توصیه های یک دیپلمات به عباس بن علی(ع) + عکس :: حرف دل

حرف دل

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
حرف دل

اسلام تمامش سیاست است ، اسلام این نیست . والله اسلام تمامش سیاست است . اسلام را بد معرفی کرده اند . سیاست مدن از اسلام سرچشمه می گیرد . من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم وتسبیح دست بگیرم ؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم.
"امام خمینی (ره)"
.
.
.
ارتباط با من :
ایتا : https://eitaa.com/sajjad_moazeni
سروش : https://sapp.ir/sajjad_moazeni
تلگرام : https://t.me/sajjad_moazeni

آخرین نظرات

آقا جان سلام!

راستش خیلی وقت بود که می خواستم چند کلمه خودمانی با شما درد دل کنم. نمی دانم! شاید هر کس دیگر غیر از شما بود، از کلمه درد دل استفاده نمی کردم. شاید صراحتا می گفتم می خواهم چند خط انتقاد کنم، گله کنم یا یک چیزی توی همین مایه ها! اما خب چه کنم که احترام شما خیلی واجب است و الان هم که دارم این حرف ها را می زنم، دست و پایم می لرزد و قلبم دارد از جا کنده می شود.
قبلش البته باید این نکته را بگویم که بنده خودم از ارادتمندان شما هستم و همین مراسم عزاداری دهه ی اول محرم، که همه ساله توی وزارت خانه برگزار می شود به همت من بوده و خودتان هم که حتما شاهد بوده اید که چقدر تلاش می کنم تا این مراسم با مشارکت هرچه بیشتر کارکنان وزارت برگزار شود.
منظور اینکه یک وقت خدایی نکرده از حرف هایی که می خواهم بزنم سوءتفاهم پیش نیاید!!
می دانید آقا جان؟! چند وقت است دارم به این فکر می کنم که آیا نمی شد جوری عمل کرد که در عاشورای سال ۶۱ هجری آن فاجعه ی بزرگ پیش نیاید؟! واقعا نمی شد؟!
با کمال معذرت و با همه ی احترامی که برای شما قائلم باید بگویم که در این ماجرا دو طرف افراط کردند!! به نظر من اگر کمی تدبیر و عقلانیت به خرج داده می شد، این فاجعه پیش نمی آمد! به نظر من، ما مصالح جبهه ی قلیل و ضعیف حسینی را نادیده گرفتیم و با دست خودمان بهترین نیروهای ایمانی و ارزشیِ زمانه را به مسلخ بردیم!
ما امروز در حرفه ی خودمان اصطلاحی داریم با عنوان «رایزنی دیپلماتیک»! من هرچه فکر می کنم می بینم با رایزنی های دیپلماتیک می شد جلو این فاجعه را گرفت! شوخی که نیست! سر پسر پیغمبر خدا و بهترین اعوان و انصارش بر نیزه ی جفا رفت و اهل بیت مظلوم و زن و بچه ی معصومش، چهل روز آواره ی سفر اسارت شدند آن هم با آن اوصافی که می دانید و می دانیم! آیا این هزینه ی کمی بود؟! آیا ارزش نداشت برای جلوگیری از این هزینه ی گزاف، با طرف مقابل راه می آمدیم و اینقدر روی موضع خودمان پافشاری نمی کردیم؟!
فدایتان شوم؛ لطفا احساسی برخورد نکنید! بیایید کمی منطقی باشیم!!
یک طرف یک لشگر سی هزار نفری با پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و با ثروت انبوه و امکانات مادی فراوان و یک طرف دیگر هفتاد و دو نفر. فقط هفتاد و دو نفر. عقل چه حکم می کند؟! نه! واقعا عقل چه حکم می کند غیر از رایزنی و تعامل؟!
بالاخره آدم هر قدر هم که پلید باشد دیگر از شیطان که بدتر نیست! هست؟! شمر و عمر سعد خیلی که بد بودند، نهایتاً شیطان بودند! خب؛ ما الان در کشور خودمان داریم این مسیر را تجربه می کنیم. داریم با شیطان مذاکره می کنیم. آن هم شیطان بزرگ! البته حواسمان خیلی جمع است که یک وقت کلاه سرمان نرود! گفته ایم مذاکره باید برد-برد باشد. یعنی هم ما که در جبهه ی حق هستیم سود کنیم و هم شیطان!!
خب آیا بهتر نبود همین مدل در کربلا هم پیاده می شد و ما نیروهای ارزشمند و بی نظیر جبهه ی حسینی را به این راحتی از دست نمی دادیم و به موازات آن، مخفیانه به کادرسازی و یارگیری و تربیت نیروی مضاعف می پرداختیم تا احیانااگر خدایی نکرده یک روز ضرورت اقدام نظامی هم پیش آمد، با عده و عُده ی کافی و از موضع قدرت وارد عرصه ی نبرد می شدیم؟!
مثلا خود شما آقا جان! من شنیده ام شب عاشورا برایتان امان نامه آورده اند. خب این یعنی یک فرصت بسیار عالی! در دیپلماسی، ما به این جور اقدامات از طرفل دشمن، اصطلاحا می گوییم «چراغ سبز»! شاید می شد به بهانه ی این اقدام جلسه ای ترتیب داده شود، چانه زنی شود، بده بستانی انجام شود! ولی شما به راحتی این فرصت را از دست دادید و با یک ادبیات تند، امان نامه را رد کردید!
ببینید آقا جان! من نمی گویم که شما باید امان دشمن را می پذیرفتید و حسین را رها می کردید. زبانم لال… خاک بر دهانم…
حرف من این است که آوردن این امان نامه می توانست یک فرصت باشد برای رایزنی و مذاکره حداقل برای رفع تحریم آب! بگذریم اصلا…
حرف در این باره زیاد است.
راستی آقا جان باز هم بگویم این حرف ها همه اش از سر دلسوزی بود هاا! و گرنه من شما را بی نهایت دوست دارم!
مخلص شما: دیپلمات

عکس : 30 دی ماه 1392

  • حرف دل !...

نظرات (۶۶)

  • مهدی ابوفاطمه
  • قشنگ بود
    بعضی ها واقعا چنین دیدگاهی دارن
    مثلا از یکی از اساتید شنیدم که می گفت که امام رضا اشتباه کرده که ولایت عهدی مأمون رو قبول کرده و این کار ذلته
    خوب دیگه
    بعضی معرفتشون تو این حده که به امام معصوم اشکال می گیرن

    سلام
    اینکه تلطیف شده همان نگاه اصلاح طلب و اعتدال است!
    شما عاشورا و کربلا عشق بود و هست و خواهد بود.
    توصیه میکنم حتما کتب مربوط به این عاشقی از استاد مطهری و علما و عرفا را مطالعه بفرمایید.
    ماشالله ..
    بسیار زیبا
    خدا قوت .
    متن بسیار جالبی بود اما نمیدونم چرا بعضیا معنی دوم متن رو نفهمیدن که منظور از دیپلمات و انتقاد از عباس بن علی علیه السلام برای قبول و یا مذاکره در مورد امان نامه ، مسائل اصلی کشور است مثلا هسته ای و نحریم ....
    واقعا درست نخوندن ؟
    حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم شبی با شهدا در دوکوهه اندیمشک برگزار شد به تحلیل شرایط سیاسی کشور پرداختند.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش رهبری در محافظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان داشت: جمهوری اسلامی دوحسن دارد که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، یکی وجود ولایت در راس که مقام معظم رهبری هستند، که وجود مبارک ایشان اجازه خیلی از اتفاقات را نمی دهد، مبینیم که در بسیاری از نقاط جهان کودتا می شود و انقلابها نابود می شوند، اما بخاطر وجود مبارک مقام ولایت و علاقه ای که مردم به مرجعیت و ولایت فقیه دارند کسی نمی تواند آسیبی به انقلاب اسلامی وارد کند.


    وی افزود: حسن دوم مردمی بودن نظام است، که به موقع مردم می آیند و حمایت و تدبیر می کنند که آن هم قابل تقدیر است و دولت هم باید قدر این دو را بشناسد و توجه داشته باشد.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دیدار کاترین آشتون با برخی سران فتنه اظهار داشت: یکی از اصول انقلاب اسلامی ما استقلال و عزت اسلامی ماست و ما باید اینها را حفظ کنیم و مسئولین هم موظف هستند آن را چه در بحث هسته ای و چه سایر مباحث حفظ کنند در مجلس گاهی اتفاق می افتد که ۵ یا ۶ وزیر بخاطر برخی مسائل برای پاسخ به سوال نمایندگان حضور پیدا می کنند.

    آقاتهرانی در رابطه با سوال دیگری در مورد توافقات هسته ای تصریح کرد: متاسفانه مجلس هم نامحرم برخی مسائل است، رهبری فرمودند ما به دولت اعتماد داریم و به آنطرفی ها اعتماد نداریم، ما هم به دولت اعتماد می کنیم بگذارید بروند جلو ببینیم آثار آن را خواهیم دید. امیدوارم که دولتی ها هم از این حسن نیت مقام معظم رهبری و تبعیت مردم و متدینین، مواظبت کنند.

    وی افزود: وقتی حضرت آقا می فرمایند ملاحظه کنید، پیگیری می کنیم اما باید بیایند و در مجلس و شفاف بگویند، شفاف نیست، بنده که بعنوان یک نماینده مجلس هستم از بیرون خبر دارم نه بعنوان یک نماینده، در حالیکه ما باید نظارت کنیم، حق نظارت داریم و مردم رای داده اند که ما بتوانیم نظارت کنیم.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امیدوارم این مسائل و شبهات بزودی حل شود، توضیح داد: این تردید و دلهره ای که مردم در این زمینه دارند ما هم بعنوان یک نماینده داریم و دلمان هم می خواهد که کاری انجام شود، اما اگر کاری کنیم می گویند اینها نمی گذارند، ما می گذاریم اگر می توانند منافع کشور را جذب کنند بسم الله ، بله باید در معاملات مواظبت کنند و کوتاه نیایند و ضرر نکنند.

    وی گفت: همین خانمی[اشتون] که چندی پیش به ایران آمد، اینها انگلیسی هستند و کارشان است، قبلا آمده اند و جلساتی گذاشته اند با بعضی ها که خلاف بوده است و دوباره هم تکرار کرده اند آن وقت بعضی ها این خانم را مقصر می دانند، این خانم کارش این است ، مسئولین باید پاسخگو باشند، یعنی وزارت خارجه باید بگوید اینها آمده اند، کجا رفت و چرا رفت؟ این مسائل الان در مجلس مطرح است و ما نمایندگان هماز حق و حقوق شما کوتاه نمی آئیم.
    اها ...

    نظر قبلی رو حذف کردم

    خدا نگه دار
    سلام
    آخی این اقای دیپلمات چقدر قلب کوچکی داشتن
    عقلشان هم همینطور بوده

    این نامه توهین است به غیرت الله حضرت عباس
    شما چه میفهمید غیرت چیست
    عباس بن علی گریه کردند فرمودند شمر در من چه دیده که امان نامه اورده
    فدای شان بین شیعیان غریبند
    نگاه جدید و باحالی بود
    سلام
    خدا قوت....
    جالب بود وطعنه ای تلخ داشت وکاش دیپلمات های کشورم یا اون آقای همیشه با لبخند بجای چک کردن کامنت های فسی بوکش این متنو میخوند شاید ....

    بیخیال داغ دلمو تازه نکنم
    بهم سربزنی خوشحال میشم
    نظرم رو بیا تو وبلاگم بخون آقااااای دیپلمااااااااات !!! !!! !!!
    سلام سجادجان...ببین عزیزم من نتونستم بدونم که چه غلطی کرده فقط اینو میدونم که اگه یه سنی یا مسیحی اینو ببینه چه فکری میکنه؟ شما اینو حساب کن میتونی فردا پیش آقا سرتو بلند کنی که نوشته اینجور مزدورارو انتشار میدی؟ وبلاگ جهانیه عزیزم هرکسی از هرجایی میتونه سر بزنه...پس یا نظر منو لطف کن تایید کن یا این پست رو حذف کن بذار هر بلایی سرم میخان بیارن ببینم چه غلطی میخان بکنن
    پاسخ:
    سلام
    من نگفتم کسی میخاد بلایی سرت بیاره ولی فک کنم دقیق و با دقت نخوندی
    فکر نمیکنم شما در حدی باشید که امام حسین علیه السلام و 72 یار کربلا را با خود مقایسه کنید و آنها را متهم به بی تدبیری کنید شما خیلی اشتباه میکنی دیپلمات نباش وزیر باش شما مگر چقدر سواد دارید که به حجت خداوند ایراد میگیرید دلسوزی شما لازم نیست خود شما اگر عقلتان را به کار ببندید میبینید که هر امامی در زمان خودش بنابه مصالح عمل کرده امام علی علیه السلام 25 سال سکوت کرد مگر زور نداشت که اقدام کند مگر در زمان حمله به خانه حضرت علی( که در 18 سالگی عمربن عبدود که سپرش شتر بود از شتر به عنوان سپر استفاده میکرد شکست داد) مگر نمیتوانست بجنگد چرا سکوت کرد چرا امام حسن علیه السلام سکوت کرد چرا فقط امام حسین علیه السلام جنگ کرد شما دیپلماتی آگاه نیستی که حضرت امام خمینی رضوان الله فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؟ واقعه کربلا از ازل بوده و تا ابد هست برو تفاسیر قرآن را بخوان و بدان از آدم تا خاتم همه 124000 پیغمبر به واقعه کربلا گریسته اند حضرت آدم به واسطه گریه بر اباعبدلله بخشیده شد تو خیلی بچه تر از این حرفایی که دوکلمه با آمریکاییا حرف زدی فکر میکنی دگ بحرالعلوم سیاستی...خاک بر سر ما که هنوز تشخیص نداده ایم چی به چی است و امام حسین را با خودمان قیاس میکنیم خاک بر سرما..ننگ باد ما را که برای خودنمایی حاضریم قضیه عاشورا را زیر سوال ببریم ننگ باد مارا...ما که ادعا میکنیم دل نوشته برای حضرت عباس مینویسیم و آن را رسانه ای میکنیم که آفرین بگویند...یاد آیه 18 سوره مبارکه بقره افتادم...صم بکم عمیون فهم لا یرجعون والسلام علیکم و رحمه الله
  • گمنام آشنا
  • سلام بر شما

    واااااااااای بر ما

    که اگر دیپلماتهایمان بخواهند اینجوری فکر کنند.....

    خیلی متن جذابی بود

    اگر منتشر شود خیلی ها به فکر فرو می روند

  • رمضان زاده
  • هر کس شهید نشد، لاجرم خواهد مرد...
    شهید آوینی
  • محبان مهدی (عج)
  • ممنون از حضورتون بزرگوار
  • زهراسادات
  • سلامم..ممنون که اومدید به وبم...وبتون خیلی زیباست...اجرتون با مولا..
    این حرفه دل خودتونه؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    وبلاگ بنده فقط
    Copy + Paste
    ما به تنهائی ِ مدرنی مبتلا هستیم
    حتی این شهر
    با همه ی شلوغی اش
    خیلی شب ها
    در کوچه ای تاریک
    آرام
    گریه میکند !

    سلام
    نمی شود گفت بازی باخت برد بوده چون امتیازات قابل توجهی را از دشمن گرفتند ولی به هر حال
    ما با آمریکا مذاکره نمی کنیم(امام خمینی ره)
    سلام
    راستش خیلی دلم گرفته بخاطراین اتفاقات سیاسی
    نمی خوام بی احترامی کنم. دارم سعی می کنم به انتخاب مردم عزیزم احترام بذارم. دارم سعی می کنم که بگم این تقدیرکشورمونه . اما بخدای احدو واحد دیگه قلبم تحمل این سیاست هارو نداره هرشب باترس و وحشت اخبار رو میگیرم و هرشب قلبم میشکنه . روزی که پیچ و مهره هارو باز کردند و می خندیدند به خودم گفتم یعنی حق خون شهیدان هسته ای مون این بودکه این طور پایمال شه. ؟ نمی دونم ؛ اما میدونم که قلب آقا م شکسته ازاین همه ...
    فقط امیدوارم همه ی کم کاری هامو آقا ببخشه . اقا میدونه که برای انتخابات چقدر خرج کردیم که هنوز داریم قسط میدیم . آقا میدونه که همه ی لحظه هایی روکه خوابیدیم اگر جمع کنیم میشه 10 ساعت درماه . اما بخاطر همین 10 ساعت آقاحلالم کن. شایداگر نمی خوابیدم این انتخاب صورت نمی گرفت. شایداگر بیشترزیربار قرض می رفتم این طور نمی شد.
    بغضی توگلومه . هرچی بگم کمه .پس به قول شمابرادرارجمندم بهتره بگذریم
    کاش یه کاری کنیم این 4سال تکرارنشه .البته باهمه ی احترامی که برا انتخاب مردم عزیزترازجانم و برای آقای روحانی و کابینه اش قائلم اینو گفتم.
    ممنون از پست خوبتون...
    سرباز آقابشید.
    خیلی معذرت میخوام متوجه نشدم.
    البته الان شک کردم این متن رو خودتون نوشته بودید یا مال کسی دیگر بود ؟؟
    چون موقع خوندن آخر مطلب دقت نکردم شما نوشته بودید؟؟
    پاسخ:
    سلام
    تموم مطالب وبلاگ بنده کپی می باشد
    سلام بزرگوار
    ممنون از حضور گرم ، دعوت و اطلاع رسانی تون درخصوص این مطلب .
    شاید حالا بهتر بشود معنی آن پاسخ را فهمید:
    آنچه مرقوم داشته اید…

    و آنچه تعهد داده‌اید را، این روزها داریم می‌بینیم.
    خدا هیچ چیز که به ما نداده باشه

    دو چیز را زیاد داده

    به من صبر زیاد و به تو روی زیاد !
    سلام
    راستش من ترجیح میدم زیاد وارد سیاست نشوم...قضاوت در مورد مطلب نوشته شده تون را هم میگذارم به عهده اهلش...
    شرمنده نمیدونسم اسمتون نیست...لینک شدید.
    حدیث (2) پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم :


    اِنَّ مِن اَعظَمِ النّاسِ حَسرَهً یَومَ القِیامَهِ، مَن وَصفَ عَدلاً ثُمَّ خالَفَهُ اِلَى غَیرِه؛


    پشیمان ترین شخص در روز قیامت، کسى است که براى مردم از عدالت سخن بگوید، اما خودش به دیگران عدالت روا ندارد.

    کافی(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 300 ، ح3




    مَن عامَلَ النّاسَ فَلَم یَظلِمهُم وَحَدَّثَهُم فَلَم یَکذِبهُم وَ وَعَدَهُم فَلَم یَخلِفهُم فَهُوَ مِمَّن کَمُلَت مُرُوءتُهُ وَ ظَهَرَت عَدالَـتُهُ وَ وَجَبَت اُخُوَّتُهُ وَحَرُمَت غیبَتُهُ؛



    هر کس در معاشرت با مردم به آنان ظلم نکند، دروغ نگوید و خلف وعده ننماید، جوانمردیش کامل، عدالتش آشکار، برادرى با او واجب و غیبتش حرام است.

    خصال ص 208، ح 28 {شبیه این حدیث در تحف العقول ص57}
    یا ساقی
    سلام بزرگوار
    تشکر از شما
    التماس دعا
    شبها که چشم مست تو پرناز می شود
    یعنی گره زکار دلم باز می شود
    ساز غم کلام تو شیوا و دلپذیر
    در خلوت شبانه من ساز می شود
    با قصه های روشن باران طلوع صبح
    در من سرود عشق بو آغاز می شود
    نقش نگاه گرم تو در ذهن سرد من
    کم کم بدل به صورت یک راز می شود
    یک روز یا دو روز ندانم تمام عمر
    دل با غم فراق تو دمساز می شود
    با مرغکان عاشق و گنجشککان کوی
    بر بام و بر درخت هماواز می شود
    وقتی روی زپیشم و تنها شود دلم
    آنوقت پای غم به دلم باز می شود
  • تـــا به تـــا
  • امروز 30 دیماه 92 ،20 ژانویه را در تقویم روز ملی "برد برد" ثبت میکنیم. تعطیل نیست!
    بسار زیبا بود و آموزنده.........
    ممنون از حضور گرمتون............
    التماس دعای فرج
    مهدی یارتان!
  • علیرضا رضایی
  • سلام

    ب آلونک دعوتید

    تشریف بیاورید . . . .

    واسه شما کد امنیتی رو هم بر داشتم . . .
  • فدائی امام زمان
  • سلام
    می بینم فعالیت در زمینه ی مذهبی را دوست دارید.
    انشاء الله توفیقی بود خبرتون میکنم توی انجمن وبلاگ نویسان مذهبی باشید.

    (باتشکر از نظرات خوبتون توی وبلاگم
    و مطالبی که میذارید - البته سعی کنید مثل من نباشید و مطالبتون مال خودتون باشه نه کپی!
    ممنون)
    Big Like!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    سلام
    وب خوبی دارید[لبخند]
    موفق باشید.
    [خداحافظ][گل]
    با سلام و عرض ادب
    ممنونم که به وبلاگ من تشریف آوردی و همچنین ازنظر خوب تون......
    وبلاگ عالی دارید....تبریک میگم.....
    همیشه سلامت و موفق باشی....
    کمی گیجم کمی منگم عجیب است

    پریده بی جهت رنگم عجیب است

    تو را دیدم همین یک ساعت پیش

    برایت باز دلتنگم عجیب است
  • فدایی سید علی
  • سلام شوخی قشنگی نبود اخوی....باشه ما گردنمون از مو باریک تر....
  • و خدایی که در این نزدیکیست
  • یچیزی این تصویری که گذاشتید واسه این پست رو تازه الان دیدم :)
    قبلا باز نمیکرد
    جالب بود
  • نمی از یم
  • آموزنده و عالی...
    هرخری خواست براهرگاوی ارسال کنه بمن چه مربوط
    زیباترین شروع: بسم الله الرحمن الرحیم
    زیباترین انسان: پیامبر (ص)
    زیباترین پارسا: حضرت علی (ع)
    زیباترین مادر: حضرت فاطمه (س)
    زیباترین عمو: امام حسن (ع)
    زیباترین شهید: امام حسین (ع)
    زیباترین فرمانروای عشق: حضرت ابوالفضل (ع)
    زیباترین پایان: صلوات بر محمد و آل محمد
  • علیرضا رضایی
  • سلام

    آموزنده بود

    التماس دعا . . .
    سلام علیکم.خدا قوت برادر..متشکر که به وب من تشریف آوردین و نظرتون رو گذاشتین.
    شما هم وب خوبی دارین.
    طیب الله انفسکم...
  • عشق من رهبرم
  • سلام.ممنون که سرزدین.
    خیلیا میگن که قالب وبم سنگینه، منم بخاطر همین اکثر جاواسکریپت ها رو حذف کردم.
    ولی برای من راحت باز میشه، من با گوگل کروم میام، یکی از دوستام هم با موزیلا میاد میگه راحت باز میشه براش.
    بازم ممنون از راهنماییتون.

    یا مهدی..!
  • عشق من رهبرم
  • سلام.ممنون که سرزدین.
    خیلیا میگن که قالب وبم سنگینه، منم بخاطر همین اکثر جاواسکریپت ها رو حذف کردم.
    ولی برای من راحت باز میشه، من با گوگل کروم میام، یکی از دوستام هم با موزیلا میاد میگه راحت باز میشه براش.
    بازم ممنون از راهنماییتون.

    یا مهدی..!
  • سجاد مؤذنی
  • اگر بندبند استخوان‌هایمان را جدا سازند،
    اگر سرمان را بالای دار برند،
    اگر زنده‌زنده در شعله‌های آتشمان بسوزانند،
    اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگانمان به اسرات و غارت برند،
    هرگز امان‌نامه شرک و کفر را امضاء نمی‌کنیم.

    فرازی از پیام امام روح الله به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در ۲۷ تیر ۱۳۶۷٫
  • تـــا به تـــا
  • سلام
    عید بر شما مبارک
  • فکه برای من...
  • خورشید عشق را، ره شام و زوال نیست

    بر هر دلی که تافت، در آن دل ضلال نیست

    در آسمان دلبری و آستان عشق

    نور جمال دلبر ما را مثال نیست . . .

    میلادباسعادت رسول مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص)وامام جعفرصادق(ع) مبارک باد
    چه رسم جالبی است !!!
    محبتت را میگذارند پای احتیاجت …
    صداقتت را میگذارند پای سادگیت …
    سکوتت را میگذارند پای نفهمیت …
    نگرانیت را میگذارند پای تنهاییت …
    و وفاداریت را پای بی کسیت …
    وآنقدر تکرار میکنند که خودت باورت میشود
    که تنهایی و بیکس و محتاج !!!

    عقل گفت که دشوارتر از مردن چیست؟

    عشق فرمود فراق از همه دشوارتر است ...
    اسم تو نور امـید است و صفای سینه هاست

    دین تو اسلام عشق است و بدور از کینه هاست

    روز میـلادت شدم مست می عرفان تو

    آیه شرع است و حق است، خط به خط قرآن تو . . .
  • فریاد بی صدا
  • سلام
    بسیار عالی
  • محمدصادق برجیان
  • عتــــرت آمــــد از آیـــینـــه ام
    کیست در غارحرای سینه ام؟

    رگ رگم پیغام احمد می دهد
    سینه ام بوی محمد می دهد

    .
    .
    .
    میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) مبارک باد"
  • سیدعلی حسینی
  • آقایان مسئولین ... به هوش!!!

    کشتن حسین علیه السلام
    نتیجه ی مذاکرات بی تدبیر کوفیان

    برای رفع تحریم ها

    با قدرت های آن روز دنیا بود ...
    سلام

    هر عید تو را غرق صفا میخواهم
    هر روز تو را کامروا میخواهم
    از بهر تو و هر که تو را دارد دوست
    آرامش خاطر از خدا میخواهم

    عیدتون مبارک
  • سرباز گمنام08
  • سلام
    بفرمایید دلیل حذف لینک ما چی بوده؟؟
  • طلبه امروزی
  • سلامی و درودی
    براستی چرا باید روابط طلاب با جامعه زنان اینقدر تیره و تار باشد؟ آیا اسلام از زن خواسته است دور از روابط اجتماعی با مردان باشند و از مردان خواسته است با زنان تکلم نکنند و به آنان نگاه نکنند و زن و مرد یکدیگر را نخندانند؟
    با مطلب «ما آخوندها(1)» بروز هستم . در این مطلب سعی شده است تا روش درستی از «روابط اجتماعی روحانیون با زنان» بیان شود . خواندن این مطلب برای کسانی که می خواهند از حقیقت این روابط سر در بیاورند یا اینکه از «روابط اجتماعی طلاب» و «دید طلاب به زنان» دل چرکین هستند بسیار مفید است .
    منتظر «نقد و نظر» شما هستیم : طلبه امروزی
  • بنده خدا
  • به حضرت ولی عصر بگویید نیاید،عصر شما نیست،مردم تحمل سختی ندارند،از عاشورا فقط سینه زنی بلدند،امان نامه ای که اباالفضل نگرفت مردم عاشورایی گرفتند!به مالک بگو برگردد...

    میلاد پیامبر اکرم و امام صادق(علیهما السلام) رو به شما تبریک میگم

    انشالله رهرو راهشون باشید.

    دلیل عرفانی فرستادن صلوات:

    "وَ هُوَ بِالاُفُقِ الاَعلی،ثُمَّ دَنا فَتَدَلّی،فَکانَ قابَ قَوسَینِ اَو اَدنی"(پیامبر به کمال رسید)در حالیکه در افق اعلی بود.سپس نزدیک و نزدیک تر شد.تا آنکه فاصله او به اندازه دو قوس کمان یا کمتر بود.سوره نجم،آیات 7-8-9

    بزرگی فرموده با فرستادن صلوات ما بر پیامبر و آل پیامبر فاصله دو قوس کمتر می شود و پیامبر قرب در قرب پیدا میکند.ضمن اینکه در کائنات هیچ چیزی بی اثر نیست و صلوات بر محمد و آل محمد 2 برابرش به خودمون بر میگرده.

    "اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم"
    سلام بزرگوار
    به ما هم سربزنید
    التماس دعا
    سلام.
    عیدتان مبارک و خجسته....
    ****
    گل سرخ...
    http://zareh.blog.ir/post/297
    سلام.
    عیدتان مبارک و خجسته....
    ****
    گل سرخ...
    http://zareh.blog.ir/post/297
  • وخدایی که دراین نزدیکیست
  • شما خودت واسه خودت نظر میذاری؟؟
    خب اینم یه شیوه است دیگه
    پاسخ:
    موضوعات مرتبط که پیدا میکنم میارم و توقسمت نظرات میگذارم
  • سیدعلی حسینی
  • مطالب خیلی پرمحتوا و عالیه ولی چون هم زیاده و هم با اندازه کوچیک، یه ذره حوصله آدم .....
  • سجاد مؤذنی
  • «شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم، بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون ۴۹٫۵ درصد آرا را شامل می‌شوند. این ۴۹٫۵ درصد آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد سکوت کردند. این ۴۹٫۵ درصد سکوت کردند و نگفتند که تو بی‌جهت فکر کردی که می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی».
    آنچه خواندید اظهارات اکبر ترکان، مشاور ارشد حسن روحانی بود! اظهارتی که شبهات عجیبی با نظریه جهانی! “فرزند آذربایجان – داماد لرستان” و رویکرد قبیله گرایی در نگاه سیاسی دارد!

    یکی دیگر از مشاوران روحانی هم که فکر می‌کند بسیار بسیار می‌فهمد! با توهین به مردم می‌گوید:
    “خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد. یا یک راننده تاکسی که از ۵ صبح تا ۱۲ شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه ۳ بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.”

    حتی برخی استانداران این دولت، میزان شعور مردم استان‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنند و به تفرقه افکنی قومیتی دامن می‌زنند و…

    البته شاید این صحبت‌ها چیز عجیبی نباشد!
    وقتی خود روحانی می‌گوید:
    “مردم در ۲۴ خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی دادند.”
    از دیگران چه انتظاری باید داشت؟!

    این اظهارات و عدم واکنش روحانی به این بی‌احترامی‌ها، نشان از وجود یک منظومه فکری هماهنگ در رأس مدیران و مشاوران دولت یازدهم دارد. رویکردی که بر اساس شواهد موجود و این اظهارات سخیف، به دنبال دسته بندی، درجه بندی شهروندان و صف بندی و در مقابل هم قرار دادن گروه‌های مختلف مردم و در مقابل هم قرار دادن آنها دارد و این راهکاریست که می‌توان با استفاده از آب گل آلود آن و حاشیه سازی‌هایش، ذهن جامعه را از وعده‌های انتخاباتی دولت تدبیر و امید! و مطالبه‌گری مردم از این دولت، منحرف و دور کرد.

    آقای رییس جمهور؛ مشاوران و دیگر مدیران دولت تدبیر و امید!
    بماند که شاید خیلی از همین رانندگان تاکسی در ایام انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پوسترهای بنفش رنگ منقش به تصویر رییس جمهور فعلی را به شیشه تاکسی خود نصب کرده بودند؛
    بماند که شاید تعداد زیادی از همین لبو فروش‌ها و سبزی فروش‌ها و کارگران ساختمانی سر چهارراه‌ها و دیگر اقشار به قول مشاور شما “بدون دانش و بدون منطق” به دولت راستگویان! شما رأی داده باشند (که اگر این ادعای شما درست باشد، دولت شما بی‌منطق و غیر علمی است زیرا تعداد زیادی از افراد بی‌سواد یا کم سواد و بی‌منطق به آن رأی داده‌اند!)
    بماند که شاید تعداد زیادی از همین لرها و بختیاری‌ها و خوزستانی‌ها، که به قول آقای استاندار دولت فخیمه‌تان سطح شعورشان [...] است، سبد رأی لب مرزی شما را با اختلاف چند دهم درصدی از نفر دوم انتخابات بالاتر آوردند؛
    و بماندهای دیگر…

    اما یادتان باشد:
    این تفکر که “هرکسی به من یا جریان فکری من رأی نداد یا با من نبود یک بی‌قانون است” یک تفکر برخواسته از نگرش و روحیه انحصارطلبانه و دیکتاتور مأبانه است و لاغیر.

    آقای مشاور ارشد رئیس جمهور!
    بی‌قانون، همان فردی است که شما در سال ۸۸ به آن رأی دادید [که البته رأی دادن به او حق شخصی و قانونی شما بوده] و در ستاد انتخاباتی‌اش فعال بودید و با توهماتش کشور را به آشوب کشید و فتنه ۸۸ را رقم زد، نه ۴۹٫۵ درصد از مردم شرکت کننده در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، خصوصاً مردم مظلوم قشرهای مستضعف و درد کشیده و زحمت‌کش این آب و خاک که بُرد شکننده و ناپلئونی! رقیب خود را با کمال وقار و مردانگی و آزادگی پذیرفتند و تبریک گفتند.

    و در پایان، اول خودم و بعد شما (دولت یازدهم) را به این آیه نورانی از قرآن کریم گوشزد می‌کنم:
    پس تا می‌توانید تقوا پیشه کنید و در دین داری بکوشید که راه رستگاری است. (تغابن/۱۶)
  • سجاد مؤذنی
  • درصد خس و خاشاک ...


    محمدحاشر یزدانی نوشت : روزی روزگاری مردی که با رای 63 درصدی مردم (25 میلیون رای )این دیار ریاست جمهوری اش برای چهارسال دیگر تمدید شده بود، در پاسخ به آشوبگران و گروهک های سطل آشغالی گفت: "40 میلیون نفر دراین انتخابات شرکت کردند که همه محترم هستند اما کسانی که این روزها در خیابان آشوب می کنند از این 40 میلیون نفر نیستند بلکه خس و خاشاکند که ملت همه را جارو خواهد کرد."

    از آن لحظه به بعد ،فیلم صحبت های دکتر احمدی نژاد بارها و بارها پخش شد و تکرار شد و تکرار شد اما عده ای انگشت تا آرنج در گوششان کردند و فقط فریاد می زدند که او گفته است: 13 میلیون رای موسوی همه خس و خاشاک هستند. گفته :هرکس به من رای نداده خس و خاشاک است. گفته :هرکس اومده رای داده خس و خاشاکه گفته : اصلا همه خس و خاشاکن!

    انگار نه عقلی بود و نه انصافی و نه مروتی ، نه قیامتی و نه حسابی و نه کتابی...

    اما امروز بارها و بارها صداهایی از دولت به صورت رسمی و غیر رسمی می آید که آن 49/5 درصدی که به جناب روحانی رای ندادند چنین هستند و چنانند.... و ما 49/5 درصد هاج و واج مانده ایم که نکند واقعا راست است و ما مشکلی داریم پنکند فهم و شعورمان به آقایان نمی رسد. نکند شهروند درجه دوم که هیچ درجه ششم هستیم؟ نکند یارانه مان را قطع کنند و بدهند به بخش سلامت! نکند شیر رایگان نرسد بهمان ،نکند مسکن مهرمان را خراب کنند به جرم رعایت نکردن اصول ساخت خانه های مجلل ،نکند اسممان برسد دست جوخه های ترور اسرائیل، هوا کم نیاید برایمان، برف و باران توی جاده زمینگیرمان نکند و از گرسنگی نمیریم. اصلا نکند برخی میخواهند ما بمیریم؟ این که عده ای می خواهند ما بمیریم که حقیقت است. اما تا زمانی که زنده ایم مال این آب و خاکیم و حق رای دادن داریم حق اظهارنظر، حق فریاد زدن حق نوشتن و حق اعتراض ...

    مگر اینها در منشور حقوق شهروندی دکتر روحانی نیامده است؟ نکند ابتدای منشور آقایان نوشته است: فقط برای 50/5 درصد مردم معتبر است!

    جناب رئیس جمهور فرمودند : ما تندرو، افراطی و ... هستیم .خب بالاخره ایشان رئیس مملکت هستند شاید خواستند با مردمشان شوخی کنند! که شوخی بدی کردند و این شوخی را حتما در انتخابات مجلس جبران خواهیم کرد. ان شاء الله

    اما جناب ترکان! ای مرد سالهای کارگزاری ، اصلاح طلبی ، مهرورزی و اعتدال دستخوش واقعا..

    جناب مشاور اعظم، جناب کاربلد،واقعا خجالت نمی کشید؟ به نصف جمعیت این کشور توهین می کنید و هرچه دلتان می خواهد می گوئید اما اگر کسی به گوشه چشمان عالیجنابانتان نگاه کرد فریاد وا اخلاقا سر می دهید؟

    خونمان در شیشه شد تا فریاد کنیم عدالت عدالت و برادران کارگزار مجبور شوند بعد از 35 سال به اعتدال رضایت دهند. البته هنوز بعید میدانم به عدالت اعتقادی داشته باشند . حال ما 49/5درصد مردم سبب پیدایش بابک زنجانی شده ایم؟

    شما به هنر اصالت می دهید و اجازه خط کشی بین هنرمندان را نمی دهید اما به راحتی خوردن شیر رایگان مدارس، مردم را خط کشی کرده ؛ دسته بندی نموده و مهر باطل شد می زنید؟

    یک روز مشاور رئیس جمهور رانندگان تاکسی را در حدی نمیداند که در امور هسته ای اظهارنظر کنند!

    یک روز خود رئیس جمهور در نطق مجلس 49/5 درصد ملت را آماج حملات اعتدالی می کند.

    و امروز اکبر ترکان دهان گشوده هرچه در اعماق سینه خویش 8سال عقده شده می گوید...

    واقعا چگونه چنین سخنی از مشاور اعظم دولت مدعی اعتدال سر زده است. من که به پشت پرده این گونه سخنان که تا کنون چندین بار توسط ارکان دولت سر زده نه تنها مشکوک بلکه بسیار بیمناکم!

    اما جنبش 49/5درصدی ما می ماند و رشد می کند. فریاد میزند تا ساده اندیشان و به خواب رفتگانی که ما را در خرداد 92 متهم به دو آتیشه بودن می کردند، بیدار شوند و آرام آرام قد بکشیم 50 درصد --- 55 درصد ---60 درصد --- شاید این بار حتی 63 درصد را هم رد کنیم. و این شدنی است!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">