائید واقعیتها را ببینیم واز شعار دادن پرهیز کنیم .خود ما اگر حقوق ماهیانه را چند روز دیر بهمون بدند به زمین وزمان فحش میدیم.ولی پای شعار که میاد قر مادی وفقر معنوی را معنی می کنیم.من از بی توجهی به اقلیتهای دینی نگفتم!
    من از شخص ومحله ومردمش حرفی نزدم
    مشکل ما همینه که همیشه بجای نقد ونظر می خواهیم همدیگر را متهم وبه هم توهین کنیم که برازنده ما نیست.
    بابا بجا لعنت به تاریکی پاشید یه شمع روشن کنید اینقد نگید فقیریم فقیریم با این حرف بهانه دادید دست دشمن
    مرسی که سر زدی

    به یاد ندارم نابینائی به من تنه زده باشد ،

    اما هروقت تنم به جماعت بینا خورد گفتند :

    مگــر کوری؟

    روزگارت بی نیاز باد از این جماعت بینا !!!
    خدایا کمکم کن تا به فقیر بودن خودم بیشتر پی ببرم.....
  • فدایی سید علی
  • سلام ممنون از حضورتون..فقر اونه که انسان دینی به کاملی وزیبایی اسلام داشته باشه و از مبلغ ها بپرسه..چطور می شود مسیحی شد؟؟؟؟؟
    یاعلی
  • نوای سینا خوشرفتار
  • سلام استفاده کردیم ....
  • خادم الشهداء
  • این پستت قشنگ بود
    سلام بزرگوار[گل]
    سپاس از شما بخاطر همراهی با کربلایی110[گل]
    [گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

    از بدو تولّد باید مراقب فرزند بود .
    امام سجّاد علیه ‏السلام از هنگام به دنیا آمدن فرزند ، مراقبت خود را شروع مى ‏کرد .
    امام باقر علیه‏ السلام نقل مى‏کند که هر گاه هنگام ولادت فرزندى مى‏رسید ، پدرم همه زنانى را که حضورشان ضرورتى نداشت ، از اتاق بیرون مى‏کرد تا نگاه کسى به عورت او نیفتد .
    امام صادق علیه‏ السلام نیز فرموده که بهتر است همه چنین کنند .


    منتظر نظرات خوبتان در خصوص موضوع فوق هستم[گل]

    موفق وکربلایی باشید[گل]
  • برگی از دوران من
  • سلام
    درد دل یک بسیجی زمان جنگ
    ادامه درhttp://www.20gan.blogfa.com/post/529/
    سلام خسته نباشید وبلاگتون خیلی زیباست
    سلام
    درست گفتی فقر در جایی که فکر غنی بودن در بین هست بی داد میکنه نه جایی که مناطق محروم فقر مادی را تجربه می کنند.جالبه بدونید مناطق مرزی ما امروز دارن یه استاندار از مذهب شافعی را تجربه می کنند که این یعنی توجه حتی به اقلیت های مذهبی حالا من از این آقایی که نظر دادن می پرسم چد نفر بیستگانی سراغ دارید که دنبال درس و تحقیق رفتند یا حداقل لب خیابون ننشستند شما اگه دنبال فقر می گردی بیستگان را که گشتی دیگه پاهات خسته میشه نمی خواد فکر مناطق محروم ما باشی.
    یا حق
  • محدثه انصاری
  • سلام ممنون از حضورت
    جملاتت آدمو به فکر بر میداره

    فقر یعنی اینکه توی درس تلاش نکنی و به مسائل سطحی نگاه کنی بعدش هی بگی ژاپنی ها چقدر مخن!!!!!


    فقر یعنی ماها از ریشه خرابیم
    سلام
    ممنون از حضورت
    بازم بهم سر بزن
    نظر یادت نره
    منتظرم
    موفق باشی
  • برگی از دوران من
  • سلام
    فقر یعنی مردم ما در زیر آوار زلزله جان بسپارند وما دلخوش به ساخت مسکن ضد زلزله برای چاوز باشیم!
    فقر یعنی اینکه با اینهمه درآمد نفتی وثروت خدادای در کشور جوانان کرد وبلوچ ما بار قاچاق بر دوش ,با استرس تیر وشلیک مرزبانان دنبال یک لقمه نون بخور ونمیر باشن!
    فقر یعنی اینکه بعد از25 سال از جنگ شهر های مرزی ما جای تیر وترکش روی دیوارهاش باشه وبوی جنگ زدگی وخرابه ها هنوز پابرجا باشه وما توی گزارش تلویزیون کشورمون بدبختی هاوآوارگی وجنگ زدگی کشورهای دیگه را برخ بکشیم! وتازه شهرهای ساحلی وبندری وکازینوها ودنسینگهای همون کشورها که همه برای عشق وحال وفساد میرن را نشون ندیم وپنهانشون کنیم که ما نگیم چرا توی کشور اسلامی که ما حمایتش میکنیم از این خبراس!؟
    فقر اونه که .............بیخیال بازم رسیدم باید پیاده بشم تا .........!خدانگهدار

    پناه بر خـــدا از فقر . . .
    مولای من!
    دیگر به نرگس های باغ سلام نخواهم کرد
    دیگر به انتهای هیچ جاده ای نظر نخواهم کرد
    من تمام شده ام بیا!
    چقدر ناله؟! چقدر اشک؟! چقدر ندبه؟!
    آیا ندبه های مرا از این دلتنگ تر می خواهی؟؟؟!!!
    آیا اشکهای مرا از این خونین تر می خواهی ؟؟!
    آیا ناله های مرا از این سوزناک تر می خواهی؟؟!!!
    من تمام شده ام بیا.............
    اللهم عجل لولیک الفرج
    فقیریم؛ بی نهایت فقیریم در جنبه ی فرهنــــــــــــگ...
  • پسر انسان
  • فقر اینه که امامت البئر المعطلة باشه و تو تشنه لب!!!!!
    وقتی عذاب بر بنی اسراییل طولانی شد،40روز به درگاه خدا ناله کردند.
    خدا استجابتشان کرد درحالیکه 170سال از 400سال مانده بود...
    امام صادق علیه السلام می فرمایند: شمانیز اگر چنین تضرع و زاری کنید،خدافرج مارا مقدر می کند.واگر چنین نکنید،این امر به آخرین حد خود خواهد رسید.
    بحار/ج53
  • فدایی سید علی
  • سلام جالبه واقعا....
  • مهران شیخی
  • با سلام مطلبتون زیبا بود
    لطفا آن را در شبکه اجتماعی 702 نیز به نمایش بگذارید
    از حضورتون در هیئت خصوصی دلم هم متشکرم
    یا حق
    www.702.ir
    از اولین جملات خیلی خوشم آمد هرچند جای بحث دارد وتمامش نقدپذیر نیست
    اما
    فقر وحکایت شام برای مهمان, اشتباه بود. این عین دین ماست که بهترین ها را برای مهمان فراهم کنیم
  • کلا قرمزی
  • فقر یعنی ...
    امام زمان (عج) ما رو میبینه ولی ما...اون حضرت رو نمیتونیم ببینیم و ...
    راحت گناه میکنیم
    بدترین نوع فقر ، فقر فرهنگی ست
    وبلاگ خیلی زیبایی داری
    خسته نباشی عزیز
  • زائر باران
  • فقر یعنی فقر فرهنگی...
    سلام...

    ما چقدر فقیریم...
    ممنون از دعوت آموزنده شما
    حالا جالبتر از همه اینا اسراییلی ها اولین جملشون تو دبستان اینه :ما با دشمن میجنگیم
    پاسخ:
    حالا جالبتر از همه اینا اسراییلی ها اولین جملشون تو دبستان اینه
    ما از ایران میترسیم
  • فائزه سعادتمند
  • عالی بود...عالی!
  • مداد جنگی
  • سلام
    خداقوت
    واقعا ما اگر در کشورمون همه درست زندگی کنند و به زندگی اسلامی روبیارند و خمس و زکات بدهند تنها کشوری میشویم که قشر ضعیف و محروم و فقیر اصلا پیدا نمیشه و الگوی جوامع میتوانیم باشیم ولی حیف و صد حیف که...
    سلام
    ای بابا این ها درده واقعا...آفرین آفرین...
    کاش دغدغه مند حقیقی بشیم...
  • یاران یار
  • فقر یعنی اینکه حرف و دلت یکی نباشه...
  • نازنین روانبخش
  • بعله ...
    فقر همین هاست ...
    شاید اکمال پست تونم که بر عهده ی خواننده باشه بشه اینکه :
    فقر اینه که بیوشیمی ترمت رو در حال افتادن باشی بعد تو اینترنت ول بچرخی ! :)))
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">