پاسخ حاج احمد به عبارت «مرسی» چه بود؟ :: حرف دل

حرف دل

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
حرف دل

اسلام تمامش سیاست است ، اسلام این نیست . والله اسلام تمامش سیاست است . اسلام را بد معرفی کرده اند . سیاست مدن از اسلام سرچشمه می گیرد . من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم وتسبیح دست بگیرم ؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم.
"امام خمینی (ره)"
.
.
.
ارتباط با من :
ایتا : https://eitaa.com/sajjad_moazeni
سروش : https://sapp.ir/sajjad_moazeni
تلگرام : https://t.me/sajjad_moazeni

آخرین نظرات

به گزارش گروه حماسه و مقاومت فارس ، پای صحبت‌های همرزمان جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) که می‌نشینیم متوجه می‌شویم سردار بی‌نشان برای مسائل فرهنگی ارزش زیادی قائل بود؛ از طرفی به اوقات فراغت رزمندگان نیز اهمیت می‌داد و نمی‌گذاشت وقت آنها به بطالت بگذرد.

خاطره زیر روایتی از سردار سرتیپ دوم مجتبی عسگری مسئول مؤسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه محمد رسول‌الله (ص) درخصوص حاج احمد که برای مخاطبین خود منتشر می‌نمائیم:  

پاوه که بودیم، حاج احمد صبح‌ها بعد از نماز ما را به ارتفاعات شهر می‌برد و توی آن برف و یخبندان باید از کوه بالا می‌رفتیم. بالا رفتن از کوه خیلی سخت بود، آن هم صبح زود. اما پایین آمدن راحت بود؛ روی برف‌ها سُر می‌خوردیم و ده دقیقه‌ای برمی‌گشتیم. حاج احمد همیشه روی پلی که کنار کوه بود با یک جعبه خرما می‌ایستاد و به بچه‌ها خسته نباشید می‌گفت و از آنها پذیرایی می‌کرد.

یکبار که در حال برداشتن خرما بودم، گفتم "مرسی برادر" گفت "چی گفتی؟" فهمیدم چه اشتباهی کردم، گفتم "هیچی گفتم دست شما درد نکنه." گفت "گفتم چی گفتی؟" گفتم "برادر گفتم خیلی ممنون" دوباره گفت "نه اون اول چی گفتی؟" من که دیگر راه برگشتی نمی‌دیدم، گفتم "خرما را که تعارف کردین گفتم مرسی" گفت "بخیز" سینه خیز رفتن در آن شرایط با آن سرما و گل و برف ساعت 8 صبح، واقعاً کار دشواری بود. اما چاره‌ای نبود باید اطاعت امر می‌کردم. بیست متری که رفتم، دیگر نتوانستم ادامه بدهم. انرژی‌ام تحلیل رفته بود. روی زمین ولو شدم و گفتم "دیگه نمی‌تونم." حاج احمد گفت "باید بری" گفتم "نمی‌تونم. والله نمی‌تونم" بعد با ضربه‌ای به پشتم زد که نفهمیدم از کجا خوردم!

ظهر که همدیگر را دوباره دیدیم، گفتم "حاج احمد اون چه کاری بود که شما با من کردی؟ مگه من چی گفتم؟ به خاطر یک کلمه برای چی منو زدین؟ گفت "ما یک رژیم طاغوتی را با فرهنگش بیرون کردیم. ما خودمون فرهنگ داریم. زبان داریم. شما نباید نشخوار کننده کلمات فرانسوی و اجانب باشید. به جای این حرف‌ها بگو خدا پدرت رو بیامرزه!"

منبع


  • حرف دل !...

نظرات (۲۲)

ممنونم از شما رو هم بیامرزه 
چشم ...
پاسخ:
"خدا پدرت رو بیامرزه!"
بعله
چشممممممممم دیگه تکرار نمیشه 
عالی...

دعا میکنم غرق باران شوی
چو بوی خوش یاس و ریحان شوی
چو یاران مهدی شمارش کنند
دعا میکنم جز یاران شوی...
پاسخ:
ان شاالله ...
سلام و خداقوت
بسیار جالب بود.
یا علی مدد
مرسی زشته ولی کلمات سخیف و قلمبه سلمبه عربی زشت نیست!
اگه اجنبی  و بیگانه بده، پس عرب و عربی که بیشترین ضربه رو به ایران و ایرانی زده، از همه زشت تر و بدتره، با این استدلال باید همه ی کلمات زبان عربی رو دور بریزیم!!!
پاسخ:
احمدی نژاد:
 آب رو بریز همونجا که می‌سوزه ، چرا آب رو جای دیگه می‌ریزی؟
 سلام
پس حدود یک ماه با قسمت 24 مجموعه طنز های انتقادی به روزیم
منتظر حضور سبزتان هستیم..
یاعلی
http://bloggers.blog.ir/1393/09/12
  • گلبرگ دانلود
  • سلام لینک شدین لطفا مارو بانام گلبرگ دانلود لینک نمایید.
  • آرمان بدیعی
  • عمار نبوده ایم برای زمانه ات
    ما را کسی جدا نکرد برای شهادت

  • وبلاگ شمس
  • عشق را بـا خـون خـود کردی تـو معنـا ای شهیـد!

    خـویـش را بـردی بـه اوج عـرش اعـلا ، ای شهید!

    زنـدگی تسلیم تـو شد ، مــرگ خــالی از عــدم

    زنـده تــر از تـو نمی بینـم بـه دنیــــا ای شهیـــــد!

    در کـلاس عشـق تــو ، استــادهــا بنشستــه اند

    کـــز تـو آمـوزنــد ســــرمشق الفبـــا، ای شهید!

    نــور می پــاشی بسان مــاه بــــر قصر امـل

    عشـق می نوشد ز تـو عــاشقترین ها ای شهید!

    مـأمـن جــانْ پَـرورت ، ســـــرمنــزل مقصـــودها

    حـــاصلی از بــاورت ، روح تـجلّا ای شهیـــــــــد!

    عـــالمی حیـــران بـه شور و عشقبــــازی های تـو

    گلشنـــی حسرت بـــه دیـدار تـو رعنـا، ای شهید!

    جــز خــدا واقف نـشد بـــر اوج عـرفـان تــــو کس

    چــونکه گشتـــه عـاشقت آخـر خـدا را ای شهیـد

    ............

    سلام وبلاگ پر محتوایی دارید.خداقوت

    سلام عمر ما داره مثل برق و باد میگدره
     میدونم وقتی میای تو طرح ما شرکت میکنی
     چند روز بعد میایی میگی انگار همین دیروز بود که تو طرحتون شرکت کردم
     انشاء الله که با شرکت تو این طرح پرواز کنید.... یاعلی
  • عطار کوچولو
  • خیلی خوب!

    اما برای بعضی کلمات واقعا معادل "درست و صحیح" نداریم.
     
    پاسخ:
    داریم !...
  • امین کوهرو
  • سلام علیکم.
    مطالب خوب و ارزنده ای دارید...
    میدونید چه مزاجی دارید؟! اگه تمایل به دونستنش دارید در "آزمون مزاج سنجی" وب ما شرکت کنید...
    در "نمایشگاه اقتصاد مقاومتی" منتظر حضور پر مهرتان هستیم...
    http://eghtesadmoghavematy.blog.ir
    التماس دعا

    سلام

    با مطلبی درباره جناب سلمان فارسی به مناسبت وفات ایشان بروزیم.

    تشریف بیاورید

    من عاشق حاج احمدم...
    خیلی دوسش دارم...
    نثار روحشون 
    اللَّهمَّ صَلِّ عَلَى مُحمَّــــــــدٍ وآلِ مُحمَّــــــــدٍ وعجِلَ فَرَجَهُم 

    عالیه طیب الله 
    خدایش با شهدای کربلا محشور گرداند
    اللَّهمَّ صَلِّ عَلَى مُحمَّــــــــدٍ وآلِ مُحمَّــــــــدٍ وعجِلَ فَرَجَهُم 
    جالب بود تا حالا نشنیده بودم ممنون
  • محمد پورکاوه
  • احسنت
    عالی بود
    چی بگم والله....!!!!
  • مسعود نجفی
  • احسنت
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • واقعن 
    همینطوره الکی فکر میکنیم کلاس هم
    داره 4تا کلمه خارحکی بلغور میکنیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">